Hoeveel wandel jij met je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Minder dan 1 uur per dag
52 (5%)
Tussen de 1 en 2 uur per dag
137 (15%)
Tussen de 2 en 3 uur per dag
61 (6%)
Meer dan 3 uur per dag
12 (1%)
Kleine hond (tot 10 kilo)
44 (5%)
Middel grote hond (tot 25 kilo)
86 (9%)
Grote hond (meer dan 25 kilo)
56 (6%)
Meerdere honden (verschillende maten)
22 (2%)
Jonge hond (onder de 12 maanden)
19 (2%)
Jong volwassenen hond (1 tot en met 3 jaar)
46 (5%)
Volwassen hond (3 tot en met 7 jaar)
79 (8%)
Oudere hond (8 jaar en ouder)
47 (5%)
0 tot 2 wandelingen per dag
50 (5%)
3 tot 5 wandelingen per dag
134 (15%)
Meer als 5 wandelingen per dag
7 (0%)
Erfhond
26 (2%)

Totaal aantal stemmen: 878

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 22:50

Puur uit interesse.

Hoeveel wandel jij per dag met je hond, gemiddeld genomen? En over hoeveel wandelingen is dit verspreid?

En heb je een grote of een kleine hond? Oud of jong?

En hoeveel uur werk(en) jij (en je parnter)?

Ik zal beginnen!

Gemiddeld loopt Lena 2 tot 2,5 uur per dag verdeeld over 5 wandelingen op de dag, waarvan de 2e ronde meestal de langste/grootste is.
Lena is een middelmaat (23 kilo) en is bijna 5 jaar oud.

Anna79

Re: Hoeveel wandel jij met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:55

Hier 3 wandelingen, 1e ongeveer een uur, tweede halfuur, laatste 10 minuten.
Ik maak wel intensieve wandelingen, met speuren en apporteren erin verwerkt, dat heeft onze hond echt nodig.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:56

Hier minder dan ik zou willen 2a 3 wandelingen.
Hondje is 7 komt uit Spanje en panisch voor vuurwerk en dat wordt hier vanaf een uur of 18 al volop afgestoken.
Ze gaat smorgens uit ongeveer een half uur, tussen de middag 20a25 minuten. En dan rond 16:30 naar het hoekje van de straat verder krijg ik haar echt niet en dan maar hopen dat ze durft ze gaan plassen.
We krijgen begeleiding van een hondentherapeut, dierenarts en ze krijgt medicijnen tegen de angst maar meer dan dit zit er nu niet in..

In de lente/zomer smorgens een half uur, tussen de middag een half uur. Einde middag kort rondje of in de tuin. Begin vd avond 30/45 minuten en rond 23 uur nog even plassen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:58

Hier 2 honden, een middelgrote hond van 11 jaar en een kleiner hondje van 5 jaar.

S Ochtends na opstaan en 's avonds voor slapen een klein p&p rondje.
En 2x per dag een langere wandeling van drie kwartier tot anderhalf uur.
Hangt ook af van het weer, werk.

We wonen op loopafstand van het bos dus daar gaan we elke dag wel heen, daar mogen ze ook los.
Verder ook vaak ter afwisseling naar andere gebieden, of naar het water.
Ook wandel ik vaak met m'n vriendin met haar 2 honden, gezellig voor ons en leuk voor de honden. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-11-24 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:58

Middelgrote 8 jarige hond, 2 wandelingen per dag maar grote tuin waarin tussendoor ook veel geapporteerd wordt en ze ook haar behoefte in doet. 1 wandeling is een half uur, de andere zeker een uur. Helft van de keren wordt op die lange wandelingen ook flink geapporteerd.
Daarnaast doen we nog detectiespeuren.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:03

Daar zit voor ons geen vaste structuur in.
Als ze mee gaan naar stal (2,3uurtjes) zijn het verder korte rondjes 10-15 min ochtend avond.
Als we een drukke dag hebben met werk wil het ook wel eens gebeuren dat ze maar 3x per dag 15 min lopen. Echter proberen we dat weer te compenseren op andere dagen mee naar stal, naar het park, bos etc.
Daarom kies ik tussen de 1 a 2uur per dag en 3 tot 5 wandelingen.
Moet wel zeggen lange wandeling, stal en afwisseling noodzakelijk voor de ene hond, maar de andere heeft daar veel minder behoefte aan en is snel tevreden.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:06

Vroeger was onze kleine dame (6 kilo) onuitputbaar. We maakten dan 1 flinke wandeling per dag (bos, strand oid) en 3 van een minuut of 20/30
Inmiddels is madam 13 en heeft artrose. We sjokken nu 4x per dag een kwartiertje ofzo.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:11

Heel erg verschillend. Ik heb een jonge middelgrote hond (bijna 1,5)

Meestal is ons schema
Maandag 3 wandelingen van 20/30 minuten per stuk en 1 plas rondje van 5 minutrn
Dinsdag hetzelfde
Woensdag hardlopen, zijn we meestal een uur weg, soms langer en dan nog 1 rondje van 20/30 minuten en 1 van 5 minuten
Donderdag hetzelfde als maandag
Vrijdag probeer ik altijd echt een lange wandeling te doen, van 2 a 3 uur. Dan nog 1 wandeling van 20/30 minuten en 1 van 5
Zaterdag zelfde als maandag
Zondag zelfde als woensdag

Soms gaan we tussendoor nog een keer naar het losloop gebied, het strand etc ipv onze wandelingen in de wijk. Dan zijn we vaak een uur weg.

Mijn partner werkt 40 uur in de week, ik werk niet.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:16

Ligt bij mij erg aan het seizoen. Ik wandel niet graag meer in het donker ivm de wolven die hier rondlopen. In de zomermaanden wandel ik tussen de 2 en 3 uur, verdeeld over 4 a 5 wandelingen. In de wintermaanden tussen de 3 en 4 wandelingen, afhankelijk van het weer (bij nat weer wil hij niet).

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:17

Helaas veel minder dan 1 uur per dag
Mijn knuffelbeer is 10 en helemaal versleten.(Opgegeven met t jaar maar de fisio heeft hem al wat extra jaar gegeven)Kleine wandelingen en spelen in huis doet die wel. En achter katten aan rennen ook

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:23

Mijn hond is 5 maanden oud, kruising met Boerenfox en Duitse Staande korthaar hij weegt 13kg momenteel.

Max 1u per dag 1 soms 2 wandelingen. En soms eens niet maar zit hele dag ook in de tuin dus beweging genoeg.

Mijn vader wandelt het meest met hem aangezien ik full-time werk en nog naar stal moet ook, ik neem hem wel geregeld mee naar stal waar hij zich kan uitleven en z'n moeder en zus ziet ook (en z'n vader maar die speelt niet).

Verder zit hij de hele dag in de tuin. Bij ons mogen ze hun behoeften gewoon in de tuin doen ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:28

Wij hebben een labrador pup van 3 maanden, dus wandelen nu nog maar 10 a 15 min per wandeling, 4x per dag. Vooral veel snuffelen en nog erg weinig "echt" wandelen. Hopelijk als hij groot is minimaal 1 echt lange wandeling per dag (uur +) en dan nog 2 of 3 wandelingen van 20-30 min.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:29

Het ligt er een beetje aan, maar gemiddeld denk ik zo’n 1-2 uur per dag dat we buiten zijn. Beetje rennen, beetje snuffelen en struinen.

Ik heb 2 windhonden en ze hebben geen hele grote wandel behoefte. Natuurlijk vinden ze het heerlijk om lekker lang buiten te zijn maar het is niet zo dat dat een dagelijks moetje is voor ze, om uuuren buiten bezig te zijn.

We gaan 1x per week naar de renbaan, daar zijn ze altijd wel een paar dagen voldaan van. Nu is het winterstop en probeer ik om 1x per week wat vervangends daarvoor te doen; dan wel een stukje fietsen, dan wel naar het strand of het bos.

Bal gooien doen we niet, een heel enkel keertje mogen ze even hun bal als we op het strand zijn maar dat is zeker niet iets regelmatigs. Ballen verslaving is zo vervelend!

Als het zo koud en nat is als de afgelopen dagen doen ze hun behoefte en dan willen ze eigenlijk wel weer naar binnen, lekker op de bank onder hun dekentjes :)) ik kijk dus ook een beetje wat ze zelf willen.

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:36

Dat is lastig te zeggen want hangt af van mijn dagen, als ik vrij ben loop ik meer dan wanneer ik werk. Het zal tussen de 2-3 uur zijn.
Ik heb een mechelse/Duitse herder van 11 jaar en 30 kg.
Mijn vriend en ik werken beide fulltime en hebben nog een dochter van 5.

Als ik werk ziet zijn dag er ongeveer zo uit:

04:00 uur 15 min (ik)
10:00 uur 30 min ( partner)
14;00 uur 30 min ( ik)
17:00 uur 20 min (ik )(spelen in het park)
19:00 uur 15 min (ik)
00:00 uur 10 min ( partner)

De 15 min rondes van mij zijn puur uitlaten.
20 min is echt spelen.
Tijdens zijn 30 min ronde loopt hij ook te rennen en spelen tijdens de wandeling.
Vanwege zijn spondylose in zijn rug is het belangrijk dat ik zijn achterhand gespierd hou.
Vanwege de artrose moet ik ook weer waken voor overbelasting.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 21-11-24 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:46

Ik heb een grote senior hond van 12 jaar. Ze heeft wat last van artrose en loopt regelmatig wat mank, dus ik laat haar meestal zelf kiezen waar en hoe lang ze wil wandelen.
Soms is dat even plassen en weer terug, en soms lopen we twee tot drie kilometer. Dan is ze wel echt op daarna. We lopen twee tot drie keer per dag.

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:54

Poeh :+

Aan de poll meedoen is hier moeilijk. In de basis is onze Frits (Cane Corso) een erfhond (met privileges :7 ).

Hoeveel we wandelen hangt af van de dag. Op thuiswerk dagen gaan we in iedergeval een half uur lopen in de pauze en sinds kort ook joggen. Dat vindt hij fantastisch.

In de ochtend doen we een poep en plas buiten het erf (buitengebied dus loslopend) in de namiddag en voor het slapen ook. In de weekenden lopen we ook minimaal een uur per dag.

Gemiddeld komen we denk ik op een drie kwartier wandelen per dag? Waarbij hij dus overdag de vrijheid heeft over het erf te struinen en ze bij de wandelingen 90% loslopen.

Onze Jack gaat mee naar het werk (stal). Die doet de ochtend en voor-het-slapen-gaan plas mee en loopt verder vooral op stal rond. In de weekenden en vakanties loopt ze heerlijk mee met de langere wandelingen.

Beide actieve en gespierde honden om te zien. Ik werk 32 uur en mijn partner meer dan fulltime. Denk dat hij gemiddeld op 50 uur in de week zit?

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik graag meer met ze zou wandelen. Echter in de tropenjaren met twee jonge kinderen van 3 jaar en 6 maand is dat lastig. De honden zijn happy en gezond dus dat is het niet. Zit echt tussen mijn oren. Dat probeer ik dan maar te sussen met het feit dat ze heerlijk los over de akkers kunnen rennen, waar andere honden misschien wel 2 uur op een dag lopen maar voornamelijk aan de lijn.

Perfect is het denk ik nergens

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:00

Voordat we verhuisden woonden we in een rijtjeswoning. Dus moesten we er 3/4 keer per dag uit met de honden. We hebben twee grote honden van 3&6 jaar nu.
Vorig jaar september verhuist naar vrijstaande woning met veel land. Nu gaan we niet meer wandelen. Hooguit af en toe het bos in.
Onze honden hebben cursus gehad, we hebben geoefend, afgeleid, beloond, geclickert etc etc maar ze blijven trekken. Zo erg, dat mijn man echt schouder en rugklachten kreeg van het uitlaten. Meestal gingen we met zn tweeen en lieten we ze los. Stonden redelijk onder appèl en iedereen in de buurt kende onze honden en weten dat ze niks kwaad doen. Als wij een dagje weg waren haalde onze overbuurman ze op en nam ze mee naar hun thuis :')
Nu laten we ze gewoon het erf op als ze naar buiten willen en in de zomer staan de deuren open en kunnen ze de schuren in en doen wat ze willen. Ik moet zeggen dat ik het niet echt mis, het getrek en gesleep.

Oh en mijn man werkt thuis en ik ben 4/7 dagen zoiezo thuis.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 22-11-24 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:01

Hoeveel wandel jij per dag met je hond, gemiddeld genomen? En over hoeveel wandelingen is dit verspreid?
1 uur per dag over 2 of 3 wandelingen, ochtend 5 min, overdag 45-60 min, avond 5 min
Verder loopt de hond als wij thuis zijn altijd los op het erf, tussen de 3 en 8 uur per dag.

En heb je een grote of een kleine hond? Oud of jong?
Middelgrote senior

En hoeveel uur werk(en) jij (en je parnter)?
genoeg

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:03

2 witte herders van 2 jaar oud..

Wanneer we werken (2.5 dag per week zijn de honden gemiddeld een dagdeel alleen thuis) is het sochtends een half uurtje wandelen.. Smiddags met de honden uitlaat mee, ruim 2.5 uur van huis, waarvan 1.5 wandelen.. Savonds nog een half uurtje..

Wanneer we vrij zijn gaan we vaak naar het bos, we rijden dan naar de Utrechtse heuvelrug of de Veluwe en dan lopen we makkelijk een uur of 3.. En dan sochtends en savonds een p&p rondje..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:04

De nieuwe jonge generatie (tot voor kort met de oudjes was het minder):
Lopen vrij rond op een omheinde 2000m² en we wandelen 1x per dag minimaal een uur. Soms twee keer, dan 1 keer bv slechts 30 minuten en de tweede keer een uur of langer. Hangt natuurlijk van mijn tijd af, maar ik streef echt naar minimaal een uur per dag.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:36

Onze hond is 4 jaar en 12 kilo.

Hier op een gemiddelde dag 3-4 wandelingen totaal tussen 1 en 2 uur, waarvan de tweede altijd 30 - 60 minuten naar gebied waar ze los of aan een lange lijn kan lopen. Bijna elke zaterdag en zondag spreken we af met haar beste vriend (of nouja, zijn baasjes :+ ), met hem speelt ze heel enthousiast. Verder heeft ze steeds minder met andere honden.

De rest van de rondjes lopen we hier in de wijk, meestal duurt dat tot 20 minuten. Ze mag onbeperkt snuffelen en als ze langer wil lopen laat ze dat duidelijk merken, dus de tijden wisselen. Soms draait ze zelf na 5 minuten om, dat is ook prima. In de zomer kan ze ook veel in de tuin en mag ze 's avonds bij mooi weer regelmatig nog een keer naar het bos om te zwemmen. Ze krijgt elke middag een denkspel en ze is zelden alleen thuis.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:53

Dit verschilt bij ons van dag tot dag. En ook heel erg per hond.

Windhond kruising van 10, artrose, maar goede medicatie dus gaat regelmatig nog lekker 1,5 uur mee wandelen en ook speuren is favoriet.

Berner van net 1 jaar en die vraagt qua beweging wel wat meer. Maar zo nu en dan een rustigere dag is ook prima voor hem.

Als ze meegaan naar de opvang waar ik werk dan gaan ze 2 keer daags even voor een poep en plas ronde van 5 minuten. Verder krijgen ze dan voldoende beweging en uitdaging op het werk.

Een gemiddelde dag bestaat uit 4 wandelingen. 2 van 20 minuten, 1 van 40-60 min en 1 van 5 min. Waarvan de oudste dan wisselend wandelingen allemaal meeloopt of soms 1 a 2 overslaat.

En mocht er een activiteit voor de honden zijn proberen we dat te vervangen door de lange wandeling, en zijn de anderen ook korter.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 01:05

Neonlight schreef:
Middelgrote 8 jarige hond, 2 wandelingen per dag maar grote tuin waarin tussendoor ook veel geapporteerd wordt en ze ook haar behoefte in doet. 1 wandeling is een half uur, de andere zeker een uur. Helft van de keren wordt op die lange wandelingen ook flink geapporteerd.
Daarnaast doen we nog detectiespeuren.

Vergeten erbij te zetten, zowel ik als mijn man werken in ploegen, 3 weken 4 dagen/34 uur, 1 week 6 dagen/51,5 uur. Gemiddeld is dat 38,25 uur per week, beiden draaien hetzelfde rooster. Wij kunnen thuis werken en er is altijd 1 van ons thuis aan het werk.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 01:10

De ochtend is het een korte poep/plasronde naar de overkant.
Overdag gaan ze mee naar het werk en als ze daar al extra gelopen hebben dan loop ik savonds nog een minuut of 20.
Op vrije dagen is dit minimaal een uur per dag en verder gaan ze mee naar de paarden en verloopt de dag verder hetzelfde.

Ik heb een oudje (mix van 11 kilo) van bijna 12 die vooral nu het wat kouder word niet zo de behoefte heeft aan lange wandelingen, zeker niet als ze mee is geweest naar werk.
Onze jonge hond (middelgroot) van ruim 1 jaar verschilt in behoefte, ze is energiek maar na een dag op en aan het werk is thuis toch ook echt tijd voor rust en worden wandelingen daar/naar behoefte op aangepast.

Ik werk flink wat uren in de week maar de honden gaan dus eigenlijk altijd mee.
Als ze toch een keer thuis (moeten) blijven dan is dit hooguit 5 uurtjes.
Maar dit komt dus nagenoeg niet voor.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 06:05

Leuk om zo de verschillen te lezen zeg.

Soms ben ik wel eens bang dat ik onze hond te kort doe. Maar ik red het met werk, gezin en paard gewoon niet om nog meer te lopen met haar! Ze is blij en vrolijk, en ligt thuis meestal lekker te tukken in d'r mand, maar toch...