Gister was ik onze aanhanger aan het vullen met oude rommel, om naar de stort te brengen.
Ik had het afdeknet er al op, toen mijn oog op een stuk plastic van een grote hooibaal viel.
Ik pakte het op, trok het naar de aanhanger, en maakte het zo klein mogelijk, daarna stampte ik het nog wat aan.
Terwijl ik het plastic onder het net schoof, zag ik ineens iets bewegen, er kwam heel langzaam, een heel klein muisje uit gekropen!
Het muisje bleef vrij stil zitten, keek een beetje duf om zich heen

En ik kon hem zo oppakken, hij probeerde niet eens weg te komen, en beet ook niet.
Gelukkig had ik niet harder en langer gestampt, het was nog geen wit poeder geworden voor op de boterham

Ik heb hem in een emmertje gedaan, met wat hooi, en een dekseltje erop.
En dacht, wat sneu, als ik terug ben van de stort leeft hij misschien niet meer.
Maar gelukkig leeft hij nog! Ik heb hem in een wat grotere bak gedaan, met wat hooi, musli, en water.
Weer kon ik hem zo oppakken, hij leek wel ietsje minder versufd, zou hij mogelijk een hersenschudding hebben?
We hebben het muisje Misty genoemd, en we hopen dat hij/zij wat op gaat knappen.
Ik heb op internet gezocht, en volgens mij is het deze muis, of een woelmuis.
Hij is super klein, een stomp hoofsje, en heel lief.

Hij zit nu in een plastic bak, maar dat is niet ideaal, want er zitten geen ventilatie gaatjes in.
Vanavond haal ik een echt muizen hok, bij iemand via Marktplaats.
Hier woont Misty nu, hij zit in dat kleine holletje bij het waterbakje.