Ik heb de oplossing. Zoals wij als hond en tuin eigenaren onze tuinen open stellen voor alle free oliebol katten, zouden de eigenaren van deze katten ook hun tuinen moeten open stellen voor ons! We zouden een roulerend systeem kunnen bedenken zodat er niet teveel honden in een kattentuin schijten per week. Denk je eens in, prachtige omheinde tuinen waar je hond heerlijk z’n gang kan gaan.
Uiteraard is er geen opruimplicht, die is er ook niet voor de katteneigenaar. Quid pro quo. Misschien nog wat uitzonderingen instellen per gewicht zodat 1 kat = 0,5 Doberman ofzo maar die details werken we later uit. Satire uiteraard. Maar ik word zo moe van die katten die eindeloos m’n tuin omgraven en volschijten. Eerlijke vraag aan de katten eigenaar, waarom loopt jouw kat vrij buiten?
En het onder controle houden van de muizenpopulatie is ook een groot voordeel.
Hier een katteneigenaar met een catproof tuin (en afgerichte katten die gewoon even terug naar binnen wandelen om op de kattenbak hun behoefte te doen in plaats van tussen de plantjes), omdat ik niet wil dat mijn huisdieren overlast veroorzaken maar ook omdat ik ze liever niet als pannenkoek buiten terugvindt. Maar soms, als ze een poging doen tot het huis afbreken of buiten in de tuin gras eten om dat binnen op het tapijt uit te kotsen, snap ik wel dat andere katteneigenaren ze liever buiten hebben 

.