Hondenpension, wie weet er een fijne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Hondenpension, wie weet er een fijne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 10:18

Ik ben op zoek naar een pension of oppas voor de vakanties. Maar de goede zitten al vrij rap vol of hebben erg hoge prijzen.

Ik heb momenteel een grote reu, niet sociaal en niet gecastreerd
2 sociale teefjes
1 gecastreerd reutje

Door de grote reu, vallen dus vele pensions al af, aangezien ze niet tussen de rest kunnen. Maar eventueel nemen we hem gewoon mee.
Dan gaat het om de twee teefjes en het kleine reutje.

Als ik alle vier wil plaatsen, dan ben ik dus 246 euro per dag kwijt aan het hondenpension. Voor tien dagen vakantie en reisdagen is dat 12 dagen dus 2952 euro.
Dat wordt me te gek.

Wie weet een fijne plek, eventueel zonder de grote reu.

Omgeving Drenthe, Friesland, Groningen en Kop van Overijssel

Jokonootje

Re: Hondenpension, wie weet er een fijne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:26

Ik denk voor een pension waar ze de juiste zorg krijgen en persoonlijke aandacht is het niet gek dat ze ruim van te voren vol zitten
Heb je t suydenvelt al geprobeerd?
Zit wel snel vol maar ze leveren ook goede zorg.
2 honden zelfde eigenaar is 35 euro per dag

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:31

Kabayo hier op bokt wellicht?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:34

Je kan het proberen via 'dierenoppas gezocht en aangeboden' op facebook.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:39

Wintu schreef:
Ik ben op zoek naar een pension of oppas voor de vakanties. Maar de goede zitten al vrij rap vol of hebben erg hoge prijzen.

2 sociale teefjes
1 gecastreerd reutje

Door de grote reu, vallen dus vele pensions al af, aangezien ze niet tussen de rest kunnen. Maar eventueel nemen we hem gewoon mee.

Als ik alle vier wil plaatsen, dan ben ik dus 246 euro per dag kwijt aan het hondenpension. Voor tien dagen vakantie en reisdagen is dat 12 dagen dus 2952 euro.
Dat wordt me te gek.

Je zit in dezelfde omgeving dan mij.
D' aanloop geprobeerd?
Afbeelding

Anders in Witte Paarden zit er 1

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:41

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 10:43

haffiefreak schreef:
Wintu schreef:

2 sociale teefjes
1 gecastreerd reutje

Dat wordt me te gek.

Je zit in dezelfde omgeving dan mij.
D' aanloop geprobeerd?
[ Afbeelding ]

Anders in Witte Paarden zit er 1

De Aanloop nooit naar toe gaan, dat is te erg voor woorden, google er maar eens op, zijn net allemaal misstanden aan het licht gekomen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 10:44

Jokonootje schreef:
Ik denk voor een pension waar ze de juiste zorg krijgen en persoonlijke aandacht is het niet gek dat ze ruim van te voren vol zitten
Heb je t suydenvelt al geprobeerd?
Zit wel snel vol maar ze leveren ook goede zorg.
2 honden zelfde eigenaar is 35 euro per dag

Ik heb ze een mailtje gestuurd, dank voor de tip.

We boeken tegenwoordig eerst een hondenpension en dan pas een vakantie :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 10:48

Many schreef:
Heb je De Weaver in Balkbrug al geprobeerd? Ze doen niet echt aan websites of actieve social media pagina's, maar hier vind je de contactgegevens: https://www.facebook.com/p/Honden-Servi ... 504581379/

Ik zie daar op een foto een vrij kleine kennel, dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik heb 2 teefjes uit Roemenie die ik niet in een kleine kennel wil hebben.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:01

Wintu schreef:
De Aanloop nooit naar toe gaan, dat is te erg voor woorden, google er maar eens op, zijn net allemaal misstanden aan het licht gekomen.

Onze hond gaat er al zo'n 4 jaar heen.
Altijd vrolijk en schoon halen wij hem weer op.

In Witte Paarden zit er ook 1. Vlak naast Steenwijk.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:18

Je hebt ook mensen die in jou huis op de honden willen passen, daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Maar snap dat dat wel eens een uitdaging kan gaan met je grote reu.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:22

Wintu schreef:
Many schreef:
Heb je De Weaver in Balkbrug al geprobeerd? Ze doen niet echt aan websites of actieve social media pagina's, maar hier vind je de contactgegevens: https://www.facebook.com/p/Honden-Servi ... 504581379/

Ik zie daar op een foto een vrij kleine kennel, dat is niet helemaal wat ik zoek. Ik heb 2 teefjes uit Roemenie die ik niet in een kleine kennel wil hebben.

Volgens mij staan er op die Facebookpagina alleen foto's van (auto)kennels die hij zelf heeft gemaakt en verkocht aan klanten, maar zijn dit niet de kennels die ze zelf gebruiken. Je zou bij ze kunnen navragen hoe groot hun eigen kennels in het pension zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:29

Waarom niet iemand in je huis laten oppassen?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 11:44

haffiefreak schreef:
Wintu schreef:

Nou, er is een hele toestand om geweest, NVWA is er aan te pas gekomen. https://www.facebook.com/photo?fbid=819 ... 7913684376

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 11:47

Many schreef:
Wintu schreef:

Volgens mij staan er op die Facebookpagina alleen foto's van (auto)kennels die hij zelf heeft gemaakt en verkocht aan klanten, maar zijn dit niet de kennels die ze zelf gebruiken. Je zou bij ze kunnen navragen hoe groot hun eigen kennels in het pension zijn.

Ik zag deze voorbij komen. https://www.facebook.com/10212437844492 ... 99/?type=3

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 11:49

maj0 schreef:
Je hebt ook mensen die in jou huis op de honden willen passen, daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Maar snap dat dat wel eens een uitdaging kan gaan met je grote reu.

De reu gaat om die reden waarschijnlijk met ons mee. Ik vind het wel spannend hoor, een compleet onbekende in je huis. Ik heb nog veel meer dieren zitten, zou op zich wel fijn zijn. Maar een betrouwbaar iemand vinden, ik twijfel daar een beetje over.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:53

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:01

Dierenpension Ellerhuizen, daar kan je niet sociale hond ook in z'n eentje op het speelveld naast de normale uitlaat rondes.
Zitten wel snel vol, maar zijn erg netjes voor hun dieren
https://dierenpensionellerhuizen.nl/honden/

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:11

haffiefreak schreef:
Wintu schreef:

Nou ik neem aan dat jullie hond daar nu niet meer heen gaat aangezien ze geen honden meer mogen hebben tenzij het dagopvang is ;)

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:20

Er zit in Meppel een nieuw dierenpension zag ik laatst. Zag er in mijn ogen wel goed uit en veel persoonlijke aandacht! Weet alleen even de naam niet maar als je op facebook zoekt naar “dierenpension meppel” dan moet je het wel vinden. Ik gok dat daar veel klanten van de aanloop heen zijn gegaan dus de kans dat ze snel volgeboekt zijn is erg groot.

In ruinen zit ook nog een fijn pension. Ooit een keer stage gelopen. Volgens mij wel wat aan de prijzige kant…

Maar goed het is en blijft een dierenpension en als ik heel eerlijk ben weet ik niet of je honden (specifiek uit het buitenland) zoiets aan moet willen doen. Ze zitten vaak wel hele dagen in het lawaai en mijn ervaring is toch dat dit soort honden heel angstig in een hoekje van de kennel blijven en dus ook weinig aandacht krijgen. Ik zou persoonlijk gewoon lekker kijken of je iemand kan vinden die ze thuis opvangt of eventueel bij jullie thuis kan oppassen! Zijn genoeg mensen die dat willen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:22

Wintu schreef:
Ik vind het wel spannend hoor, een compleet onbekende in je huis. Ik heb nog veel meer dieren zitten, zou op zich wel fijn zijn. Maar een betrouwbaar iemand vinden, ik twijfel daar een beetje over.

Is het ook. Ik kan je (nogmaals) de facebookpagina 'dierenoppas gezocht en aangeboden' aanraden.
Ik heb daar echt betrouwbare mensen gevonden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:27

Op Bokt is er ook zo'n topic toch? Meer een huizenruil maar ook veel oppas wordt er aangeboden. Voelt bij sommige gebruikers misschien toch meer vertrouwd dan een compleet vreemde? Zeker omdat je een leuke beestenboel aan huis hebt, is het misschien wel een leuke oplossing?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:33

haffiefreak schreef:
Wintu schreef:

Schoon heb ik ook altijd een beetje mijn vraagtekens bij.
Ik heb liever een hond met zand aan de pootjes/neus/etc. die lekker gespeeld heeft dan dat ze brandschoon zijn gebleven (of dat ze ze nog wassen).
Maar niet onder de poepvlekken is wel fijn natuurlijk. :Y)

Eventueel de Ommerschans?
Hoor daar meerdere goede verhalen over, maar zelf geen ervaring mee.

Edit: vaak is honden in hun eigen omgeving thuis laten met een goede oppas toch het fijnst voor de honden zelf.
Maar begrijp dat je het eng vindt om een vreemde in huis te hebben!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:42

Misschien kan je contact opnemen met Logeerhuis het warme nest in Wirdum. Zij vangen honden op bij hun thuis en hebben volgens mij ook andere adressen. Zijn te vinden via Facebook.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:04

Mocht je twijfelen over iemand in huis nemen, misschien is de app TrustedHousesitters iets voor je