Onze 3 honden leven op stal, voor de erfbewaking. Ze hebben zelf de keuze vrijheid waar ze willen gaan en staan en liggen etc.
Nu hebben wij 1 hond, een kruising van een Berner sennenhond met newfoundlander en een Duitser herder(echt een mengelmoes

Op zijn slechtst woog hij nog maar 30 kilo, spieren ook aangetast(we stonden toen eigenlijk op het punt om hem in te laten slapen maar de dierenarts adviseerde nog wat eiwitbronnen dus dat zijn we gaan proberen) maar met b12 spuiten ging het weer redelijk de goede kant op.
Wel een kanttekening, vanaf dat we lopen te tobben sinds zijn 2de levensjaar trilt hij wel met zijn achterhand. Sinds van de zomer was het trillen zodanig verergerd dat zijn voorhand en ook zijn bek ging trillen. Het trillen is wat verminderd door de b12. Maar sinds deze week verergerd het weer en begint het riedeltje voedselallergie weer opnieuw.
Ergens gaat er iets dus niet goed in zijn lichaam, misschien een aangeboren afwijking wat betreft de rassen?(zijn natuurlijk niet de aller gezondste rassen)
Wat hij heeft gehad aan eiwitbronnen zijn:
Kip, kalkoen, rund, lam, eend, gans, zalm, witvis, varken, hert, geit, haas, paard, insecten(daar viel hij te veel op af maar hij kreeg daar bijna 1 kilo per dag van, dus helaas was dit ook niet geschikt) en momenteel nu konijn. In de vorm van KVV ook alles gegeven. Behalve konijn, die krijgt hij in brokvorm omdat KVV ook niet ideaal voor hem is. De eerste 2 zakken konijn van Macs mono proteïne gingen goed, nu halverwege de derde zak begint het weer opnieuw.
Ik let op dat er geen zalm olie in zit en ook geen gevogelte vet. Er wordt gezegd dat een hond niet op olie of vet kan reageren, maar ook daar reageert hij op. Omdat de dierenarts en ook wij een atopie/omgevings allergie vermoeden let ik er dus ook op dat er geen kruiden aan het voer zijn toegevoegd.
Maandagochtend ga ik weer met hem naar de dierenarts, bespreken wat we nog kunnen doen. Wij en ook de dierenarts denken dus dat hij steeds weer opnieuw een allergie voor een eiwitbron opbouwt.
Maar we hebben momenteel alle hoop zo’n beetje verloren.