Booooo schreef:Wij zoeken geen actieve hond. Ik heb zelf een hondenopvang gehad aan huis dus ik ben met veel verschillende rassen bekend, en veel ervaring. Geen sport, gewoon een ‘huis’hond die uiteraard wel zijn dagelijkse beweging krijgt.
Mijn hart ligt bij grote honden, grote lobussen, maar we hebben net het hele huis verbouwd en ik zit echt niet meer te wachten op overal kwijl.
Een kruising vind ik ook helemaal prima! Alleen marktplaats leek mij niet heel geschikt, maar hier komen toch wisselende reacties.
Het liefst heb ik geen hond uit het buitenland, ik heb er een gehad uit Spanje die ik met 1,5 jaar in moest laten slapen aan leishmania. Vaak zijn het ook wel honden met een rugzakje, en ik heb een kindje van 4. Vandaar ook het liefst een pup zodat hij opgroeit met een kind in de buurt. Bij het asiel zitten in deze tijd denk ik weinig pups, maar ik zal eens rondzoeken.
Wij hebben nu een Berner sennen (hiervoor een rottweiler) Grote lobus (check), heeft wel beweging nodig maar zijn geen hele actieve honden die de hele dag bezig gehouden moet worden qua beweging (check), die van ons kwijlt eigenlijk nooit maargoed dat verschilt misschien weer per hond.
Dus misschien wel een goede kanshebber voor jullie, zijn wel echt gezinshonden, grote schoothondjes ook wel gezegd 
Wij hebben onze Sky ook gewoon via marktplaats, tuurlijk wel opletten waar je ze haalt maar het zijn niet allemaal broodfokkers. Vaak als je een naam en adres googled komt er wel al wat naar voren mocht het met broodfok te maken hebben, en goed kijken hoe de pups gehuisvest worden, of de paspoortjes kloppen, of beide ouders aanwezig zijn etc