Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Je kan beter een golden retriever of een poedel kopen. Een kruising is altijd gokken welke genen de overhand nemen en heel veel fokkers laten het over komen alsof ze verantwoord fokken, maar dat valt meestal toch erg tegen.
SayaJones schreef:Hier ook geen aanbevelingen voor een doodle
Zelfs de 'bedenker' van het ras, heeft er spijt van dat ie de doodle ooit heeft gefokt
denisesilver schreef:mavantos schreef:Je kan beter een golden retriever of een poedel kopen. Een kruising is altijd gokken welke genen de overhand nemen en heel veel fokkers laten het over komen alsof ze verantwoord fokken, maar dat valt meestal toch erg tegen.
Plus de vacht is vaak een groot drama om bij te houden. Een poedel kan je hetzelfde laten knippen als de typische doodle look (is een puppy cut).
Wonkeydonkey schreef:Beide jachthonden, dus je moet er dan wel iets actiefs mee gaan doe.
Daarbij erg veel "wildgroei" in de fokkers, die hier een hele dikke prijs voor vragen.
De vacht is idd een drama, en met castreren/steriliseren vaak nog waardelozer om bij te kunnen houden.
Ik zou dan idd liever een Konings Poedel oid nemen.
Sappos schreef:Waarom niet een poedel? Komen in 4 maten en een hele hoop kleuren. Dingen als karakter, grootte en vachtsoort zijn veel meer voorspelbaar. De poedel is een leuke actieve hond en met die vacht kan je alle kanten op met trimmen. Als je het hoofd fluffy laat kan ie voor het oog door voor een doodle. Ik zou nooit bij willen dragen aan die doodle hype met ongezonde onvoorspelbare kruisingen waarvoor men de hoofdprijs moet betalen. Goldens retrievers en poedels zijn allebei fantastische rassen, maar de ouderdieren waaruit de goldendoodles gefokt worden zijn niet de beste dieren uit hun ras waardoor je een onvoorspelbare hond kan krijgen. Ik ontmoet zelden een stabiele fijne doodle.
Captain schreef:Ik heb inderdaad nog nooit een leuke doodle van wat dan ook gezien. Hebben vrijwel allemaal gedragsproblemen.
Mizora schreef:Hij heeft geen improper coat, want hij heeft een baard. Hij een ruwhaar. Improper coat is het gebrek aan baard (en dus gewoon een korthaar of langhaar), maar veel doodle-fokkers gebruiken de term incorrect.
Overigens wel een mooi voorbeeld van 2 onverantwoordelijke fokkers, want er waren dus 2 intacte dieren die zonder toezicht buiten waren. En ja, ik heb ervaring met loopse teven, zoiets hoort simpelweg niet te gebeuren.
Wel een gaaf dier om te zien overigens, daar doe ik absoluut niets aan af.