100% dichte hondenmatras o.i.d.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

midori

100% dichte hondenmatras o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 16:41

Hallo allemaal,

Wij hebben een inmiddels bijna 5 maand oude Duitse herder pup. Hij is het allerliefst de hele dag buiten en dat is ook geen enkel probleem aangezien wij op een boerderij wonen. Hij heeft een hondenhok waar hij droog kan liggen, maar het liefst ligt hij naast de deur. Daar hebben we nu een oude deken liggen, maar aangezien we de winter in gaan en we in het natte Ierland wonen wordt die nu te vaak nat.

Daarom ben ik nu op zoek naar een waterdichte hondenmand of matras. Ik ben van plan deze op iets van een pallet/kleine verhoging te leggen maar de mat moet alsnog van alle kanten waterdicht zijn. Een niet waterdichte rits is verder geen probleem verwacht ik, want hij ligt tegen de beschutte kant van de muur aan.

Ik zie wel een aantal waterdichte versies maak vaak lees je in de reviews dan dat ze alleen waterafstotend zijn of alleen van boven of onder waterdicht.

Dus jullie tips zijn welkom! Wel graag internationale merken want het moet naar Ierland verstuurd worden. DIY oplossingen zijn ook welkom, ik ben redelijk handig.

Dorus

Re: 100% dichte hondenmatras o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:53

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:58

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:09

Dorus schreef:
En zo'n stretcher? Daar valt het water doorheen dus dan wordt het ook niet een grote natte bedoening.

https://www.petsplace.nl/adori-honden-s ... lsrc=aw.ds

Ja daar zat ik idd ook al aan te denken! Is dat ook net zo comfortabel? Ik heb het idee dat ze ernaast gaan liggen maar dat is puur mijn eigen opvatting haha. Opzich wel een passende oplossing en bijt hij misschien ook minder snel kapot

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:10

SusanH schreef:

Ja daar ben ik naar aan het kijken maar zou fijn zijn met persoonlijke ervaringen. Ben er een aantal variaties van tegengekomen maar vaak hoor je dan toch dat een beetje lekkage/vocht/ongelukje geen probleem is, maar die van mij zal echt buiten in de regen liggen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:14

SusanH schreef:

BiaBed, vreselijk fijne manden, maar wel op het droge. Met deze opstaande rand wordt het een zwembadje in de regen.
Alles wat waterdicht is, blijft water in- of op staan. Waterdoorlatend, zoals die strechter, is m.i.veel handiger.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:17

Ik heb hier buiten een HiK9 stretcher voor de honden staan en daar liggen ze graag in. Die van mij staat dan wel onder een afdakje. Ik weet niet hoe goed het frame blijft als hij vaak in de volle regen staat.
https://www.rwdh.nl/hondenbed-hik9

Een kwalitatief beter merk is Kuranda. Prijs is wel ook een stuk hoger. Heb in mijn hoofd dat die ook frames specifiek voor buitengebruik verkopen.
https://kuranda.eu/nl/home

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:24

Rien, die outdoor versies van BiaBed klinken wel alsof ze echt betrouwbaar waterdicht zijn. Of heb jij een andere ervaring met nattigheid? Wel prijzig, op zich geen probleem maar dan wil ik wel eerst weten of hij dit soort manden niet kapot bijt :+ Ga t merk wel onthouden want opzich wel wat ik zoek, deze kunnen nl ook makkelijk mee op vakantie!

MarliesR die zien er allebij ook goed uit. Ik denk dat, iig tot hij uit z'n bijtfase is, zo'n stretcher wel een beter idee is, ook omdat er minder snel water op blijft liggen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:43

Ik zou ook zeggen een stretcher, daar kun je altijd nog een los kussen op doen dat je eventueel red voor regen. Of misschien een buiten lounge kussen of een boot kussen. Het hoeft natuurlijk niet per se voor een hond gemaakt te zijn om wel te voldoen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:10

Z'n stretcher van sjorbanden gevlochten.. eventueel en dun kleedje..( deken ligt dan niet op de grond dus snel droog)

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:16

Een kennis van mij met duitse Doggen heeft van die zorgmatrassen voor de honden. Zijn top waterdicht, niet duur en mooi groot van formaat :-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:26

midori schreef:
Rien, die outdoor versies van BiaBed klinken wel alsof ze echt betrouwbaar waterdicht zijn. Of heb jij een andere ervaring met nattigheid? Wel prijzig, op zich geen probleem maar dan wil ik wel eerst weten of hij dit soort manden niet kapot bijt :+ Ga t merk wel onthouden want opzich wel wat ik zoek, deze kunnen nl ook makkelijk mee op vakantie!

MarliesR die zien er allebij ook goed uit. Ik denk dat, iig tot hij uit z'n bijtfase is, zo'n stretcher wel een beter idee is, ook omdat er minder snel water op blijft liggen.

Ze zijn fantastisch waterdicht. Dus bij regen wordt het een zwembad: het water blijft erin staan. Zo goed waterdicht zijn ze.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:30

Veel honden vinden een stretcher erg comfortabel juist. Alleen opletten dat het in de winter niet te koud is, het is namelijk wel erg luchtig (ze bouwen geen isolatielaag op doordat de lucht onder de stretcher door blijft blazen).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:42

Kuranda stretchers zijn ideaal, gebruiken ze ook veel bij dierenartsen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:46

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:52

Ik zou een hok of afdakje voor de hond neerzetten. Met een waterdicht matras schiet je niets op, daar blijft het water op staan dus ligt hij alsnog in een plas water. Ik denk dat je het beste kunt voorkomen dat hij en zijn bed nat gaan worden om hem droog te laten liggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:07

Veel zitzakken zijn ook waterdicht maar idd dan plassen water er op en denk met puber zijn die bolletjes niets. Ik heb een gewoon matras gekocht en douchegordijn er omheen gedaan. Moet nog getest worden haha en gaat nog andere hoes die niet waterdicht is overheen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:12

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:59

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:28

Heb je de mogelijkheid om iets van een afdakje te maken? Dakje, zijkanten plexiglas zodat die overal heen kan doorkijken, pallet oid eronder (of stretcher) en daar een deken op. werken met meerdere setjes dekens, eentje erop, eentje ergens hangen te drogen en iedere dag een of twee maal omwisselen.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 00:09

Bedankt voor alle tips en ideeën iedereen! Die honden brokkie industrial bedden zijn leuk en gemaakt van hergebruikte materialen wat ik op prijs stel. Geeft mij wel ook het idee om er zelf een proberen te maken haha

Rien, ah ik snap nu wat je bedoeld, als ik zoiets wil moet ik dus naar iets opziek wat vrij strak eromheen ziet, zoiets als een medisch matras wat werd genoemd.

Hij heeft al een honden hok waar hij iig voorlopig nog in past en een schuurtje waar hij een warme en droge plek gaat krijgen, maar die ben ik nog aan het inrichten en staat ietsjes verder weg, maar wel met zicht over het erf. Wil hem meerdere opties bieden

Hij gaat trouwens volledig vrijwillig in de regen liggen, soms wel in z'n hut maar soms ook niet :+ en ik wil dus eigenlijk iets hebben wat we ook met kamperen meer kunnen nemen. Ik denk dat ik op zoek ga naar zo'n stretcher die je een beetje makkelijk uit elkaar kan halen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 00:36

Dikke turnmat? Zijn er ook waterdicht.
Of zo'n lange tuinstoelkussen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:10

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:14

midori schreef:
Bedankt voor alle tips en ideeën iedereen! Die honden brokkie industrial bedden zijn leuk en gemaakt van hergebruikte materialen wat ik op prijs stel. Geeft mij wel ook het idee om er zelf een proberen te maken haha

Rien, ah ik snap nu wat je bedoeld, als ik zoiets wil moet ik dus naar iets opziek wat vrij strak eromheen ziet, zoiets als een medisch matras wat werd genoemd.

Hij heeft al een honden hok waar hij iig voorlopig nog in past en een schuurtje waar hij een warme en droge plek gaat krijgen, maar die ben ik nog aan het inrichten en staat ietsjes verder weg, maar wel met zicht over het erf. Wil hem meerdere opties bieden

Hij gaat trouwens volledig vrijwillig in de regen liggen, soms wel in z'n hut maar soms ook niet :+ en ik wil dus eigenlijk iets hebben wat we ook met kamperen meer kunnen nemen. Ik denk dat ik op zoek ga naar zo'n stretcher die je een beetje makkelijk uit elkaar kan halen

Gewoon een strechter voor mensen kan ook. Als je er maar op let dat ze rondom ondersteunt zijn. Heb lang zo 1 gehad

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:51

Ik heb voor zowel mijn eigen honden, als in ons dierenpension Stretchers. En dan wel de stevige van Industrial_dog_bed (https://www.honden-brokkie.nl)
Ze liggen hier erg graag op, ze zijn heel stevig en heel makkelijk te reinigen met een hoge druk reiniger.