Roedel van 7 hondjes op de foto...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Roedel van 7 hondjes op de foto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 10:28

Ik denk dat de meeste mensen die mij volgen, onze roedel vooral kende van de rottweilers en kruisingen daarvan, helaas zijn de 3 pupjes die ik zelf gefokt had, binnen een half jaar overleden ;( , echt vreselijk..kan er niet teveel aan denken nog..

Maar goed, ik had al eens overdacht, dat als de roedel kleiner zou worden, dat we dan hier plaats zouden bieden aan honden die gewoon minder kansen hebben, de bedoeling was vooral galgo's te gaan adopteren, maar daar werden we voor afgekeurd...Dan maar andere honden, er zijn zoveel honden die een plekje zoeken..

Maar eerst heb ik ervoor gezorgd dat we 2 rottjes hebben, Floss en Knut, inmiddels alle 2 een jaartje oud..

Flossie:
1.Afbeelding

en Knut:
2.Afbeelding

en we hadden al een Duke, een amstaff kruising:
3.Afbeelding

In maart is Mira bij ons komen wonen, een toen 6 maanden oude pup uit Roemenië, Mira is nu 11 maanden oud, en een heel lief meisje <3
4.Afbeelding

In mei kwam ik op een FB site waar veel honden in dodingsasielen zitten, en een noodkreet om 52 honden te redden , daar vond ik Dushi, een hond waar we de kosten voor betaalde om haar weg te krijgen uit het asiel, en haar adopteerde, een weg die heel bijzonder bleek te zijn, hier is een topic van haar: [BB] Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Ze is en blijft ons speciaaltje, ze groeit nog elke dag, steeds een stapje vooruit, knappe Dushi, Dushi is geschat tussen de 1 en 2 jaar oud:
5.Afbeelding

Goed, ik ben een volger en fan van Takis, hij heeft een asiel op Kreta en die man, echt ongelooflijk, zoveel honden redt hij, afijn, ik wilde wel een fostergezin voor hem worden, zodat zijn honden meer kans zouden krijgen, en zo kwam Nima bij ons, Nima is een ( waarschijnlijk kruising) Kritikos Lagonikos , een jachthond die daar op Kreta veel voorkomt.. Nima kwam en overwon, zo'n lieve hond en Dushi is zo gek op haar, dus ze mocht blijven..

Nima is 7 maanden oud, en heeft een hoop energie, en kan vreselijk hard rennen, geweldig om te zien :D :D
6.Afbeelding

Goed, toen kwam er een nieuw Takis fosterhondje, en dat is Monty, een heel lief, rustig een mensaanhankelijk mannetje, Monty is 1 jaar oud en heeft een aangeboren kort staartje.. Ook Monty heeft het hier heel erg naar zijn zin...
7.Afbeelding

De roedel gaat heel erg goed, ze hebben de hele dag lol en spelen zo vreselijk veel...hier zijn nog wat foto's van ze allemaal:

Nima , Dushi, Knut en Floss:
8.Afbeelding

Dushi en Monty:
9.Afbeelding

Monty en Knut:
10.Afbeelding

Nima en Dushi:
11.Afbeelding

12. Monty, Nima, Dushi en Mira:
Afbeelding

13.Monty, Dushi en Mira
Afbeelding

14. Mira en Nima:
Afbeelding

en een filmpje van de hondenchaos :')

15

Heerlijk weer een huis vol hondjes <3 <3
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 31-08-24 10:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Roedel van 7 hondjes op de foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:30

Prachtige foto's van een mooie roedel! Fijn dat je nu weer een huis vol hondjes hebt!
Ik neem aan dat Monty ook een foster fail is? :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 10:38

Nee, Monty moet eigenlijk een nieuw huis vinden, dan kan ik meer hondjes van Takis een plekje geven, maar het is moeilijk hoor, het is zo'n makkelijk, en lief ventje.. en hij is zo blij hier.. zo fout eigenlijk... :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:02

Nu pas valt mijn eurootje 8)7 ! Ik volg je topic van Dushi en ik heb je rottie kruisingen van pup af gekend maar ik wist niet dat het rottie vrouwtje en Dushi baasje dezelfde waren!

Fantastisch wat je doet!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 11:51

Hahha, ja wij zijn 1 dezelfde _O- _O-

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:59

Ik word altijd zo blij van jouw fantastische roedel. <3

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:42

Fantastisch wat je doet!! Ik heb 1 rescue en zou er ook wel meer willen, maar man is nog niet om, wordt aan gewerkt...

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:07

Leuk!! Andere topic volg ik ook!
Maar wat ik me nou een beetje afvroeg, geeft t nou nooit gedoetjes in de roedel met de rugzak-hondjes vd rescue? Moeten jullie niet ontzettend opletten met bijvoorbeeld eten of speeltjes oid en t introductie van een nieuwe in de rangorde?

En verder vooral blijven posten hoor, het is heerlijk om te zien!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:08

Ik heb Takis ook tijdenlang gevolgd, toevallig laatst voor even geunsubscribed, kom niet door mijn youtube abonnementen heen ;-)
Prachtige roedel zo, Femke, maar ik voorzie toch nog wel foster failures hoor.... ;-)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 13:56

Rubs schreef:
Fantastisch wat je doet!! Ik heb 1 rescue en zou er ook wel meer willen, maar man is nog niet om, wordt aan gewerkt...

Ja, het is leuk hoor, en je geeft een hond toch weer een mooi leven... <3

Lucia88 schreef:
Leuk!! Andere topic volg ik ook!
Maar wat ik me nou een beetje afvroeg, geeft t nou nooit gedoetjes in de roedel met de rugzak-hondjes vd rescue? Moeten jullie niet ontzettend opletten met bijvoorbeeld eten of speeltjes oid en t introductie van een nieuwe in de rangorde?

En verder vooral blijven posten hoor, het is heerlijk om te zien!

Ja, we kijken het natuurlijk wel aan met voeren hoe dat gaat, bij Nima was gewaarschuwd dat ze best voedselagressie kon hebben, maar dat heeft ze helemaal niet, Monty vind eten totaal niet interessant en is helemaal niet met eten bezig.. Maar het is zeker in het begin wel even aankijken hoe of wat...

We hebben wel bij Takis gezegd, dat we geen dominante honden kunnen fosteren en laten hem uitkiezen welke hond hierheen komt, hij kent zijn honden het beste, en Monty is inderdaad een prima hond om te fosteren <3

KootMiraDrum schreef:
Ik heb Takis ook tijdenlang gevolgd, toevallig laatst voor even geunsubscribed, kom niet door mijn youtube abonnementen heen ;-)
Prachtige roedel zo, Femke, maar ik voorzie toch nog wel foster failures hoor.... ;-)

Hahah, ik ook wel hoor, Monty is al een moeilijk gevalletje, alleen als we hem houden, dan wordt het huis wel heel vol ( en bed) voor een nieuwe foster, Monty is zo'n vreselijk lief hondje, die moet wel een liefdevol nieuw huis kunnen vinden :j

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:23

Prachtige roedel heb je, wat mooi dat je jezelf beschikbaar stelt als foster en wat een hemel op aarde plek ook!

Lijkt me inderdaad wel moeilijk om weer afstand te moeten doen, je stopt er toch veel tijd en liefde in en ze zijn allemaal zo mooi op hun eigen unieke manier :j

Genieten van de foto's ,heerlijk

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:27

Wat een ontzettend gave roedel heb je. Prachtige beelden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 15:04

Cheytjuh schreef:
Prachtige roedel heb je, wat mooi dat je jezelf beschikbaar stelt als foster en wat een hemel op aarde plek ook!

Lijkt me inderdaad wel moeilijk om weer afstand te moeten doen, je stopt er toch veel tijd en liefde in en ze zijn allemaal zo mooi op hun eigen unieke manier :j

Genieten van de foto's ,heerlijk

Ja , het is ook moeilijk, ik weet ook niet of ik een goede foster ben hoor, mijn hart zegt dat ook Monty mag blijven, en mijn vriend heeft ook al gezegd dat Monty welkom is, maar ja, dan houdt het fosteren wel een beetje op... was niet van plan eigenlijk om een Takis dependance te gaan worden :+ :') :')

Maar ik heb het nu zo gezegd, Monty mag gwoon geadopteerd worden, alleen als het lang duurt ( bv meer als 2 maanden) dan mag hij blijven, gewoon omdat ik hem echt heel leuk vind, en hij ook zo goed past hier..

Ceetje_bokt schreef:
Wat een ontzettend gave roedel heb je. Prachtige beelden.

<3 Dank je wel...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:18

Wat een mooie roedel, leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:17

Och wat prachtig om te zien, wat een mooie roedel zo met elkaar en wat hebben ze bij jou toch een fantastisch huisje <3

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:19

Wat een prachtig groepje honden zo samen. <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 16:45

Ja, leuk he, het is echt een leuke groep honden, dit zijn Nima en Dushi aan het spelen, daarom hebben we Nima gehouden, die 2 zijn zo leuk samen:

en allemaal nog een keer, alleen Duke speelt niet mee, dat is hem allemaal te druk...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:15

Wat een heerlijke chaos *\o/* !

Het is ook wel onwijs leuk om zoveel jonge honden te hebben die zo heerlijk met elkaar spelen <3 .

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:51

Wat een prachtige roedel kimmie.
Knut is ook echt zooooo mooi <3

Hoe bieden ze Monty aan?
Zoeken ze nu wel actief een plekje of juist iets rustiger aan omdat hij een goed ( tijdelijk) tehuis heeft?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 18:38

Hij staat bij Takis op zijn FB pagina, en is op een reel langs gekomen, maar binnenkort ga ik een verhaaltje maken van hem en zal hij actiever geadverteerd gaan worden:

https://www.facebook.com/TakisShelterCr ... 0103178504

Takis noemt hem Toby, maar hij heet Monty... Takis noemt alle honden die eruit zien als Monty => Toby :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 19:00

kimmie261 schreef:
Hij staat bij Takis op zijn FB pagina, en is op een reel langs gekomen, maar binnenkort ga ik een verhaaltje maken van hem en zal hij actiever geadverteerd gaan worden:

https://www.facebook.com/TakisShelterCr ... 0103178504

Takis noemt hem Toby, maar hij heet Monty... Takis noemt alle honden die eruit zien als Monty => Toby :D

Ben wel nieuwsgierig hoe snel zoiets gaat, anders heb je straks geen plek meer voor een nieuwe foster :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 19:08

Ja, ik wacht het ook af, maar als het te lang duurt dan blijft Monty, hij is zo lief, het is nu al lastig, hahah... :o

En Knutje, zo groot is hij geworden, en net zo lomp als dat hij groot is, maar een super fijn karakter heeft hij.. <3

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 19:32

Ik vind hem echt prachtig!

Jouw hart is gewoon te groot voor foster hondjes denk ik. Mocht Monty een huisje vinden ga je vast nog wel een fail krijgen :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 10:02

Haha, ja dat vrees ik ook... O:) , maar goed, 7 honden is een mooi aantal...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:54

Ik denk ook dat je gewoon niet geschikt bent als foster, en dat is goed bedoeld :D
Ik zou er ook geen afscheid van kunnen nemen :')