Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaabje schreef:Ik zou met haar naar een dierenarts gaan. Het klinkt erg alsof ze fysieke klachten heeft of wellicht dementie of iets dergelijks.
Erg vervelend om je senior zo te zien, hopelijk valt het mee.
Essie73 schreef:boedjang schreef:Ah jeetje wat sneu
Ik zou even alle lichamelijke ongemakkelijk uitsluiten via de dierentuin.
Verlatingsangst is echt heel naar
Ik denk dat de dierentuin wat overdreven is.
(Fijn heh die woordvoorspelling)
Ik ga zeker een afspraak bij de dierenarts maken.
Little_Gift schreef:Ik vrees dat dit met dementie te maken heeft, zeker ook gezien de leeftijd. Er bestaat medicatie om de dementie wat te ondersteunen en af te remmen.
Het doet geen wonderen maar kan het misschien net dat beetje comfortabeler maken voor jullie, de buren en de hond!
Ritueeltjes nog kennen is geen afwijzing van dementie, dat is een gewoonte en honden zijn gewoontedieren.
Dementie uit zich in andere zaken zoals gewijzigd of abnormaal gedrag als eerste (het plots binnen plassen, slopen, janken bij alleen blijven... Allemaal typische verschijnselen van beginnende dementie)
Hannanas schreef:Ik zou ook langs de dierenarts gaan. Blaasontsteking maar ook problemen met de lever kunnen gedragsverandering geven, en zo zijn er nog velen eventuele oorzaken te bedenken naast dementie.
dierenfan schreef:Cholodin geven al geprobeerd? Ons oudje heeft daardoor nog 2 jaar langer geleefd. Ze werd weer relaxter en kon de wereld weer aan. Zij had kennelsyndroom helaas (herplaatser) en uiteindelijk alsnog in moeten laten slapen omdat ze zelfs met heftige medicatie niet meer kon ontspannen en slapen
maj0 schreef:hier beginnen we ook beetje te denken wat is er aan de hand met onze hond.
Die van ons 12 jaar oud (Friese stabij dame) heeft verder geen rare dingen alleen joelen blaffen en janken als ze alleen is. Verder is ze gewoon haar gekke zelf