Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Mijn huidige 2 honden zijn gewoon binnenhonden maar de volgende hond zou ik toch liever buiten in een kennel met uitloop houden.
Ik heb voldoende ruimte in de tuin om een weitje af te rasteren maar verder zoek ik inspiratie voor nachthokken/schuilhokken. Ook hoor ik graag ervaringen van mensen die honden in een kennel houden. Zitten ze enkel overdag er in? Of altijd? Het is wel de bedoeling om gewoon uit te laten en te trainen, net zoals ik nu doe.
Palmera schreef:Ik snap die kennel niet zo. Zet de tuin gewoon goed af en laat een hond los. Ik heb echt niks tegen op buitenhonden, die hebben het vaak beter dan de gemiddelde binnenhond, maar een kennel is gewoon sneu.
Schuur_ schreef:Het zou dienen om de werkhond wat meer apart te houden van de huishonden en als ik toch eens een dag langer van huis moet dat de hond gewoon buiten en binnen kan.
Schuur_ schreef:De hond kan mee naar mijn werk (ik werk 'buiten') dus het is niet zo dat hij hele dagen alleen achterblijft in de kennel. Ik ben meer op zoek naar voorbeelden of inspiratie van verblijven of ervaringen van mensen die zelf hun honden in een kennel houden.
Het wordt ook sowieso geen Mechelaar, wel een werkhond waar mee gewerkt gaat worden. Vandaar ook de keuze om hem meer apart van de rest te gaan houden.
Schuur_ schreef:Mag je zeker vragen hoor, de reden is dat mijn oudste hond best wel ernstige geluidsfobie heeft. Knallen, vuurwerk, onweer laten hem spoken door het huis en troost zoeken bij mij. Ik merk dat mijn andere hond daar op begint te reageren en ook steeds gevoeliger wordt op geluid.
Dit wil ik dus niet voor een volgende hond die ik in de praktijk wil inzetten. De makkelijkste oplossing is om de oude hond apart te zetten maar dat vind ik gruwelijk als hij vol in de angst zit, hem ook nog eens alleen in een bench te zetten. Dus dan is de andere optie dat de volgende hond zelfstandiger opgroeid en dat misschien mijn teefje meer bij de nieuwe hond gaat zitten en mijn (oude) reu de enige echte huishond blijft