Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Het voordeel van Bazoeki is dat het een opstap kan zijn voor verkopen van gezonde kruisingpups (inclusief onofficiële outcrossprojecten) en rashonden die niet voldoen aan de showvereisten, bijvoorbeeld bij Franse bulldogs omdat er geselecteerd is op een functionelere bouw, en daardoor niet bij de rasvereniging terecht kunnen, of omdat ze gefokt hebben met een dier met een wit vlekje op de borst wat diskwalificatie bij het ras betekent en daarom niet kunnen showen, terwijl het dier zowel medisch als gedragsmatig top is.
Erkende fokker is een broodfokterm en juist deze fokkers sluiten zich zelden aan bij een rasvereniging, ze fokken namelijk geen stamboekdieren, er zijn weinig goede fokkers die deze term gebruiken.
Voor mij waren de kosten bij Bazoeki een reden om bij het afgelopen nest het niet in te zetten, zeker omdat de pups al 8 weken waren toen ik de site vond, maar de kans is behoorlijk dat ik het voor een toekomstig nest wel inzet.
Billy schreef:BeFunny schreef:Er zijn genoeg stamboom honden fokkers die zich "Erkende FCI fokker noemen"
Ik ken aardig wat fokkers van veel verschillende rassen, maar ik ken niet een die zich erkend FCI fokker noemt. Op mijn website stond aangesloten bij de Raad van Beheer en de rasvereniging
Mizora schreef:en rashonden die niet voldoen aan de showvereisten, bijvoorbeeld bij Franse bulldogs omdat er geselecteerd is op een functionelere bouw, en daardoor niet bij de rasvereniging terecht kunnen, of omdat ze gefokt hebben met een dier met een wit vlekje op de borst wat diskwalificatie bij het ras
Douce schreef:Vind je jezelf niet een klein beetje kort door de bocht KimD?
GaelleS schreef:Over het algemeen zijn puppies meteen gereserveerd, verkocht of is er een lange wachtlijst voor. Weet niet of er echt een website voor nodig is ?