Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nafkedemi schreef:Xoranlover denk dat jij nu precies benoemd waarom raskatten pas na 13 a 14 wkn weg mogen uit het nest. Juist die laatste weken blijken ze zoveel sociaal gedrag te leren. Helaas blijft bij htk nestjes vaak de standaard van 7 a 8 wkn. Wil niet zeggen dat dit met dit kitten ook het geval is hoor!
SnuitjeLove schreef:de kitten is 10 weken. Liever had ik haar iets ouder gehad. Maar de andere kittens gingen ook allen het nest al uit en daarom wilden ze graag dat wij deze ook al ophaalden. Ik geloof ook wel dat de kitten zich makkelijk zal aanpassen, maar ze is nog erg klein en ziet er daarom ook kwetsbaar uit. Wat moet ik doen als het wel vechten wordt? Ik snap dat ik ze dan uit elkaar moet halen, maar hoe ga ik ze dan wel aan elkaar laten wennen?
SnuitjeLove schreef:Ik vind het dus lastig te kiezen wat juist is. Ik hoor hier veel reacties van direct bij elkaar zetten. En op internet lees ik juist veel over een rustige introduceren van dagen, soms zelfs weken of maanden. Want als de eerste keer fout gaat, dan ben je nog verder van huis.
janderegelaa schreef:Mijn ex heeft een kattenopvang met altijd tussen 40-60 katten en die zet ze gewoon bij elkaar na de quarantaine periode. Als er eens een hele gemene is dan gaat die eerst een paar dagen in de bench. Het belangrijkste is rust. Hoe meer jij je er mee bemoeit hoe moeilijker het gaat.
janderegelaa schreef:SnuitjeLove schreef:Ik vind het dus lastig te kiezen wat juist is. Ik hoor hier veel reacties van direct bij elkaar zetten. En op internet lees ik juist veel over een rustige introduceren van dagen, soms zelfs weken of maanden. Want als de eerste keer fout gaat, dan ben je nog verder van huis.
Mijn ex heeft een kattenopvang met altijd tussen 40-60 katten en die zet ze gewoon bij elkaar na de quarantaine periode. Als er eens een hele gemene is dan gaat die eerst een paar dagen in de bench. Het belangrijkste is rust. Hoe meer jij je er mee bemoeit hoe moeilijker het gaat.
xchey schreef:janderegelaa schreef:Mijn ex heeft een kattenopvang met altijd tussen 40-60 katten en die zet ze gewoon bij elkaar na de quarantaine periode. Als er eens een hele gemene is dan gaat die eerst een paar dagen in de bench. Het belangrijkste is rust. Hoe meer jij je er mee bemoeit hoe moeilijker het gaat.
Dat kan in een opvang/asiel wel omdat katten daar niet echt een eigen territorium hebben
In een huissituatie is gewoon bij elkaar zetten echt niet handig. Oudere katten kunnen ook prima kittens aanvliegen. Onze 12 jarige kat en de logeerkitten moesten ook uit elkaar omdat de kat de kitten aanviel