Inmiddels is onze poes nu ongeveer 7 maanden bij ons en is ze zelf zo'n 10 maanden oud. Ze is heel lief en knuffelig en ligt graag op schoot en bed. Overdag slaapt ze veel en s'ochtends en s'avonds wil ze haar energie kwijt en spelen we met haar 9f speelt ze zelf. Af en toe gaan we met haar naar buiten in de rugzak/fietsmand of aan het tuigje. Soms geniet ze hier van, soms vindt ze het nog spannend. Aan het tuigje is ze inmiddels helemaal gewend, het wandelen vind ze nog moeilijk en is ze snel afgeleid.
Ondanks dat ze het goed doet en zich gezond gedraad denken wij dat ze behoefte heeft aan een maatje. Zo wordt ze soms grumpie als wij beide vertrekken uit huis en slaat ze op onze schoenen als we willen vertrekken bij de deur. Als we terug komen van werk of school dan wil ze het liefst in onze armen geknuffeld worden en soms kun je haar dan wel een half uur optillen en valt ze wel eens in slaap. Ik denk daardoor dat ze het niet leuk vind om alleen te zijn. Als ze bij ons op schoot ligt sabbelt en kneed ze veel aan dekentjes.
Via verhaal heb ik gehoord dat ze m3t de fles is groot gebracht en door mensen is opgevoed.
Ik ben nu dus voorzichtig opzoek naar een 2e katje om te kijken of dat ze dat fijn vindt. Maar welke leeftijd en geslacht, karakter zou bij haar passen. Ze is zelf al gestilleriseerd maar is naar mijn idee een heel gevoelig poesje (ze is een schildpadje). Ze is klein en zal klein blijven. Bij het vorige adres merkte we dat ze de kitten daar te druk vond en zich terugtrok. Ze houd wel van spelen, maar niet te ruig. Ik denk dat we niet een dominante of drukke kat erbij moeten, maar wat wel.
Wat raden jullie aan en waar kan ik dat vinden? Het asiel bij ons hou ik in de gaten, maar daar heb ik zelf niet zo'n positieve ervaring mee.Van marktplaats wil ik niet halen. Misschien dat er een bokker is die een leuke kitten weet of heeft?
Dit is onze lieverd