Sinds ik mijn (gecastreerde) Maine Coon kater heb, staat hij op Royal Canin Maine Coon brokken. Daar sta ik alleen niet geheel achter. Ik weet dat zij vooral qua marketing gewoon hoog uit komen, maar ik vind het erg lastig om het juiste voer voor mijn kat te vinden. Het liefst wil ik natuurlijk gewoon het beste voor hem

Per toeval kwam ik nu Just Russel tegen. Zij bieden blijkbaar ook kattenvoer aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb hun quiz doorlopen en dit komt er uit voor Duccio:
Totale dierlijke eiwitten: 71.0%
Gedroogde kip (16%), rijst, gedroogde zalm (14%), erwten, gedroogde aardappel, dierlijk vet, bietenpulp, mineralen, gehydrolyseerd dierlijk eiwit (1,2%), geraffineerde cellulose, gedroogde biergist, visolie, psyllium husk vezels, collageen, glucosaminehydrochlorid (130 mg/kg), chondroïtinesulfaat (110 mg/kg), G.O.S., M.O.S., F.O.S., β-glucanen, gedroogde kruiden (Rosmarinus sp., Curcuma sp., Eugenia sp.).
Voedingswaarden
Ruw eiwit
33%
Ruw vet
12.5%
Ruwe as
7.7%
Ruwe celstof
2.5%
Vocht
8%
Calcium (Ca)
1.5%
Fosfor (P)
1.1%
Natrium (Na)
0.6%
Omega 3 - vetzuren
0.6%
Omega 6 - vetzuren
2.2%
Nutritionele toevoegingsmiddelen
Toevoegingsmiddelen
Vitamine A
22 IU/kg
Vitamine D3
1.8 IU/kg
Vitamine E
250 mg/kg
Taurine
1300 mg/kg
L-Carnitine
500 mg/kg
ß-Glucans
250 mg/kg
Bentonite
1300 mg/kg
Vitamine PP
64 mg/kg
Vitamine H
750 mg/kg
Vitamine K3
2 mg/kg
Vitamine B1
16 mg/kg
Vitamine B2
28 mg/kg
Vitamine B5
120 mg/kg
Vitamine B6
12 mg/kg
Vitamine B12
240 mg/kg
Vitamine C
50 mg/kg
Choline
2 mg/kg
Ammonium Chloride
4200 mg/kg
Sporenelementen
Ijzer(II)sulfaat (monohydraat)
98 mg/kg
Koper(II)chelaat van aminozuren
10 mg/kg
Zink(II)chelaat van aminozuren
135 mg/kg
Mangaan(II)chelaat van aminozuren
8 mg/kg
Jodium (calciumjodaat)
2.4 mg/kg
Selenium (natriumseleniet)
0.1 mg/kg
Is er hier toevallig iemand die zich erin verdiept heeft en mij hierbij kan helpen? Duccio is nu 1 jaar en 2 maanden oud, hij is mooi op gewicht en doet het eigenlijk goed. Hij weegt 8,5 kilo ongeveer.