Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Milky_Way schreef:We hebben de hond bijna een jaar, en komt uit het buitenland.
Toen hij hier kwam was alles eng, auto’s, scooters, fietsers, rennende kinderen noem maar op. We hebben qua training het afgelopen jaar dus vooral gewerkt aan de basis en dat de dagelijkse dingen normaal en niet eng zijn.
We begonnen met ondersteuning van bach bloesem rescue, daarna de druppels van De Groene Os en later overgestapt op de tabletjes van Organimal. En op die laatste doet hij het erg goed normaal gesproken.
Omdat het de afgelopen tijd juist zo goed ging heeft het ons ook verrast dat hij toch een omslag heeft gemaakt een week of 4 geleden. We waren toen net buiten waarbij er een hele rits vuurwerk vlakbij af ging, en sindsdien is hij zo bang.
Ik begrijp het advies voor vuurwerktraining heel goed en ook dat evt. andere ondersteuning beter zal zijn maar deze hebben zover ik weet 1 tot 2 maanden inwerktijd nodig en dat is nu te laat.
Dat ik advies en ervaring vraag is omdat ik serieus benieuwd ben wat dit medicijn bij anderen heeft gedaan en ik het dus niet ‘zomaar’ aan de hond wil geven. We kunnen het vrijdag pas ophalen dus hij heeft nu nog niks gehad, en dat we het voor 4 weken meekrijgen wil niet zeggen dat we het ook zo lang moeten en gaan geven.
Milky_Way schreef:Sabri, heb vaker gehoord dat mensen dat doen, wij hebben zelf geen auto jammergenoeg
Imandra, ben benieuwd wat het voor jullie hond doet ook in combinatie met de gedragstraining.
CupCakes_ schreef:Mijn hond is inmiddels 4 jaar en ik geloof dat wij al het mogelijke al eens geprobeerd hebben voor meerdere maanden. Daarnaast kwa training moet de hond niet dusdanig angstig zijn dat ze hier niet meer voor open staan. Training is een goed advies, maar helaas werkt dit op het gebied van vuurwerk niet bij elke hond. Daar moet ook wel rekening mee gehouden worden.
Er zijn ook tientallen supplementen waarbij het vuurwerkpakket van Puur wel goed bekend staat. Hier hoor ik rond mij heen goede ervaringen en verbeteringen mee.
Maar het blijft òntzettend lastig om uit te vogelen wat voor jou hond werkt. Dat is echt een zoektocht, waarbij je waarschijnlijk altijd zult blijven aanpassen. Wat voor ons goed werkt is onder andere ook een stabiele hond erbij met oud&nieuw. Die trekt hem er ook grotendeels doorheen als het moet in combinatie met de Zylkene en bij echt hele hoge nood Alprazolam. ( Die is in strikt overleg met de DA voorgeschreven)
IMANDRA schreef:@Vanes_6: het is blijkbaar bewezen effectief tegen angst, waarom kan een middel niet voor meerdere dingen worden ingezet?
Bach bloesem werd door onze gedragsdeskundige afgeraden -weet even niet meer wat de reden daarvoor was.
Vanes_6 schreef:Tegen vuurwerk hebben wij een hele tijd Zylkene gebruikt. Mag langere tijd gebruikt worden en werkte wel enigzins kalmerend. Maar uiteindelijk werkt niets echt tegen de angst, het onderdrukt alleen hun reactievermogen. Want bang blijven ze..
Nyaleti schreef:Vanes_6 schreef:Tegen vuurwerk hebben wij een hele tijd Zylkene gebruikt. Mag langere tijd gebruikt worden en werkte wel enigzins kalmerend. Maar uiteindelijk werkt niets echt tegen de angst, het onderdrukt alleen hun reactievermogen. Want bang blijven ze..
Dit is niet waar.
Mensen moeten stoppen met dit te blijven roepen.
Zylkene bevat een eiwit dat er in de hersenen voor zorgt dat de angst zelf onderdrukt wordt en het zorgt er voornamelijk voor dat ze het makkelijker los kunnen laten en niet in hun angst blijven hangen.
Vanes_6 schreef:Nyaleti schreef:Dit is niet waar.
Mensen moeten stoppen met dit te blijven roepen.
Zylkene bevat een eiwit dat er in de hersenen voor zorgt dat de angst zelf onderdrukt wordt en het zorgt er voornamelijk voor dat ze het makkelijker los kunnen laten en niet in hun angst blijven hangen.
Ik had het niet over de Zylkene alleen, maar over medicatie tegen angst over het algemeen.
Ik zou zeggen: kom hier eens een kijkje nemen bij een hond die alles heeft gekregen aan medicatie, als ze een aantal knallen heeft gehoord. Geloof me: niks werkt echt! Als ze echt bang zijn, zijn ze echt bang! Ik ben elk jaar weer bang dat ze aan een hartstilstand het leven laat.
Dus roepen dat het in de THEORIE zou moeten onderdrukken is pas onzin, de PRAKTIJK bewijst anders..
Nyaleti schreef:Vanes_6 schreef:
Ik had het niet over de Zylkene alleen, maar over medicatie tegen angst over het algemeen.
Ik zou zeggen: kom hier eens een kijkje nemen bij een hond die alles heeft gekregen aan medicatie, als ze een aantal knallen heeft gehoord. Geloof me: niks werkt echt! Als ze echt bang zijn, zijn ze echt bang! Ik ben elk jaar weer bang dat ze aan een hartstilstand het leven laat.
Dus roepen dat het in de THEORIE zou moeten onderdrukken is pas onzin, de PRAKTIJK bewijst anders..
Dan klopt het nog niet. Je verwoord het op een manier alsof ze gedrogeerd worden en niet meer kúnnen reageren. Dat is gewoon simpelweg niet waar.