Betrouwbaar adres kittens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Betrouwbaar adres kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 10:26

Goeiemorgen bokt,

Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen in een ruim appartement van ongeveer 70m2 en balkon van 7m2. Wij willen graag 2 HTK kittens adopteren, maar wat is dat een zoektocht. Via marktplaats foute verkopers waarbij kittens al met 7 weken weg zijn bij hun moeder al dan niet eerder en dat we de moeder niet kunnen bekijken, of een adres waar ze perse de kittens wil komen brengen omdat haar dochter verdriet heeft als er mensen komen voor de kittens. Het voorstel om dan eerst te komen kijken en dat zij ze dan op een andere dag komt brengen komt ze met hetzelfde verhaal dat haar dochter dan verdrietig is. Verder veel nestjes waarbij er nog maar 1 kitten is en bij het asiel zijn we tot nu toe altijd te laat of ook maar 1 kitten over.

Wij willen graag zien waar de kittens zijn opgegroeid, hoe de moeder eruit ziet en wat haar karakter is en we zien gewoon graag dat de kittens zeker ongeveer 12 weken bij de moeder blijven. Is dit zo gek? -O-

Alle asiels in in een straal van Amsterdam - Rotterdam - Utrecht al bekeken en marktplaats inmiddels ook uitgeplozen. Waar kan ik nog kijken of is het een kwestie van alle sites in de gaten houden? Wij zijn trouwens wel op zoek naar rode, leuk getekende meerkleur katjes.

tjara2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:38

Stichting poezesnuitjes in Nijmegen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:43

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:44

Bokker Rockwitch heeft een topic: Onze foster katjes. Zij heeft op dit moment 2 jonge katjes (echt te schattig als je ze ziet) die samen een nieuw huisje zoeken. Misschien is dat wat voor je?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:49

tjara2012 schreef:
Stichting poezesnuitjes in Nijmegen.

Deze kan ik aanraden! Daar heb ik ons huidige kitten ook van overgenomen.
Onder andere mijn moeder is gastgezin en heeft op dit moment drie heel erg leuke kittens zitten die zeer nodig weg mogen naar een leuk adres.
Poezensnuitjes heeft de anderen die verdeeld zijn over gastgezinnen ook op hun site staan met een uitgebreide beschrijving.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:58

Volgens mij is nu niet het beste seizoen voor nestjes. Dus wat je nu treft zullen waarschijnlijk veelal oeps netjes danwel boerderij nesten zijn. Op een boerderij kun je ze vaak niet tot 12 weken bij moeder laten omdat ze dan te veel verwilderen.
Laatst bijgewerkt door Blue_flower op 15-11-23 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

miepmier26

Re: Betrouwbaar adres kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:17

Kijk eens bij stichting superkatten op Facebook.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:22

Indd superkatten in Acquoy

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:26

Blue_flower schreef:
Volgens mij is nu niet het besye seizoen voor nestjes. Dus wat je nu treft zullen waarschijnlijk veelal oeps netjes danwel boerderij nesten zijn. Op een boerderij kun je ze vaak niet tot 12 weken bij moeder laten omdat ze dan te veel verwilderen.

Dit is helemaal waar. En het is zeker bij HTK-katten nog heel gewoon dat ze met een week of 7 a 8 bij hun moeder weg mogen/moeten. Die van ons ook, maar ze kwamen wel bij een gezin weg waar ze verder zo veel goeds hebben meegekregen. We hebben er echt de gezelligste katten aan die we ons konden wensen. En ook goed advies welke 2 goed bij elkaar pasten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:32

Laatst bijgewerkt door Sabri op 15-11-23 11:40, in het totaal 4 keer bewerkt

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:34

Kittenopvang Weba, ik zou ze even contacteren of hun FB in de gaten houden. Ze hebben kittens die opgevangen/gevonden worden.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:51

Ik heb ze uit een asiel waar ze werken met pleegopvang, dus dan zijn ze toch wat huiselijke "opgevoed".

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:04

Ja, dat is die van ons ook. En de broertjes die van mijn kitten nog bij mijn moeder zitten, die wonen ook in huis, zijn gewend aan kinderen, zijn gewend aan honden en alles.
Dus dergelijke adressen (er zijn er natuurlijk veel meer dan mijn moeder via Poezensnuitjes) zijn wel de ideale plek voor sociale, opgevoede kittens waar ook alles al aan gebeurd is als ongedierte bestrijding, vaccinaties, chip en als ze er lang zitten ook castratie.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:25

Mijn kittens komen uit het asiel, maar ik had ook een open adoptie formulier ingevuld bij https://www.kittenopvangkittenenco.nl/

Hun kan je ook altijd benaderen, ze hebben momenteel nog een hoop kittens die nog niet gereserveerd zijn. Mogelijk zijn ze nog niet direct plaatsbaar, maar daarvoor kun je het beste contact met hun opnemen.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:29

Het is nu al november, dus niet echt het kittenseizoen meer, al zijn er genoeg asiels die nog zat kittens hebben om te adopteren. Maar welke kleuren er nog zijn....? Zwart en zwart-wit zijn helaas minder geliefd en daarom vaak als laatste over :(

Je weet van een asielkitten natuurlijk niet altijd hoe de moeder eruitziet/van karakter is e.d. omdat er ook veel moederloze kittens worden gevonden. Maar bij het asiel worden de kittens altijd nagekeken door de dierenarts, ontwormd, ontvlooid, geënt en castratie is inbegrepen.

Ik heb zelf bijna alleen maar ex-zwerfkatten en allemaal heel lief. Ok, twee zijn wat banger, maar we hebben destijds bewust gekozen om deze bange poezen die we in pleeg hadden een plekje bij ons zelf te geven.

HTK katten worden bij de meeste mensen thuis niet tot 12 weken bij de moeder gehouden, dat wordt dan echt een zoektocht als dat een harde eis is. Ben je voor verantwoord een htk kitten, dan is het asiel vaak toch wel de beste keus denk ik.

Verder kan je ook wachten tot het voorjaar is, dan is het aanbod in htk kittens weer enorm, zowel bij de asiels als bij mensen thuis.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:06

Je kan mij eventueel ook een pb berichtje sturen. Ik ben een gastgezin bij stichting weba. Kittenseizoen is juist nog vol aan de gang. Aangezien juist nu de kittens van augustus/september plaatsbaar zijn/worden.
Ouders bekend/lang genoeg bij de moeder is helaas niet altijd het geval, maar alles wordt wel sociaal grootgebracht, blijven lang genoeg in het nest en zijn altijd netjes ontwormd, ontvlooid en bij de dierenarts geweest voordat ze geplaatst worden.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 14:10

Bedankt allemaal voor alle tips! Verschillende websites en stichtingen zijn al bekend bij ons. We hebben nu via marktplaats een afspraak kunnen maken voor vanavond. Het verhaal geeft een goed gevoel en de kittens mogen rond 10/11 weken weg in december. Ik ben benieuwd :):)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:13

ik heb vorige week met Martinemid ge pbt over een nestje kittens dat zij heeft, misschien zijn er nog een aantal beschikaar. Staat op bokt markt

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:27

Lenexa schreef:
Kittenopvang Weba, ik zou ze even contacteren of hun FB in de gaten houden. Ze hebben kittens die opgevangen/gevonden worden.

Bij deze organisatie zou ik oppassen, 13,5 jaar geleden heb ik daar 2 kittens vandaan gehaald die allebei Giardia hadden. Dit hadden ze geprobeerd te verbloemen. Hier ben ik toen zeker 6 maanden zoet mee geweest.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:38

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 22:53

Bedankt allemaal, wij hebben twee kittens uitgezocht vanavond <3 Gewoon goed zoeken en wachten tot het juiste berichtje voorbij komt. Wij hebben ze via marktplaats gevonden.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:50

KirstenHorse schreef:
Bedankt allemaal, wij hebben twee kittens uitgezocht vanavond <3 Gewoon goed zoeken en wachten tot het juiste berichtje voorbij komt. Wij hebben ze via marktplaats gevonden.

Oh heel leuk! Heb je ze al thuis? Wij willen nu wel foto's zien natuurlijk :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 22:34

Malle_meid schreef:
KirstenHorse schreef:

Oh heel leuk! Heb je ze al thuis? Wij willen nu wel foto's zien natuurlijk :D

Poesje Novi en katertje Balou <3 Ze zijn op 2 oktober geboren en mogen over 3 a 4 weekjes onze kant op. Wij kunnen in elk geval niet wachten..

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:17

Wat zijn ze schattig !

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:51

Wat zijn ze leuk <3