Wij lopen al jaren met halsband en rolriem. Die discussie over een rolriem hoeft hier niet

Hij loopt eigenlijk bijna elke wandeling los en als hij vast moet, vind ik het belangrijk dat hij kan snuffelen en z'n ding kan doen.
Hij trekt nooit, weet z'n grenzen en kent naast of bij blijven heel goed.
Enkel is hij enorm angstig voor knallen. Hier wordt al jaren aan gewerkt en het lijkt er op dat ik eindelijk een therapeut heb gevonden die ons 1 op 1 kan helpen.
Het is echt angst dus hij vergeet soms alles om zich heen en wil alleen maar zo snel mogelijk naar huis / naar de auto. Hij vergeet dan ook dat hij niet aan de riem mag trekken.
Ik zoek dus een stevige riem waar ik in de winterperiode (richting nieuwjaar) mee kan lopen. Ik heb alleen geen idee welke lengte fijn is. Ik vind het belangrijk dat hij alsnog lekker kan snuffelen (totdat er een knal is dus) en hij hoeft echt niet strak in het gareel naast mij te lopen de hele wandeling.
Maar dat als er een knal is, ik meer te zeggen heb.
Ik denk dat ik nooit met de juiste tuigjes heb gelopen, ik heb dan het idee dat ik hem helemaal niet meer kan houden en niks te sturen heb.
Hij is 45 kilo en ik ben ook maar een klein meisje van nog geen 60kg

Een anti-trek tuig is geen optie. Daar gaat hij door heen als hij bang is ( = pure angst) en vind ik oneerlijk en trekt hij z'n lijf mee kapot.
Again, aan de angst wordt hard gewerkt en dat wordt uiteindelijk hopelijk minder. Dus tips over niet aan de riem trekken zijn niet nodig, dat is niet het probleem an sich en gaat hem alleen maar meer stress geven als de angst voor knallen niet verbeterd.
Dus:
Welke riem is écht stevig genoeg voor langdurig de volle 45kg?
Naar wat voor lengte moet ik kijken zodat hij op goede momenten, lekker z'n ding kan doen? (Rennen doet hij niet, gewoon snuffelen en soms een kort drafje)
Is er een tuigje die ons kan helpen?
Alvast bedankt