Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigo schreef:Ook hier een braker. Bleek toch een vorm van voedselallergie. Plus ik merk dat hij het ook meer doet als ie langer een legere maag heeft gehad. Bijvoorbeeld na een dutje.
Enige waar hij het nu goed op doet is de Gastrointestinal van Royal Canin plus aangevuld met hele kleine porties natvoer van zelfde merk.
Brokjes krijgt ie gewoon onbeperkt. Hij doseert zelf zijn eten heel erg goed. Is een slanke kat.
Natvoer 3-4 keer per dag. Half zakje per dag.
future_vet schreef:Er kan veel veranderen in een jaar. Weet niet hoe oud de kat is? Als dagelijks braken weer terugkomt zou ik opnieuw naar dierenarts gaan en evt opnieuw bloedonderzoek doen.
michelle933 schreef:Marigo schreef:Ook hier een braker. Bleek toch een vorm van voedselallergie. Plus ik merk dat hij het ook meer doet als ie langer een legere maag heeft gehad. Bijvoorbeeld na een dutje.
Enige waar hij het nu goed op doet is de Gastrointestinal van Royal Canin plus aangevuld met hele kleine porties natvoer van zelfde merk.
Brokjes krijgt ie gewoon onbeperkt. Hij doseert zelf zijn eten heel erg goed. Is een slanke kat.
Natvoer 3-4 keer per dag. Half zakje per dag.
Is dat een volledige voeder? Onze kat kan helaas niet meer zonder de urinary so vanwege blaasgrijs
Amber_anne schreef:Ik merkte dat onze katten doorzichtig braakte als ze geen voedsel meer in de maag hadden en dus honger.
Twee keer per dag voeren is voor een kat eigenlijk ook te weinig, in het wild eten ze namelijk constant kleine beetjes. Ik zou vaker op een dag voeren, bijvoorbeeld door een bak te kopen die op tijd gaat, dan hoef je er ook niet voor thuis te zijn. Of door meer natvoer te voeren, een combinatie van die twee is natuurlijk het beste
Tevens is natvoer juist heel belangrijk bij een kat met blaasgruis problemen door het vocht wat er in zit
Nyaleti schreef:Dat hij regelmatig wel eens een keertje braakt, kan los staan dat hij nu in één avond 3x heeft gespuugd hè. Even in de gaten houden of hij blijft spugen. Eet hij wel goed?
"Hij drinkt heel goed", dus hij drinkt veel? Al een langere tijd of sinds kort? Hij krijgt geen natvoer begrijp ik?
michelle933 schreef:Ik up hem even omhoog.
Ik ben even de recensies na gegaan van de RC urinary s/o. Maar hieruit blijkt dus toch heel veel katten van te gaan braken.
Ik zit nu te kijken voor Hills als alternatief om te proberen. Maar andere voeders zijn ook welkom. Ik zou het graag zowel in brok als in nat vorm willen geven.