Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eatshay schreef:Mijn ervaring met groenlipmossel in combinatie met curcuma en zwarte peper is bij zowel mensen, honden, katten als paarden vele malen sneller en beter dan met glucosamine.
kiwiwitje schreef:Je zou kunnen kijken naar opti joint. Een vriend van ons geeft t aan zijn misvormde(letterlijk) bully. En sinds de opti joint kan ie zonder medicatie. Veel vrolijker springt, op zn eigen manier dan, de bank op terwijl ie dat met de medicatie niet deed.
Ik geef t zelf ook aan een reu. Maar daar zijn teveel dingen gaande om zeker te zeggen dat t echt werkt.
Daarnaast krijgt ie de kivo sardine olie met groenlipmossel
Hij heeft na een ongelukje een teenamputatie moeten ondergaan, waarschijnlijk tijdens de operatie een bacterie oid naar binnen gekropen. En dat resulteerde in een mega infectie in heel zn poot, waar ie de verkeerde AB voor kreeg dus heel goed leek te verbeteren en daarna ineens instortte met zware bloedarmoede. We zijn nu aan t “revalideren”. Hij staat nog op pijnstillers en ontstekingsremmers, wel in een veel te lage dosering voor zn gewicht maar wel genoeg om hem “klachtenvrij” te houden. Aangevuld met dus opti joint.
Hij loopt nog steeds iedere dag wat beter en krijgt weer bespiering. Maar hoe dat zou zijn zonder opti joint kan ik natuurlijk niet zeggen.
superpony schreef:Ik zie dat opti joint ook een poeder is. Wordt het goed gegeten? Ben bang dat hij zijn eten laat staan of de poeder niet volledig binnen krijgt. Maar er is weinig dat je zo kan geven dmv brokje, tabletje of spuitje in de mond bijv.
superpony schreef:Eatshay schreef:Mijn ervaring met groenlipmossel in combinatie met curcuma en zwarte peper is bij zowel mensen, honden, katten als paarden vele malen sneller en beter dan met glucosamine.
Heb je die los van elkaar geïntroduceerd? Ik ken groenlipmossel en ken de curcuma met kokosolie en zwarte gemalen peper. Maar hoe weet je dat ze beiden iets doen als je ze tegelijk gaat geven.
Hettieheks schreef:groenlipmossel is leuk maar werkt alleen als je het al geeft voordat er klachten zijn
Daphne__ schreef:Ik geef chondroïtine en glucosamine van https://www.glucosamine.com/nl/hond. Het zijn capsules. Ik geef ze over een zakje natvoer, maar kan ook in een spuit met water.
Hond is bijna 15 jaar en loopt elke dag nog de trap af en springt zelf op de bank en er weer af. Vond hem wat stijver worden, vaak gaan zitten tijdens het eten.. Plassen als een teefje, terwijl hij altijd plaste met een poot omhoog. Hij krijgt dit nu een jaar en is een jonge god
superpony schreef:Daphne__ schreef:Ik geef chondroïtine en glucosamine van https://www.glucosamine.com/nl/hond. Het zijn capsules. Ik geef ze over een zakje natvoer, maar kan ook in een spuit met water.
Hond is bijna 15 jaar en loopt elke dag nog de trap af en springt zelf op de bank en er weer af. Vond hem wat stijver worden, vaak gaan zitten tijdens het eten.. Plassen als een teefje, terwijl hij altijd plaste met een poot omhoog. Hij krijgt dit nu een jaar en is een jonge god
Wauw, dat is super! Hoe groot is je hond en hoeveel geef je? Het kwartje viel niet gelijk dat het een humaan merk is. bij artrho zeggen ze 6 capsules, maar zal wat veel zijn voor ene hondje van 9kg. Ze hebben wel veel keus en het klinkt allemaal goed.
superpony schreef:Barbalala, ik las inderdaad dat je niet kan overdoseren, dus dat is wel fijn en inderdaad net wat je zegt, zo acuut werkt het niet. Maar probeer voor mezelf een beetje te denken hoe ik erachter ga komen of het wat doet en het ook voldoende voor hem doet.