Ervaringen glucosamine hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Ervaringen glucosamine hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 13:32

We zijn zoekende met onze reu en waren gister weer bij de dierenarts. Die raadde aan om een tijdje glucosamine te geven en te kijken of we verschil merken voor we een stap verder gaan.

Er zijn natuurlijk altijd verschillende merken en ervaringen, dus ik ben benieuwd daarnaar. Het liefst zou ik niet over het voer doen, maar heel gericht kunnen geven zodat ik zeker weet wat hij binnen krijgt.

Eatshay

Re: Ervaringen glucosamine hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:57

Mijn ervaring met groenlipmossel in combinatie met curcuma en zwarte peper is bij zowel mensen, honden, katten als paarden vele malen sneller en beter dan met glucosamine.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:00

Je zou kunnen kijken naar opti joint. Een vriend van ons geeft t aan zijn misvormde(letterlijk) bully. En sinds de opti joint kan ie zonder medicatie. Veel vrolijker springt, op zn eigen manier dan, de bank op terwijl ie dat met de medicatie niet deed.

Ik geef t zelf ook aan een reu. Maar daar zijn teveel dingen gaande om zeker te zeggen dat t echt werkt.
Daarnaast krijgt ie de kivo sardine olie met groenlipmossel

Hij heeft na een ongelukje een teenamputatie moeten ondergaan, waarschijnlijk tijdens de operatie een bacterie oid naar binnen gekropen. En dat resulteerde in een mega infectie in heel zn poot, waar ie de verkeerde AB voor kreeg dus heel goed leek te verbeteren en daarna ineens instortte met zware bloedarmoede. We zijn nu aan t “revalideren”. Hij staat nog op pijnstillers en ontstekingsremmers, wel in een veel te lage dosering voor zn gewicht maar wel genoeg om hem “klachtenvrij” te houden. Aangevuld met dus opti joint.
Hij loopt nog steeds iedere dag wat beter en krijgt weer bespiering. Maar hoe dat zou zijn zonder opti joint kan ik natuurlijk niet zeggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 14:12

Eatshay schreef:
Mijn ervaring met groenlipmossel in combinatie met curcuma en zwarte peper is bij zowel mensen, honden, katten als paarden vele malen sneller en beter dan met glucosamine.

Heb je die los van elkaar geïntroduceerd? Ik ken groenlipmossel en ken de curcuma met kokosolie en zwarte gemalen peper. Maar hoe weet je dat ze beiden iets doen als je ze tegelijk gaat geven.

kiwiwitje schreef:
Je zou kunnen kijken naar opti joint. Een vriend van ons geeft t aan zijn misvormde(letterlijk) bully. En sinds de opti joint kan ie zonder medicatie. Veel vrolijker springt, op zn eigen manier dan, de bank op terwijl ie dat met de medicatie niet deed.

Ik geef t zelf ook aan een reu. Maar daar zijn teveel dingen gaande om zeker te zeggen dat t echt werkt.
Daarnaast krijgt ie de kivo sardine olie met groenlipmossel

Hij heeft na een ongelukje een teenamputatie moeten ondergaan, waarschijnlijk tijdens de operatie een bacterie oid naar binnen gekropen. En dat resulteerde in een mega infectie in heel zn poot, waar ie de verkeerde AB voor kreeg dus heel goed leek te verbeteren en daarna ineens instortte met zware bloedarmoede. We zijn nu aan t “revalideren”. Hij staat nog op pijnstillers en ontstekingsremmers, wel in een veel te lage dosering voor zn gewicht maar wel genoeg om hem “klachtenvrij” te houden. Aangevuld met dus opti joint.
Hij loopt nog steeds iedere dag wat beter en krijgt weer bespiering. Maar hoe dat zou zijn zonder opti joint kan ik natuurlijk niet zeggen.

Oke, bedankt! Die zoek ik even op. En sterkte! Klinkt wel heftig

Hij heeft wel artrose met ups and downs. Ik denk dat er nog een onderliggend probleem is, maar de dierenarts wil eerst dit proberen om te zien of de symptomen verdwijnen of veranderen.

Hij heeft gister een pijnstiller gekregen om te zien hoe hij daarop reageerde, maar merkte zelf niet gek veel verschil. Hij is best fit en rent ook door eventuele pijn heen. Hij was wel 's avonds nog beter, waar hij normaal dan wel al uit/op is met opstarten weer.

Hij reageerde ook best heftig op het temperaturen, dus we gaan binnenkort terug om bloed te laten trekken, maar qua aanraken en het verhaal moesten we dit een tijdje gaan proberen.

Ik kan alleen niks tegen mijn onderbuik gevoel doen dat er intern meer aan de hand is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 14:17

Ik zie dat opti joint ook een poeder is. Wordt het goed gegeten? Ben bang dat hij zijn eten laat staan of de poeder niet volledig binnen krijgt. Maar er is weinig dat je zo kan geven dmv brokje, tabletje of spuitje in de mond bijv.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:47

Ik zou gaan voor doils joint, dat is ook wetenschappelijk bewezen dat dit echt wat doen kan.
Het is omega 3 visolie, de EPA en de DHA een bewezen ontstekingsremmende functie hebben.

Glucosamine of groenlipmossel is leuk maar werkt alleen als je het al geeft voordat er klachten zijn

Edit; het gaat gemakkelijk over het voer heen. Hier sabbelt de hond het zo uit het spuitje trouwens

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:57

Mijn Jack Russel van bijna 18 gaat als een speer op vitamine D en Omega 3. Gewoon van Holland en Barret

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:32

superpony schreef:
Ik zie dat opti joint ook een poeder is. Wordt het goed gegeten? Ben bang dat hij zijn eten laat staan of de poeder niet volledig binnen krijgt. Maar er is weinig dat je zo kan geven dmv brokje, tabletje of spuitje in de mond bijv.

Ja het ruikt ook heel smakelijk. Ik maak t een beetje nat over de brokken of doe t door t vlees(kvv).

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:34

superpony schreef:
Eatshay schreef:

Heb je die los van elkaar geïntroduceerd? Ik ken groenlipmossel en ken de curcuma met kokosolie en zwarte gemalen peper. Maar hoe weet je dat ze beiden iets doen als je ze tegelijk gaat geven.

Nee niet los geintroduceerd. Toen ik er mee in aanraking kwam, was dat in een 'kant en klaar' supplement, synopet. En dat werkte dusdanig als een tierelier, maar was ook zo duur in gebruik, dat ik het na wat zoeken op internet naar de werking van de ingredienten zelf na ben gaan maken met de hoofdbestanddelen. En dat bleek net zo goed te werken, dus die heb ik er in gehouden. Ik zet het inmiddels al een jaar of 10 denk ik in.
Bij paarden meng ik er trouwens ook foenegriek door voor de smaak. Honden en katten eten het makkelijk en ikzelf hou m'n neus gewoon dicht want het meurt enorm naar vis.

Hettieheks schreef:
groenlipmossel is leuk maar werkt alleen als je het al geeft voordat er klachten zijn

Is mijn ervaring absoluut niet, ik ben het de eerste keer dat ik het inzette eigenlijk in een soort van wanhoopsactie in gaan zetten omdat niets echt werkte en dat sloeg dusdanig goed aan dat ik het er in gehouden heb.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:13

Wij hadden een cocker met diagnose HD en artrose, ze was vier. Da zei dat we alvast konden gaan sparen voor een nieuwe heup. Haar dagelijks glucosamine compleet van Puur gegeven en uiteindelijk moeten laten inslapen op 11 jarige leeftijd door kanker. Bij haar heeft het fantastisch gewerkt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 16:56

Bedankt voor jullie reacties. Zit alles een beetje op te zoeken.

Het is de dierenarts die zei om te beginnen met glucosamine om te kijken wat het voor hem doet.

Hij is pas 8, Dec 9 en mops*JR. Op zich nog fit en loopt ook niet dagelijks slecht, maar merk kleine dingetjes die de ene keer duidelijker wijzen op artrose en de andere keer op een ander intern probleem. Of beiden, dat zou ook nog altijd kunnen.

Ik was eigenlijk op zoek naar vloeibaar om in de mond te spuiten, maar hij likt zijn bak wel goed schoon en is normaal niet heel kieskeurig, dus als het niet heel vies is of problemen geeft met voeren is poeder prima.

Zijn jullie meteen de volledige dosis voor het gewicht gaan geven of gaan opbouwen met hoeveelheid? Passen jullie het nog aan? In de winter bijv meer? Of na een dag met veel bewegen, rennen en gek doen meer en als ze oke lijken iets minder?

Hij kan echt nog wel heel erg rennen en gek doen. Zelfs als hij mankt, kan hij er doorheen. Ik probeer het te begeleiden en remmen, maar gezien zijn karakter en verleden zie ik hem liever kort gelukkig, dan lang niks meer mogen. Hij is ook echt mijn klittenband hond en wil hem dat ook niet afnemen.

Hij mag uiteraard ook geen pijn hebben, maar ik wil hem niet bij alles op de rem moeten zetten. Hij is wel zelf wat rustiger tussen de uitspattingen door.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:17

Ik voer eerst een paar dagen een lagere dosering. Maar dat was ook ivm medicatie en al een beetje geirriteerde darmen door medicatie.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:23

Bij het Kruidvat kun je tabletten met glucosamine + MSM kopen, zijn voor mensen maar prima te geven aan honden en een stuk goedkoper dan die waar een dierlabeltje op kleeft.
Op de achterkant van de pot staat de dosering.
Ik betaalde voor een grote pot 12 of 13 euro geloof ik. Zal misschien 15 zijn nu.

Ik gaf mij honden een stukkie leverworst met de pillen er in, hebben ze nooit moeilijk over gedaan want voor leverworst deden ze een moord :D

Je hoeft het niet op te bouwen en overdoseren kan geen kwaad (mits je geen dwaze dingen doet natuurlijk).
Na afloop van inspanningen meer geven heeft geen nut overigens, dan zou je daags vooraf meer moeten geven, maar dat heeft geen nut met glucosamine want het lichaam kan maar een bepaald deel verwerken. Dat is enkel met pijnstillers iets wat mogelijk is.

Ik weet dat Beaphar ook een glucosamine pasta heeft, dat kan je ze zo voeren. Heb dat getest toen het net uit was maar geen verschil mee gemerkt, vandaar dat ik uiteindelijk ben overgegaan op de pillen van Kruidvat.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:27

Hier erg goede ervaringen met de arti-gold van global medics, kwa gewricht supplementen één van de meest complete. Doils Joint ook fijne resultaten van gezien.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:41

Ik geef ze op advies van de dierenarts glucosamine van het kruidvat. Glucosamine met msm of met chondrio nog wat. 1 hond krijgt er nog groenlipmossel bij. Ook van het kruidvat.
Fysio gaf aan dat de speciale hondenversie hetzelfde bevat, alleen een stuk duurder.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 01:20

Kiwiwitje, dank je wel. Heeft je hond daarna nog irritaties gehad?

Barbalala, ik las inderdaad dat je niet kan overdoseren, dus dat is wel fijn en inderdaad net wat je zegt, zo acuut werkt het niet. Maar probeer voor mezelf een beetje te denken hoe ik erachter ga komen of het wat doet en het ook voldoende voor hem doet.

ingaa, fijn dat je er goede ervaringen mee hebt. Dat maakt het toch de moeite waard om een tijdje te proberen.

Tieme, ik zal die eens vergelijken. Zag ook iets als snoepje, maar daar zat volgens mij vrij weinig in.

Ik krijg 2 proef producten om te kijken hoe hij het neemt en dan gaan we maar zien hoe het loopt. Omdat ik denk dat er meer speelt, wil ik het snel geven en beoordelen, zodat we voor evt iets anders niet te laat zijn.

Dierenarts dacht wel mee, maar voor een ander is het niet goed te zien en beoordelen en het zijn wat soms kleine en vage dingen die ik zie en soms is het wat duidelijker.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 01:32

Ik geef chondroïtine en glucosamine van https://www.glucosamine.com/nl/hond. Het zijn capsules. Ik geef ze over een zakje natvoer, maar kan ook in een spuit met water.

Hond is bijna 15 jaar en loopt elke dag nog de trap af en springt zelf op de bank en er weer af. Vond hem wat stijver worden, vaak gaan zitten tijdens het eten.. Plassen als een teefje, terwijl hij altijd plaste met een poot omhoog. Hij krijgt dit nu een jaar en is een jonge god :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 01:39

Daphne__ schreef:
Ik geef chondroïtine en glucosamine van https://www.glucosamine.com/nl/hond. Het zijn capsules. Ik geef ze over een zakje natvoer, maar kan ook in een spuit met water.

Hond is bijna 15 jaar en loopt elke dag nog de trap af en springt zelf op de bank en er weer af. Vond hem wat stijver worden, vaak gaan zitten tijdens het eten.. Plassen als een teefje, terwijl hij altijd plaste met een poot omhoog. Hij krijgt dit nu een jaar en is een jonge god :+

Wauw, dat is super! Hoe groot is je hond en hoeveel geef je? Het kwartje viel niet gelijk dat het een humaan merk is. bij artrho zeggen ze 6 capsules, maar zal wat veel zijn voor ene hondje van 9kg. Ze hebben wel veel keus en het klinkt allemaal goed.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 02:23

superpony schreef:
Daphne__ schreef:

Wauw, dat is super! Hoe groot is je hond en hoeveel geef je? Het kwartje viel niet gelijk dat het een humaan merk is. bij artrho zeggen ze 6 capsules, maar zal wat veel zijn voor ene hondje van 9kg. Ze hebben wel veel keus en het klinkt allemaal goed.

Hij weegt 6.8 kilo en ik geef hem 1/3 glucosamine en 1/3 Chondroïtine per dag.

Ik heb van beide 1 pot a 180 capsules gekocht. Met 180 capsules doet hij 540 dagen, 18 maand. Voor beide potten was ik 55 euro kwijt en het kost me dus maar 3.50 per maand ofzo :Y)

Als je in de link een heel eind naar beneden scrolt dan staat daar hoeveel je per gewicht moet geven. Een hond van 9 kilo moet een halve capsule per dag.

Hier dus echt mega tevreden. Mijn hond doet het er goed op en het is veeeel goedkoper dan merken speciaal voor dieren :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:35

Ja maar dat kwam niet van t supplement. Helaas van alle medicatie die er al maanden in gaat of een virus. Inmiddels is dat over en krijgt ie nog steeds opti joint en 1 soort medicatie en zn darmen zijn nu prima.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:26

Even contact opnemen mer Frama of een verkooppunt hiervan. Jaren geleden begonnen met de normale Glucosamine bij mijn hondje van 9 - daar is ze extreem van opgeknapt. Uiteindelijk naar de Glucosamine, MSM & Chondrotine gegaan wat haar ook weer helemaal oppepte. En uiteindelijk is ze op een maand na 14 geworden en heeft ze nog tot t laatst heerlijk kunnen rennen met de andere honden.
Het is ook geschikt voor menselijke consumptie dus dat zegt wel wat over de kwaliteit. Ze zijn eerlijk en geven uitermate goed advies.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:24

superpony schreef:
Barbalala, ik las inderdaad dat je niet kan overdoseren, dus dat is wel fijn en inderdaad net wat je zegt, zo acuut werkt het niet. Maar probeer voor mezelf een beetje te denken hoe ik erachter ga komen of het wat doet en het ook voldoende voor hem doet.

Glucosamine is helaas geeen wondermiddel of sterke pijnstiller. Dus je zal ongetwijfeld een verschil gaan merken, maar geen groot verschil, verwacht ik.
En pas na een paar maanden.
Ik heb zelf het idee dat het de scherpe randjes er af haalt voor een dier.
Maar eea is natuurlijk ook afhankelijk van de mate van artrose.
Slechter worden ze er in ieder geval niet van.

Succes met testen en hopelijk geeft het wat verlichting / ondersteuning!

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:37

De golden retriever van mijn ouders begon met 2 jaar al opstartproblemen te krijgen en echt kreupel te lopen nadat hij had geslapen. Met rx mogelijk beginnende ED maar niet overtuigend genoeg. Hij krijgt sindsdien j/d voer van Hills en het effect was wonderbaarlijk (ik geloofde er zelf niet echt in....). Binnen een paar weken nergens last meer van terwijl hij echt al ruim een half jaar steady deze klachten had. Inmiddels is hij al 6 en doet het nog steeds super op dit voer. Mijn ouders vonden een compleetvoer makkelijker dan allerlei supplementen, het bevat wel onder andere glucosamine al denk ik zelf dat het omega 3 rijke voer waarschijnlijk een groter effect heeft.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:47

Hier hele goede ervaringen met flexadin.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:56

Ik geef mijn teefje van 11 sinds een paar maanden Synopet Joint Support (ik heb eerst de pot voor honden gebruikt, en pas geleden contact gehad met de klantenservice en gevraagd wat het verschil is tussen die voor honden en die voor paarden. Enige verschil is dat er wat suiker in die voor paarden is toegevoegd, dus heb ik nu een fles voor paarden besteld. 45 euro voor 200 gram of 65 euro voor 500 gram is nogal een verschil := )
Ik geef het over het voer, wordt goed gegeten, maar kan ook prima met het spuitje rechtstreeks in de bek.
Daarnaast geef ik een kuur Puur Dolor, dat werkt pijnstillend en ontstekingsremmend en zou ook goed zijn voor spieren en gewrichten.
Mijn hond heeft een aantal maanden echt lastig gelopen, ze was minder vrolijk en wilde ook niet meer rennen.. maar nu ze die supplementen krijgt heeft ze regelmatig weer een goede dag, ze slaapt minder, loopt vaker door huis, en wil ze weer stukjes rennen en spelen.