Binnen mijn vriendinnen groep zijn de meningen nogal sterk verdeeld in ieder geval
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Ik vind het laag en respectloos en buiten dat, ook totaal onnodig. Een weerspiegeling van je eigen onkunde en lafheid.
Enige keer wanneer ik tikken of trappen uitdeel is als een vreende hond een van onze honden vastpakt in een bijtincident.
Kookaburra schreef:Wellicht zijn wat 'it's me or the dog'-filmpjes van Victoria Stilwell (gewoon op youtube) interessant om te kijken!
Ik heb geen eigen hond, maar kan me best voorstellen dat je je hond zonder slaan prima kunt trainen.
Kijk je naar een andere hondentrainer, Cisar Millan, dan is het beeld meteen een stuk onrustiger. Ik houd ook niet van zijn methode.
BaileyMix schreef:Amy111 schreef:Ik zal wel gek zijn, maar ik vind dat er niets mis is met een corrigerende tik op de neus..
Nou, juiste conclusie denk ik inderdaad! Is dit dan het corrigeren dat je in je andere topic bedoelt als je hond niet als een robot strak naast je loopt en plast wanneer jij het zegt?
Mjelleke schreef:Dit inderdaad. Sterker nog, ik spreek vreemden er zelfs op aan, komt helaas nog regelmatig voor ook.Het is totaal onnodig, dus nooit. Ook geen rukjes aan de riem trouwens.
Ik gebruik overigens af en toe wel correcties ("nee") of negatieve straf, maar probeer dat ook zoveel mogelijk te voorkomen.