Ik heb een labrador reu van maart 2022. 3/4 field trail, 1/4 show lijn, ongecastreerd.
Toen wij hem net hadden aangeschaft werkte ik als paraveterinair en kocht ik via mijn werk hills puppy brokken. Hierop poepte hij erg veel (minimaal 3x per dag, vaak meer) en meestal vrij slap. Hierna overgestapt op specific puppy brokken (ook via het werk), de ontlasting werd beter, maar bleef het wat twijfelachtig vinden.
Toen hij een jaar oud was ben ik overgestapt op Farmfood koudgeperste brok (met zalmolie). Ontlasting bleef twijfelachtig, vaak zacht.
Dus de laatste keer dat ik nieuw voer moest halen heb ik Prins koudgeperste brok gekocht. Ik moet nu zeer binnenkort weer nieuwe brokken gaan halen/bestellen en twijfel ook weer erg over deze brok. Ontlasting is beter dan op de de Farmfood, maar nog steeds veel/vaak en later op de dag ook vaak weer zachter. Ook lijkt hij meer uit zijn bek te stinken sinds hij op dit voer staat (tanden zijn mooi schoon).
Ivm ons 3 jaar oude zoontje en nieuwe dochtertje op komst + tijd en opslagruimte tekort, is vers vlees voor ons helaas geen optie.
Bucky wordt regelmatig ontwormd!
Ik zit zelf te denken aan een krokante brok met hoog vlees gehalte en misschien zonder graan? Maar zie door de bomen het bos niet meer.. er is zoveel keus!!
Bucky wandelt gemiddeld minimaal 2uur op een dag, waarin hij grotendeels lekker los aan het struinen is en we veel met een balletje spelen, incl zwemmen.
Gemiddeld actief dus, zou ik zeggen

Wie heeft goeie tips?