Hier in de buurt is een losloopgebied. Ik loop er regelmatig met mijn hond. Het is een lang pad met aan weerszijden hoog gras met wilde bloemen (wordt weinig tot niet gemaaid dus het gras staat echt wel hoog). Er zitten ook wat bochten in het pad waardoor ik niet altijd direct kan zien wat of wie er om de hoek loopt.
Nu is het me dus een paar keer gebeurd dat er mensen in dat losloopgebied lopen met een niet- sociale hond aan de riem. Als ik dat op tijd zie, roep ik mijn hond terug en doe ik haar aan de riem. Maar het gebeurt ook wel eens dat mijn hond voor me uitloopt, de bocht omgaat en tegen de tijd dat ik de bocht om ben, is zij al vlakbij of bij de hond die zich blijkbaar daar bevond. En dan wordt ze dus afgesnauwd of aangevallen. Nu ben ik niet zo bang voor aanvallen van andere honden gezien mijn hond een Rottweiler kruising van een goeie 40 kilo betreft, ze blaft dus ook wel terug en komt voor zichzelf op. Ze stopt altijd als ik haar corrigeer en gaat nooit over tot aanval, maar ik baal altijd wel van zulke confrontaties. Mede ook omdat dit vaak gepaard gaat met mopperende baasjes.
Nu ben ik dus benieuwd, wie hierin 'fout' zit wat bokt betreft. Ik merk dat ik me erger aan de mensen die in een losloopgebied gaan wandelen met hun asociale of angst agressieve hond. Anderzijds moet ik misschien mijn hond dichterbij me houden, maar zij geniet juist zo van het struinen langs en door het gras en ze komt terug op het moment dat ik haar roep.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden