Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Ik lees hier vooral de “symptomen” van castratie. Voor de zekerheid kan bloed geen kwaad, maar dit kan inderdaad heel goed door de castratie komen.
MyWishMax schreef:eilleen333 schreef:Ik lees hier vooral de “symptomen” van castratie. Voor de zekerheid kan bloed geen kwaad, maar dit kan inderdaad heel goed door de castratie komen.
Idd eens met beide dingen. Dit zijn juist de typische dingen na een castratie. Ook de vacht, dat wordt nog veel ergeren het aankomen, maar gedrag is allemaal heel normaal en kan ook nog 'erger' of duidelijker worden.
MyWishMax schreef:Ik heb nog geen hond met onderwol gezien die niet veranderde. Trimmers geven dat ook aan, de vacht verandert echt flink. Het onderhoud wordt veel meer en sommige zijn zelfs met waterblazer en regelmatig borstelen niet goed te houden. Mijn oude teef vervilte waar je bij stond.
Terwijl ze daarvoor 2 keer per jaar een keer met waterblazer onder handen genomen werd of even een weekje borstelen.
janouk schreef:Het is volgens mij net zo als met paarden. In het algemeen hebben Hengsten vaak een andere vacht, dan ruinen. Meer gloed over de vacht. Zeker die hengsten die hoog in testosteron zitten.
Ruinen worden na castratie vaak rustiger en minder heftig naar hengstige merries, en soms ook zwaarder omdat ze minder energie 'verspillen'. Dus voer je een ruin anders dan een hengst.
Zo zie ik het ook bij honden. Ik heb mijn hele leven reuen en ze altijd laten castreren. Ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen. Net zo goed dat de hengsten bij ons gecastreerd zijn.