Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -de-dieren
Kennelijk mocht je al niet zelf een gans, hond of kat doden maar de lijst met huisdieren gaat uitgebreid worden met meer kleine dieren. Al schijnt het nog wel verder te moeten worden uitgewerkt.
Ik ben heel benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen, ik wist niet dat het verboden was voor de eerste drie diersoorten. En hoe ze dat willen gaan vastleggen? Zou het gaan gelden voor voor voederdieren? Of een onderontwikkeld kuiken dat nooit kan overleven door een afwijking uit het lijden verlossen. Of je eigen dieren kweken voor de slacht.
karuna schreef:Ik zit er een beetje dubbel in. Op zich goede zaak omdat de kans op dierenleed kleiner gaat worden daarna, omdat mensen die van een dier afwillen nu maar wat kunnen aanklooien ongestraft,
maar ook de kans dat dierenleed juist groter gaat worden daardoor. Omdat een beestje dat lijdt dan eerst naar een professional gebracht moet worden om verlost te worden van het lijden, ipv dat je zelf dat snel kunt eindigen.
Ik ben een beetje bang dat diegenen die zich echt aan de wet houden daarmee met een ellendig voelend diertje moeten gaan leuren tot ze een professional hebben gevonden, maar dat bv vanwege een verkeerde kleur of ongewenst dier er niet veel zal veranderen. Ik geloof niet dat een dierenarts zich zal lenen voor het in laten slapen van een verder gezond dier maar de verkeerde kleur. Ik denk dat die mensen toch wel doe het zelf gaan blijven toepassen. Alleen na "betrappen" kunnen ze dan bestraft worden ipv ermee weg komen,