Royal Canin duur, vervanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Royal Canin duur, vervanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 13:35

Hoi allemaal!

Zoals wel bekend is ondertussen, is Royal Canin echt gigantisch omhoog gegaan qua prijs. Wij voeren onze Maine Coon katten altijd al RC, maar nu het voer op is en we over de 100 euro moeten betalen voor 10kg(!!) zitten wij toch wat rond te snuffelen naar ander voer. Want de prijs is echt wel absurd te noemen momenteel.

Wat geven jullie aan jullie katten en waarom? Wat is vergelijkbaar en/of gezond kattenvoer? We hebben 1 kitten lopen van 16 weken en 2 volwassen katten. Het zal dus gaan om zowel kittenvoer als voer voor de volwassen katten.

Earth

Re: Royal Canin duur, vervanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:45

Wow wat duur!!
ER zijn natuurlijk zoveel keuzes, maar ik zou vooral gaan voor een brok die zoveel mogelijk vlees bevat. Denk aan wild freedom, taste of the wild, Applaws, Porta 21 (zeer betaalbaar) etc. Het is een kwestie van proberen, waar doen de katten het goed op. Dus bestel van het een en ander een paar kleine zakjes, geef ze dat een maand en kijk hoe ze het doen :)

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:48

Ik voer onze maine coons nu Iams.
Zak van 10kg is rond 34 euro.
Voorheen kregen ze ook RC maine coon brok

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:50

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:51

Ik ben nu overgestapt op concept for life, en daar ben ik wel tevreden over.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:51

Wij voeren onze kat Sam's Field.
Voorheen hadden we het voer overgenomen van het kattenasiel. Met dit voer verloor hij elke dag zoveel haren.

Toen gewisseld op aanraden van een collega. En nu met Sam's Field heel tevreden. 7,5 Kilo betalen we rond de 55Euro voor.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:52

Bij mij krijgen ze purizon en taste of the wild gecombineerd met af en toe natvoer van applaws, almo of cosma. Allemaal graanvrij, maar ook best prijzig

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:56

Ik ben fan van Purizon :) Alleen niet van de vis smaak (blauwe zak) want die stinkt zo erg dat ik telkens mn handen moest wassen als ik brokken gegeven had :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:57

Wji hadden eerst ook purizon maar ze hebben 2 jaar terug de samenstelling veranderd ofzo, dus onze katten begonnen er onwijs van te stinken. :=

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:59

Ik voer oa aan onze ragdoll droogvoer van Applaws. Ik heb net eens gekeken, kost bij Zooplus 7,20 / kg. Dus toch wel wat goedkoper dan wat jij noemt.
Tot voor kort wisselde ik af met Purizon (ongeveer dezelfde prijs) maar van de laatste zak van dat merk is onze kat ziek geworden. Volgens de reviews op Zooplus is hij niet de enige (zag ik achteraf). Dus dat merk is hier geschrapt.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:59

Onze MC kwam ook van Royal Canin af bij de fokker, zij krijgt bij ons Applaws brok en daar doet ze het goed (eigenlijk beter) op. We vullen het aan met natvoer en snacks van Cosma.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:52

Wow dat is echt wel extreem duur dan zijn ze ondertussen duurder dan Farmina en die vind ik al enorm duur.

Ik voer zelf een combi van power of nature (de meadowland, de fee's favorite vind ik te hoog in fosfor)
en de Farmina N/D prime kip granaatappel voor gecastreerde dieren.

Beide hoog in vlees en weinig koolhydraten. Power of nature vind ik kwa ingrediënten mooier maar calorierijk Farmina helpt met het op gewicht houden van mijn kat die snel dik wordt en haalt daarnaast het totale fosfor in het dieet omlaag wat ook weer een plus is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:01

Ik lees even mee, ik voer onze 2 binnenkatten nu RC indoor, maar vind de prijzen wel echt te gek worden inmiddels

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:05

Wij voeren onze katten IAMS en ze doen het hier echt heel goed op. Voor heen indd RC maar sinds ze dit krijgen glimmen ze meer en lijken ze echt beter in hun vel te zitten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:37

Op basis van de lijst van catmoneo en de voorkeur van mijn katten ben ik tot een mix van 4 verschillende brokken gekomen.
Een kat moet graanvrij dus alle merken zijn zonder graan.
Ik bestel alles op zooplus en heb een spaarplan wat ik er dus makkelijk uithaal

-porta 21 (heel betaalbaar voor de kwaliteit die je krijgt)
-nutrivet inne vis
-nutrivet inne kip
-taste of the wild rocky mountain

Ik vul veel aan met natvoer van yarrah (en staafjes van de action voor de katten die niks anders eten)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:02

Inderdad!
Ik heb het even opgezocht
Ik voer mijn kat met blaasgruis al heel wat jaren
Royal Canin Urinary S/O Moderate Calorie
Een 9 kilo zak kost nu €81,00
Een 9 kilo zak op 19-10-21 (anderhalfjaar terug)
was hij €60,00

Wat bizar ik wist niet dat ze zo veel gestegen waren. Ik schrik ervan. Mijn kat doet het heel erg goed op de RC en durf eigenlijk niet over te stappen op iets anders…

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:29

Ik voer Nutrivet Inne Cat Adult Chicken Kattenvoer. Goede samenstelling en rond de 6,15 per kilo. De katten vinden het ook erg lekker!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:33

Ik ben erg tevreden met nature's variety, dat heette eerst anders, iets met instinct maar dat weet ik niet meer precies. Koop het op Amazon en kost zo'n 45 euro voor 7 kilo, zit dan 4,5 kilo vlees of vis in en geen granen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:29

Ik ben overgestapt op Hills. Ik had RC Urinary maar nu dus die variant van Hills. Ze eten het dus mooi. :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:12

michelle933 schreef:
Inderdad!
was hij €60,00

Wat bizar ik wist niet dat ze zo veel gestegen waren. Ik schrik ervan. Mijn kat doet het heel erg goed op de RC en durf eigenlijk niet over te stappen op iets anders…

Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met de anallargenic en hypoallergenic. De kat lijkt eindelijk minder klachten te hebben dus dan is overstappen niet heel aantrekkelijk. Maar bijna 1,5 euro per dag aan alleen brokjes is wel een beetje belachelijk…

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:18

Earth schreef:
Wow wat duur!!
ER zijn natuurlijk zoveel keuzes, maar ik zou vooral gaan voor een brok die zoveel mogelijk vlees bevat. Denk aan wild freedom, taste of the wild, Applaws, Porta 21 (zeer betaalbaar) etc. Het is een kwestie van proberen, waar doen de katten het goed op. Dus bestel van het een en ander een paar kleine zakjes, geef ze dat een maand en kijk hoe ze het doen :)

Ik ga hierin mee. Hier krijgen ze carnibest rauw met schesir. En een beetje carnis brok. Ik voer de kalkoen variant. Applaws aten ze van de ene op de andere dag niet meer. En sinds bij purizon de samenstelling is gewijzigd had ik er 1 die toch al gemakkelijk spuugde opeens na elke maaltijd aan het spugen. En de andere ook vaker.
En geloof me met kittens in huis is dat echt niet grappig. Nu die carnis. Heb de kalkoen en kip in huis. En de zalm krijgen ze als snoepje.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:19

Ik ben overgestapt van Nutrivet naar Vitalstyle en ben zo onwijs tevreden! Inmiddels zijn mijn ouders ook overgestapt van Royal Canin naar Vitalstyle en wij zweren er echt bij. De katten doen het er zo goed op en sinds we dit voeren zijn de katten nooit in de diarree, niet fit en ze zien er geweldig uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:21

michelle933 schreef:
Inderdad!
was hij €60,00

Wij staan al jaren op Kattovit Urinary en daar doet mijn blaasgruiskat het perfect op. Ook vooral de drink erbij kopen, vindt ie heerlijk. Daarnaast Almo Urinary vlees (allemaal bij zooplus) en ik heb een tevreden kat en een niet-zo-gekneusde-portemonnee.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:21

Yessy schreef:
michelle933 schreef:
Inderdad!
was hij €60,00

Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met de anallargenic en hypoallergenic. De kat lijkt eindelijk minder klachten te hebben dus dan is overstappen niet heel aantrekkelijk. Maar bijna 1,5 euro per dag aan alleen brokjes is wel een beetje belachelijk…

Als alternatief voor anallergenic kun je kijken naar hill's z/d is nog steeds een dure maar wel iets goedkoper en zeker vergelijkbaar bij de dermatoloog waar ik werk gebruiken we beide.
royal canin zit op 17 euro per kg(bij 4 kg) en hill's op 12,17 per kg (bij 6 kg)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:37

Wij hebben hetzelfde probleem, maar dan met twee gevoelige sfinx katten. Ze krijgen een mix van RC gastrointestinal en dental, en ze doen het beter dan ooit, maar de prijzen hiervan rijzen echt de pan uit…
Misschien toch eens Hills proberen, of mogelijk andere suggesties hier. Ik lees mee!