Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mellow schreef:De vraag reist bij mij op waarom de fokker dan zelf de hond niet in huis heeft genomen.
Misschien zou je alsnog met de fokker om tafel kunnen? Lijkt me niet echt een houdbare situatie zo.
MarlindeRooz schreef:Jammer dat ik net ergens ga werken en een hond dan 2 dagen per week alleen thuis komt te zitten anders had ik je misschien wel kunnen helpen.
Maar heb je meer algemene fb groepen al geprobeerd? Verhuisdieren?
Anna79 schreef:Wat voor ras is het?
kimmie261 schreef:Anna79 schreef:Wat voor ras is het?
Uit TS haar berichten haal ik een cattledog, daar zou toch een liefhebber voor moeten zijn...
Is er geen cattledog fb pagina ofzo waar iemand is die geen hond heeft of een teefje waar hij bij kan verblijven? honden gescheiden houden is echt wel iets waar je je leven op moet aanpassen, en wat een lastige situatie is als het een opvanger betreft,.
irmaz schreef:Wat lief dat je je huis en je hart hebt opengezet voor deze hond![]()
De enige tip die ik nog kan geven is zet wat tekst en een link naar de hond in je onderschrift op bokt (en ieder ander forum waar je actief op bent). Vaak wordt een oudere hond met rugzakje niet gekozen door mensen die actief op zoek zijn naar een (gezins-)hond maar juist door mensen die besloten hebben eigenlijk geen nieuwe hond meer in huis te nemen.
Lijsken schreef:Is het grootste probleem het uit elkaar houden van deze hond en je andere hond? Of ook met je katten?
denbine schreef:Lijsken schreef:Is het grootste probleem het uit elkaar houden van deze hond en je andere hond? Of ook met je katten?
Daarnaast ook de tijd. het apart uitlaten en trainen gaat enorm veel tijd in zitten. Ik blijf met hem trainen zodat hij stapjes vooruit blijft maken, maar het kost enorm veel tijd. Mijn eigen hond loopt behoorlijk op zn tenen, doordat hij toch echt wel gespannen/ angstig is voor hem. Die is gewend om overal bij me te zijn en vrij rond te lopen over het erf, dat kan nu niet meer. Onze katten waren buiten katten en zitten nu al 4 maanden verplicht boven en durven niet meer naar buiten.