We kunnen een hond veel bieden, we wonen buitenaf, er is ruimte in de tuin en we werken ook veel thuis. Ervaring met dieren is er zeker (op dit moment cavia's en kippen), met honden iets minder. We hebben af en toe een logeerhond, en mijn ouders hadden vroeger een hondje, dus helemaal onbekend is het niet.
Zelf denken we aan een Finse Lap of een Malamute. Die kant op in ieder geval; we willen een hond van een beetje formaat die enigszins baasgericht is, en we dingen kunnen leren. Het lijkt me best leuk om iets van agility op te pakken, maar ik denk dat we met name een hond voor de gezelligheid willen. Of het een pup of een herplaatser oid wordt, weten we nog niet.
En nu zit ik een beetje... waar begin ik? Hoe kan ik me verdiepen en verder uitzoeken of dit iets voor ons is? Ik zie het als een beste 'commitment' en ik wil daar wel op een goede manier aan beginnen. Dieren hebben hier in het algemeen een huisje voor altijd

Natuurlijk kan ik info opzoeken op internet en zal dat ook zeker doen. Maar tips, suggesties etc zijn welkom. Zolang je in het achterhoofd houdt dat we dus nog niet alles weten hoe en wat we willen, dat zijn we nog aan het uitzoeken