Eergisteren werd mijn lieve Chihuahua reu van 8 erg benauwd. Uiteindelijk zijn we geëindigd bij de spoeddierenarts waar een duidelijke ruis te horen was aan het hartje. Hij is die nacht opgenomen geweest en ze hebben hem vochtafdrijvers gegeven en foto’s gemaakt van de longen en echo van het hartje. Hierbij bleek de linkerboezem vergroot. (2 weken geleden waren we hiervoor ook al eens bij de dierenarts, want hij gedroeg zich anders maar we konden onze vinger er niet op leggen, hier is naar het hart en longen geluisterd en waren er op dit moment geen afwijkingen vindbaar)
Inmiddels is mijn beste vriend weer thuis, krijgt hij nu 2x per dag medicatie en monitoren wij zijn inmiddels rustige, niet benauwde ademhaling. De prognose zou zijn tussen de 6-12mnd (het gemiddelde genomen) eigenlijk staat er dat het per hondje verschild, maar nu ben ik toch een beetje opzoek naar de ervaringen, en hoe je merkte dat uiteindelijk het ziekte verloop verliep bij de hondje. Ik wil hem het liefst zo lang mogelijk bij ons houden, maar uiteindelijk is houden van ook loslaten.
En hoe vaak lieten jullie de kalium checken? Ik heb hier niet echt een heel duidelijk antwoord opgehad van de da.
Zie mijn kleine vriend… ❤️