Dit is niet echt een topic waarin ik om advies vraag (althans nog niet) maar ik wil vandaag even van mij afschrijven.
Tommy mijn oude kat die ik meegenomen heb toen ik het huis uit ging vertoont een poosje ander gedrag.
Hij is nog steeds super vrolijk, eet goed, drinkt goed. Het liefst 24/7 op je schoot.
Maar sinds een poosje blaast hij een enkele keer als hij van de kattenbak af gaat.
Niet altijd, maar een enkele keer.
Dus ik ben vandaag voor de zekerheid naar de dierenarts geweest voor een volledig bloedonderzoek. Nu blijken zijn nieren ligt verhoogd te zijn, maar nog wel binnen de grens van wat mag.
Maar zijn lever waarden zijn enorm hoog.
Morgen lever ik nog even voor de zekerheid een plasje in. Om uit te sluiten dat hij geen nierstenen heeft.
Aanstaande donderdag gaan ze een scan maken om te kijken of zijn lever of omliggende organen ontstoken zijn. Als dat niet het geval is dan is het waarschijnlijk een tumor.
Ik heb Tommy nu 10 jaar, hij komt uit het asiel en was toen hij bij ons kwam waarschijnlijk rond de 6 jaar. Hij is dus niet de jongste meer. Vorig jaar hebben ze onder narcose zijn tanden getrokken. Dat ging niet heel lekker. Hij kwam moeilijk uit de narcose en heeft nog ruim een week diarree gehad. Hij was ook echt de weg kwijt. Het leek wel een delirium. Ik zie erg op tegen wat er komen gaat. Ik weet ook niet of ik hem weer een narcose aan wil doen.
Je weet ooit dat er een dag komt dat je afscheid moet nemen van je dier. Maar damn. Dit is mijn maatje. Hij slaapt bij mij. En is overal waar ik ben. Hij is samen met mij uit huis gegaan. Pff wat lastig.