Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bodan schreef:2e issue is dat ik bij een hondenpension ben wezen kijken. Toen ik daar kwam was het muisstil, geen blaffende honden. Omdat ik als vreemde er liep begon er een hond begon te blaffen, waarna de pension eigenaar vervolgens hard met een rammelketting tegen de tralies van zijn hok sloeg. Toen ik beter keek zag ik veel ineengedoken honden, grote ogen, trillen. Angst voor de man. Een andere hond begon ook te blaffen en kreeg ook een ketje tegen de tralies.
De pension eigenaar was open over zijn beleid. Kan ik hier wat mee? Vind het in triest.
Vriendelijk bedankt.
Nyaleti schreef:Nou naar dat pension waar je bent geweest ga je dus niet heen, die keuze lijkt me makkelijk.
Wanneer is ze voor het laatst loops geweest? Hoe oud is ze en hoevaak is ze al loops geweest?
Ben je goed op de hoogte van de risico's om haar niet te laten steriliseren?
Ergens vaag in m'n hoofd zit wel dat er zo'n pil of implantaat is maar dat wordt nooit gebruikt dus lijkt me dat daar veel risico's aan zitten.
Oehlala schreef:Nyaleti schreef:Nou naar dat pension waar je bent geweest ga je dus niet heen, die keuze lijkt me makkelijk.
Wanneer is ze voor het laatst loops geweest? Hoe oud is ze en hoevaak is ze al loops geweest?
Ben je goed op de hoogte van de risico's om haar niet te laten steriliseren?
Ergens vaag in m'n hoofd zit wel dat er zo'n pil of implantaat is maar dat wordt nooit gebruikt dus lijkt me dat daar veel risico's aan zitten.
en vanwege die risico's is die pil van de markt genomen, dat was een one way ticket naar baarmoederontstekingen en andere complicaties.
Oehlala schreef:er zijn geen middelen meer voor teven op de markt om de cyclus te onderbreken, dus een prikpil oid gaat het niet worden.
eventueel een individuele opvang zoeken lijkt de beste oplossing.
Citaat:. De ‘prikpil’. Deze injectie met een progestageen (een hormoon) dient één maand voor de vakantie gegeven te worden en geeft dan een uitstel van ongeveer drie maanden. De injectie kan ook gegeven worden als de loopsheid nog maar net is begonnen. Bij de meeste honden zullen dan de loopsheidverschijnselen binnen enkele dagen verdwijnen. Let echter wel op, want de hond kan nog zeker een week lang vruchtbaar blijven ondanks afwezigheid van de loopsheidverschijnselen.
De prikpil verderop in de loopsheid moet worden ontraden. De risico’s zijn boven al besproken. Daarbij kunnen (fok)honden gedurende langere tijd niet meer loops worden.
Samengevat is dit bepaald niet de meest geschikte manier om de loopsheid in een vakantie te voorkómen…
Schuur_ schreef:Hoe oud is je hond en wanneer is ze loops geweest? Is het in die periode aannemelijk dat ze loops zal worden? Voor een vakantie zou ik echt niet een hoop hormonen in mijn hond willen steken met eventuele risicos.
Doorzoeken naar een ander pension of een huiselijke opvang waar er geen open reuen zijn.
Mijn honden gaan niet in een pension met kennels. Mogen ze wel en de opvang waar ze naartoe gaan zet ze af en toe samen in de kennel, ook snachts maar dan enkel als er andere honden zijn die rustig zijn. Ik merk dat eentje enorm veel stress krijgt als er blaffende, jankende en piepende hond zijn. Zeker van die types die een hele nacht doorgaan en dat heb je onvermijdelijk in een pension.
Meestal probeer ik opvang in mijn omgeving te vinden. Ook zie ik tegenwoordig heel veel opvang uitgewisseld in de rassengroepen op facebook. Dus misschien is een oproepje daar plaatsen wel een goede oplossing?
Dandelion07 schreef:Ik heb een poosje in een dierenpension gewerkt. De honden gingen daar over dag 5x in groepen een half uur op de speelweides. En meestal meer. Rond 12.00 zat alles binnen en was het stil. Niemand mocht dan ook door de kennels lopen. Als er dan waren die bleven blaffen kregen ze een blafbandje om. Tot 13.00. Anders was het onrustig voor de rest en hun zelf. Dat hoefde meestal ook maarnet dat uur en dan ging het snachts vanzelf. Als ze erg kabaal maakten of eentje door bleef gaan gaf ik ook wel eens een flinke ram tegen de tralies. Of sochtends flink met twee voerbakken tegen elkaar slaan, want dan kon je jezelf niet meer horen denken. Maar de honden waren niet bamg van me.