Naam voor Kat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vinden jullie Gemmetje en leuke naam?

Poll eindigt op

ja
45 (39%)
nee
58 (51%)
gaat wel
10 (8%)

Totaal aantal stemmen: 113

Indiana79

Naam voor Kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 21:32

Wat vinden jullie van de naam Gemmetje voor een kat?
Ik had die naam in een boek gelezen en die naam aan mijn jonge kat gegeven, maar nu vindt iedereen die naam vreemd en vragen waarom ik voor die naam gekozen heb. Dus nu twijfel ik of ik toch een andere naam zal kiezen voor haar. Wat vinden jullie van de naam Gemmetje?

Jildau

Re: Naam voor Kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:39

Wat maakt het uit wat een ander ervan vindt? Je moet je kat een naam geven die jij leuk vindt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:40

Als jij die naam leuk vindt dan is dat toch genoeg? Het is jou kat, niet die van anderen. Je hebt je kat zelf die naam gegeven dus ik neem aan dat je hem leuk vindt.

Het is echt een kwestie van smaak, er zullen vast heel veel mensen zijn die de namen van mijn katten niets vinden, nou en, zit ik niet mee. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:45

Ohhh van Yvonne Keuls? Leuk! Doen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:45

Doen! Jij vind het een leuke naam, dat is het belangrijkste :j Overigens vind ik de naam ook heel leuk!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:48

Ik houd wel van niet veel voorkomende namen. Onze katten heten Garrett en Bimmer. Ideaal met roepen buiten :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:51

Als jij het een leuke naam vind, gewoon doen!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:53

Ik had een poes die heette Soep, de ene helft van de mensen vond het vreselijk, de andere helft briljant. En een Pief, Oeps, en (iets normaler) Spooky. Ik vind Gemmetje leuk, leuker dan Simba of tijgertje ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:54

ik vind het niks,maar het is jouw kat en als jij het leuk vind moet je gewoon die naam doen.

een van mijn katten heet oeps :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:55

Ik zou het zelf nooit hebben uitgekozen maar ik hou wel van aparte namen of een naam met een verhaal. Het is jouw kat, lekker de naam geven die jij wil en niet veranderen omwille van de mening van een ander.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:59

Katten van mijn collega heten wie wie,en nou nou. :')
Ik vind gemmetje leuk +:)+

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 22:08

Urbanus schreef:
Ohhh van Yvonne Keuls? Leuk! Doen!

Ja, klopt! Van dat boek Gemmetje Victoria.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:10

Jouw kat, jouw naam :D De meeste mensen vinden de namen van mijn katten ook niets. :+ Ik vind ze wel heel leuk, dus luister ik niet naar anderen. (Ze heten Pjotr en Evita)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:11

Mijn (mega)grote kat heette Kleine Man. Vonden mensen ook raar :+ . T was zelfs zo erg dat torn ik de eerste keer bij de dierenarts kwam en ze zijn naam vroeg, ik Milo zei :') . Dat staat dus ook in zijn paspoort.
Gewoon doen wat jij leuk vindt!

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 22:16

Humpiedumpie schreef:
Mijn (mega)grote kat heette Kleine Man. Vonden mensen ook raar :+ . T was zelfs zo erg dat torn ik de eerste keer bij de dierenarts kwam en ze zijn naam vroeg, ik Milo zei :') . Dat staat dus ook in zijn paspoort.
Gewoon doen wat jij leuk vindt!

Ja, dat dacht ik ook al, als ik dan naar de dierenarts moet krijg ik misschien ook zo'n reactie. En als ik bezoek krijg dan zeggen ze huh Gemmetje? Hoe kom je daar nou bij? of zoiets.

Mensen verwachten denk ik toch een veelvoorkomende dierennaam, zoals Pucky of Vicky oid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:20

Er was zelfs ooit een vrouw op SM die haar kat buurman had genoemd. Leverde een aantal hillarische reacties op.
Mijn kat heette Jackie. Het was eerst Jack maar de kater van mijn ouders had er wel heel veel intresse in :+

Jouw kat, jouw naam

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:24

Ik heb een kat die Poes heet :') Gewoon doen wat jij leuk vind! Ik ken iemand die haar kat Bruur (broer) heeft genoemd :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:29

Ik heb een kat die swaffel heet en de andere heet coach.

Als jij de naam leuk vind gewoon doen!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:34

Ook ik vind Gemmetje leuk. <3

Mijn zusje had 1 kat (Lola) en toen (oeps inderdaad) waren het er zomaar 4. Onder enige druk ( O:) ) heeft ze de helemaal zwarte Toothless genoemd (dat is een zwarte draak in een animatiefilm). Toen waren er nog 2 zwart-witte die een naam moesten. De ene had een stip en de ander niet. Dat werd Spotless en die met de stip heet Reckless, om in het thema te blijven. En ja toen de 4 dames naar de dierenarts gingen om te worden gecastreerd vonden die de namen wel apart, ach ja.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:36

Mijn buurmeisje vroeger had haar kat Bumper genoemd.

Wij hadden dan weer zusjes en die noemden Spons en Pluis.
Zoals iedereen hier zegt, als jij Gemmetje leuk vind dan geef je die naam. Niets aantrekken van wat anderen ervan vinden, dat is helemaal niet belangrijk :D

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:43

Depende schreef:
Ook ik vind Gemmetje leuk. <3

Mijn zusje had 1 kat (Lola) en toen (oeps inderdaad) waren het er zomaar 4. Onder enige druk ( O:) ) heeft ze de helemaal zwarte Toothless genoemd (dat is een zwarte draak in een animatiefilm). Toen waren er nog 2 zwart-witte die een naam moesten. De ene had een stip en de ander niet. Dat werd Spotless en die met de stip heet Reckless, om in het thema te blijven. En ja toen de 4 dames naar de dierenarts gingen om te worden gecastreerd vonden die de namen wel apart, ach ja.

Haha super grappige namen , die laatste 3 _/-\o_

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 22:50

Bedankt voor de reacties. Ook leuk dat er wel wat mensen zijn die Gemmetje wel een leuke naam vinden, en degenen die het niet een leuke naam vinden ook fijn dat jullie een eerlijk antwoord geven. Leuk om al die gekke, bijzondere, grappig, maffe kattennamen voorbij te zien komen, ik ben dus zeker niet de enige die haar kat een vreemde naam heeft gegeven! hihi. Ik begrijp uit jullie antwoorden dat ik me dus eigenlijk niets moet aantrekken van wat anderen van de naam vinden, gewoon wat ik zelf leuk vind, dus niet veranderen haar naam.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:01

Het maakt je kat niets uit hoe ze heet. Ik vind het een leuke naam. Anderen wennen er vast snel aan.
Wat voor kleur heeft ze?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:02

Sowieso nooit iets aantrekken van anderen als het om jouw persoonlijke smaak gaat.

En maandag als de sodemieter 'Jan Rap en z'n maat' lenen bij de bieb, daar speelt Gemma (Gemmetje) voor het eerst een hoofdrol in. Heerlijk boek.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 23:03

senna21 schreef:
Het maakt je kat niets uit hoe ze heet. Ik vind het een leuke naam. Anderen wennen er vast snel aan.
Wat voor kleur heeft ze?

Nee, inderdaad, het maakt haar niet uit. Ze is grijp cypers met wit.