Kat met voedselintolerantie advies gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Kat met voedselintolerantie advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:10

Voor mijn 9 maanden oude kruising Ragdoll ex-kater ben ik op zoek naar een goede brok waar hij niet te dik van wordt.

Hij is nu 2 maanden in mijn bezit, eerst kreeg hij voer wat ik van de fokker meegekregen had (Prins) en van daaruit over op gastro intestinal van Royal Canin omdat onze poes dat al kreeg. Hij had slappe ontlasting en dat bleef. Toen overgegaan op hypoallergeen van Royal canin en daarop was het goed. Fijn zou je zeggen ware het niet dat ze daar maar heel weinig van mogen en ze er erg van groeien. Ik merk echt aan hem dat hij honger heeft, dat vind ik sneu.
Van deze brok bestaat helaas geen light variant.

Ik ben dus op zoek naar iets anders waar hij wel tegen kan en dat laag in calorieën is. De meeste brokken bevatten kip net als de gastro intestinal dus die sla ik over.
Ik heb tot nu toe twee soorten geprobeerd. Riverwood met hert en Wellness Core op basis van zalm. Beide graanvrij en claimen van nature hypoallergeen te zijn. Hert lusten ze niet, de andere wel, hebben ze nu 3 dagen gehad, de poes heeft normale ontlasting maar de kater poept pudding. Gaat nog niet goed dus. Hoe lang proberen voordat je er wat van kan zeggen? Ik koop hele kleine zakjes nu dus moet eigenlijk wat halen vandaag maar ik twijfel.

Wie heeft er verstand van en heeft goeie tips? Vers wordt lastig want de poes lust geen natvoer. Liever een brok dus.
Alvast bedankt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:22

Ik heb voer van medpets en ik voer niet te veel.

Zonnetje81

Re: Kat met voedselintolerantie advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:24

Mijn dierenarts zou denk ik royal canin hypoallergic of an allergic adviseren.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:27

Misschien even de beginpost doorlezen, hier heb ik niks aan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:31

Oh oeps, te snel er overheen gelezen. Misschien even je dierenarts vragen?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:38

Zonnetje81 schreef:
Oh oeps, te snel er overheen gelezen. Misschien even je dierenarts vragen?

Ik heb met de assistente gebeld en die heeft wat dingen uitgezocht maar maar die kon me ook niet echt helpen. Ik ben nu zelf verder op onderzoek maar als dat niks oplevert ga ik om een telefonisch consult met de dierenarts vragen.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:46

Onze altijd hongerige kat van bijna 2 krijgt ivm jeuk hypoallergene brokken van hills (Z/D) via de dierenarts en is hier goed verzadigd mee als ik hem voer zoals op de zak staat! Is dus geen light maar misschien heb je er iets aan.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 14:48

L_Flo schreef:
Onze altijd hongerige kat van bijna 2 krijgt ivm jeuk hypoallergene brokken van hills (Z/D) via de dierenarts en is hier goed verzadigd mee als ik hem voer zoals op de zak staat! Is dus geen light maar misschien heb je er iets aan.

Dankjewel, ik ga hiernaar kijken!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:32

Meld je deze week eens bij onze webshop. Dierapotheker.nl
We verkopen heel veel speciaalvoer voor honden en katten. Weet zeker dat ze je kunnen helpen. Staan ook nauw in contact met dierenartsen. Je kunt bellen , chatten of via de mail contact opnemen. Succes alvast.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 15:35

kinel schreef:
Meld je deze week eens bij onze webshop. Dierapotheker.nl
We verkopen heel veel speciaalvoer voor honden en katten. Weet zeker dat ze je kunnen helpen. Staan ook nauw in contact met dierenartsen. Je kunt bellen , chatten of via de mail contact opnemen. Succes alvast.
.

Dankjewel!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 23:48

Vanmiddag de Hills Z/D opgehaald. Hopelijk doet hij het hier goed op!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:57

Belangrijk is om te weten hoevaak je voert. Katten hebben minstens 3 en eigenlijk vaker brok nodig per dag. Dit kun (moet) je altijd aanvullen met natvoer wat ontzettend belangrijk is, nog belangrijker dan brok. Natvoer bevat daarnaast ook een stuk minder calorieën.
Ik voer bijvoorbeeld yarrah Pathe vis en merk dat als ik een dag over sla de brokken een stuk sneller gaan.

Verder kan ik je de Facebook pagina natuurlijke katten aanraden. Ze hebben een voerlijst en als je een vraag stelt staan ervaringsdeskundigen je graag te woord.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 00:36

Dankjewel Amber-Anne

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 08:40

Ik heb ook een kat die niet tegen elk voer kan, ik heb nooit helemaal precies kunnen achterhalen wat precies hij niet goed tegen kan.
Toen hij als kitten voor de zoveelste keer diarree had had ik ergens gelezen om zo natuurlijk mogelijk te voeren. Geprobeerd en gelukkig vind hij het heerlijk.

Hij krijgt 2x per dag een beetje vers voer en dat vul ik aan met brok van orijen fit en trim. Niet echt een goedkope combinatie, maar hij doet het erg goed op en zeurt nooit om eten.
Hij krijgt af en toe een beetje goedkoper natvoer van m'n andere kat als ik vergeten ben te ontdooien en dan merk ik het gelijk aan zijn ontlasting.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:03

Purizon heeft ook varianten zonder kip geloof ik :j. Die is hoog in eiwit en vult daardoor vaak beter :)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:35

Hier nog een maine coon met kip allergie!
Ik heb ZD en d/d van Hills maar daarnaast een tijdje James Wellbeloved gevoerd (grote brokken, goed voor de tanden), die is echter nergens meer te vinden.
Nu zijn ook de Orijen brokken, de tundra, de regional red en de six fish een mooie aanvulling!
En bij de zooplus verkopen ze van Mac's ook kattenbrokken met single source protein!
Succes met de zoektocht...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:49

Mijne kan niet tegen (meeste) kip. Die krijgt KVV Darf eend, lam en zalm afgewisseld en daarnaast nu Farmina eend en meloen. Brokjes staan er de hele dag en ze eten bij mij alleen als ze trek hebben en zijn op gewicht.
Eerder gaf ik Donna's duck van Power of Nature maar daar is zo slecht aan te komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:04

SimoneeM schreef:
Purizon heeft ook varianten zonder kip geloof ik :j. Die is hoog in eiwit en vult daardoor vaak beter :)

Purizon is alleen een hele vette brok.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 17:40

Nu sinds zaterdag op Hills, maar beide katten hebben slappe ontlasting die erg stinkt :n
Ik kijk het nog een weekje aan want ze zijn wel vaak gewisseld de laatste tijd, ze lusten het wel graag.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:47

Anna79 schreef:
Nu sinds zaterdag op Hills, maar beide katten hebben slappe ontlasting die erg stinkt :n
Ik kijk het nog een weekje aan want ze zijn wel vaak gewisseld de laatste tijd, ze lusten het wel graag.

Dat is balen, mijn kat heeft daar geen last van. Fijn dat ze het wel graag eten!

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:25

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:44

Wij voeren nu een tijd graanvrij van Yarrah. Ze bleef maar verharen en dat is sindsdien ook opgelost. Zag dat de variant die wij voeren kip bevat. Maar ze hebben ook een graanvrij bio voor gesteriliseerde katten en die heeft geen kip.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:47

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 22:00

Ik heb inmiddels geleerd dat veel merken claimen van nature hypoallergeen te zijn. Dit omdat ze dan bijvoorbeeld geen granen bevatten en maar 1 eiwitbron. Bij het echte hypoallergene voer (hills, Royal canin) zijn de eiwitten bewerkt waardoor er geen reactie meer op komt. Waarom mijn katten nu de Hills niet verdragen is mijn een raadsel. Ik voer in elk geval deze zak op en als het niet beter gaat ga ik toch maatr terug naar Royal canin en worden ze waarschijnlijk wel wat te dik maar die verdragen ze heel goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:19

Ik zou zelf toch eerder kiezen voor een enkele eiwitbron dan voor kapot geknipte eiwitten.