Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:Goeie tip van die krekels, daar zit ik ook niet zo op te wachten hahaha
Ik ben inderdaad wat rond aan het kijken naar scaping ideeën, ik heb al wat nepplantjes en dergelijke.
Ik kijk al helemaal uit naar het creëren van verschillende holletjes en plekjes![]()
Bakje cocopeat is ook een goede! Dat heb ik toevallig standaard op voorraad voor mn slakken![]()
Wat betreft verwarming en licht:
Werk je alleen met warmte van een baskinglamp? Ik had gelezen dat een warmtemat ook afdoende is en dat het dan makkelijk op temperatuur te houden is met een thermostaat.
En UVB lampen, ik zie er al heel veel verschillende op internet, ik begrijp dat het wattage afhangt van de grootte van het terrarium, maar is er een soort maatstaf voor luipaardjes? Ik las ook dat je een UVB lamp kunt vervangen door het toevoegen van vitamine D3 in poedervorm, is dit verstandig of heeft de voorkeur wel een echte lamp?
Hoevaak maken jullie de bak gemiddeld helemaal schoon? (afgezien van elke paar dagen de uitwerpselen verwijderen)
Ik twijfel nog of ik mijn huidige terrarium (70x40x60) hiervoor ga gebruiken of dat ik een ander koop. Welke afmetingen hebben die van jullie?
Laurora schreef:Zijn die wokkels dimbaar? Ben bang dat ze gaan knipperen op een thermostaat.
Ja ik had me idd ingelezen op achterwanden maken, stel je mijn verbazing voor toen bleek dat ik zo'n beetje alles in huis heb daarvoor
Hoef verder alleen maar raampjes, schuifprofielen, luchtrooster, fittingen en kit aan te schaffen. Geschikte OSB platen heb ik ook in huis. Alleen nog even overwegen of ik die nog een laagje vernis moet geven voor extra levensduur.
Laurora schreef:@tinkertreas
Die van arcadia? Die zag ik ook voorbij komen ja!
@Kiwiwitje
Maar gaan die lampen dan niet aan-uit de hele tijd? Of heb je nog een extra lichtbron erbij om voor die 12u licht pd te zorgen?