Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nancy schreef:Ik zou ook de grootte van het huis mee laten wegen in de keuze van de hond.
Een grote hond in een klein huis lijkt me niet zo praktisch namelijk.
Wij hebben een golden retriever gehad bij mijn ouders, dat blijft toch echt een geweldig ras voor een gezin
Sem_ schreef:Hier is een algemeen topic voor [BB] [Info] Welke hond past bij mij?
Zelf had ik nooit gedacht dat een hond zoveel haar kan verliezen, ook iets om in je achterhoofd te houden. Verschilt ook erg per ras.
fleurtjeuh schreef:Ik zou zeggen, kies voor een friese stabij (kruising)
Allen die ik heb gekend waren geliefde gezinshonden, rustig in huis, graag bij het gezin, actief genoeg om lekker mee te wandelen maar niet neurotisch wanneer er minder tijd was om te wandelen.
Jokonootje schreef:bedenk eerst eens wat voor eisen jezelf stelt aan een hond.
Je wilt geen hoog energie niveau.
- Wat voor vacht wil je graag (zie je dagelijks borstelen zitten of 1x per 3 maand trimsalon, denk ook aan de extra kosten)?
- Irriteer je je aan haar op de grond/ kleding of niet?
- Wil je een volgzamere hond of mag hij best wat stoïcijns zijn en (af en toe) zijn eigen plan trekken?
- Welke maat wil je graag hebben klein, middenmaat of groot?
- Heb je liever een hond die wat meer teruggetrokken is naar 'vreemden' of een haantje de voorste (of iets er tussen in)
- in realiteit hoeveel ga je daadwerkelijk lopen met `m? Probeer eens iedere avond 45 minuten naar buiten te gaan, iedere ochtend en bij voorkeur ook nog 2x s middags, weer of geen weer gewoon doen zeker nu in december kun je dat heel mooi uittesten.
- denk ook na over ruimte in de auto en over veilig vervoeren.
- wat vind je van vocaal gedrag (blaffen bij opwinding bijvoorbeeld)
Jokonootje schreef:bedenk eerst eens wat voor eisen jezelf stelt aan een hond.
Je wilt geen hoog energie niveau.
- Wat voor vacht wil je graag (zie je dagelijks borstelen zitten of 1x per 3 maand trimsalon, denk ook aan de extra kosten)?
- Irriteer je je aan haar op de grond/ kleding of niet?
- Wil je een volgzamere hond of mag hij best wat stoïcijns zijn en (af en toe) zijn eigen plan trekken?
- Welke maat wil je graag hebben klein, middenmaat of groot?
- Heb je liever een hond die wat meer teruggetrokken is naar 'vreemden' of een haantje de voorste (of iets er tussen in)
- in realiteit hoeveel ga je daadwerkelijk lopen met `m? Probeer eens iedere avond 45 minuten naar buiten te gaan, iedere ochtend en bij voorkeur ook nog 2x s middags, weer of geen weer gewoon doen zeker nu in december kun je dat heel mooi uittesten.
- denk ook na over ruimte in de auto en over veilig vervoeren.
- wat vind je van vocaal gedrag (blaffen bij opwinding bijvoorbeeld)
absque_dubio schreef:Wat ik wel een punt vind waar mensen niet altijd over nadenken.
Honden kunnen zich de hele dag thuis samen met de baas net zo alleen voelen als dat de baas de hele dag weg is. Als jouw man aan het werk is thuis, kan hij ook geen echte aandacht aan de hond geven die uren. Helemaal met een hond alleen gaat het om de interactie met de hond. Dus de tijd die je samen met de hond spendeert en je specifiek de hond aandacht geeft. Dat gaat om wandelen, maar ook om veel meer dan dat zoals thuis spelen, gehoorzaamheidsoefeningen, lekker kroelen/knuffelen/tegen ze praten.
Inderdaad een derde kind erbij dus.
Palmera schreef:Een boxer. Met kinderen kun je niet beter hebben. Ze zijn ook niet extreem hyper ofzo.
Heb je trouwens een tuin?