Mijn Stabij reu van inmiddels bijna 9 jaar is al een paar jaar ontzettend bang voor vuurwerk. Als er nu iets wordt afgestoken rond deze tijd wil hij eigenlijk op zijn hakken omdraaien en meteen weer naar binnen. Het lukt op zich wel om een rondje te lopen maar als hij in dat rondje één plas doet is het knap. Hij is te gestresst.
Nu is dat tot daar aan toe en daar vinden we onze weg wel in, maar met oud & nieuw is het echt heel sneu.
We zitten gelukkig ieder jaar bij vrienden waar de hond mee mag, zij hebben zelf ook een hond (die ook bang is). We zetten altijd de muziek harder en meestal blijf ik binnen omdat ik om een andere reden niet goed tegen de knallen kan.
Ik heb ooit bij de dierenarts medicatie gekregen tegen de angst, maar daarmee liep hij overal tegenaan en was hij op een niet wenselijke manier compleet van de wereld. Prima, zou je zeggen, maar hij was nog steeds doodsbang

Vorig jaar heb ik een pilletje van Adaptil geprobeerd, maar dat deed eigenlijk niet zoveel. Ik denk dat dat nu die kauwsnacks zijn geworden.
Ok. Nu mijn vraag. Ik zit te twijfelen of ik zo'n drukvest zal aanschaffen, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben aan supplementen of medicatie want er is zo belachelijk veel op de markt.
Tips van hem afleiden of een speeltje/kauwbotje geven heb ik niet zoveel aan, daar is hij te gestresst voor. Hopelijk hebben jullie nog ideeën.