Ik ben benieuwd of jullie Bokkers nog een goed idee hebben wat ik kan uitproberen.
Sinds april dit jaar woon ik op een heel mooi appartement en sinds mei heb ik daar twee hele leuke poezendames bij, Sil & Loki.
Het gaat eigenlijk supergoed met de dames, maar omdat het nooit perfect gaat open ik toch even dit topic.
Even ter info: mijn badkamer zit aan mijn slaapkamer vast via een schuifdeur. Beide kamers hebben ook nog een gewone deur die uitkomt op de gang. In de badkamer staat o.a. de drinkfontein, het natvoer en één kattenbak. Daar mogen ze dan ook altijd bij.
Ze mogen van mij ook in de slaapkamer, alleen het probleem is dat Sil erg actief is 's nachts. Niet zo gek, hoeft ook geen probleem te zijn. Alleen gaat ze dus op 'jacht'. En haar prooi komt ze dan trots brengen (maandverbandjes, speeltjes, make-upsponsjes...). En dan kondigt ze zichzelf aan met luid gemauw. Als ik daar niet op reageer begint ze me te likken.
Echt superlief van haar, maar niet zo handig omdat ik 's nachts toch wel wat slaap kan gebruiken, zeker als de wekker de volgende dag weer vroeg gaat voor een dienst van 9u.
Dus dan doe ik de deur maar dicht, dan kan ze ook niet bij me komen.
Alleen kan ze dus nog steeds heel hard miauwen en aan de deur krabben

Nu heb ik haar vannacht op een gegeven moment opgepakt en in haar mandje gelegd en toen werd het stil gelukkig. Dit werkt helaas niet voordat ik ga slapen.
Dus ik ben benieuwd, hebben jullie nog ideetjes voor mij wat ik kan proberen? Overdag moe maken is niet altijd mogelijk omdat ik dagen heb waarop ik van 8u tot 19u van huis ben. Als ik dan thuis kom dan is ze sowieso al wel wakker en bij me namelijk.
Het is echt een ontzettend lieve kat, alleen zou een beetje nachtrust ook wel fijn zijn

Dit is de kleine nachtbraker: