Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Waarom haar hond muilkorven?
waar leest men dat haar hond heeft gebeten dan?
Of lees ik daar overheen?
Die mevrouw had die jack russell bij moeten houden, beest staat niet onder appel.
Alleen spelen, zoek het uit met je onopgevoede mormel.
(en ja ik heb ook een jack en dat is ook een onopgevoed mormel en daarom altijd aan de lijn)
Opgetild zou ik hem ook niet hebben, dat doe ik niet bij de hond van een ander.
Maar die had eerder een voet gevoeld, optiefussen met dat gespuis, bijhouden.
Ik betaalde haar niet, zou het hele pakket bij de verzekering gooien, laat die ze het maar uitzoeken.
Isabel schreef:BugsFunny schreef:Inmiddels 4e bijt incident met je hond?
Zou hem toch echt een muilkorf om gaan doen, iedere keer schuld van de andere hond maar na 4x?
Huh maar de hond van TS heeft toch niet gebeten? Die is juist gebeten zoals ik het lees.
Borisje schreef:Was het losloopgebied?
Persoonlijk vind ik dat je met je aangelijnde hond die blijkbaar snel naar honden uitvalt/blaft en erop wil springen er niet verstandig aan doet om in losloopgebied te wandelen.
Daar lopen nu eenmaal veel honden die voor geen meter luisteren. En nee dat hoort zeker niet maar is wel de realiteit.
Voor je eigen gemoedsrust en het stresslevel van je hond ga je dan beter naar aanlijngebied.
Als het aanlijngebied was had mevrouw aan mij een hele verkeerde gehad. Dan heeft ze wel lef om te eisen dat jij de rekening vergoed.
Desondanks denk ik zeker dat je jouw rekening bij deze mevrouw in mag dienen want haar hond heeft de jouwe verwond, en als je hem niet opgetild had was hij wellicht nog rotter terecht gekomen als je herder hem had teruggebeten.
DuoPenotti schreef:Ja weet ik BugsFunny
Maar ook daar was de hond geen schuld maar de bijrijder.
Hier heeft de hond niet gebeten.
Dus er is geen 4e bijtincident.
Er zijn wel veel stomme mensen om haar heen, dat wel.
Hou je joekels gewoon bij.
Daarnaast vind ik wel dat TS het niet slim omschrijft, dan gaan mensen het ook beoordelen als jij oa doet.
Want ik zou het al geen bijtincident noemen.
Ik zou de titel iets maken met onopgevoede mormels vallen mijn hond aan.
dus de aandacht weg van de herder, die heeft immers niets gedaan.
tita schreef:Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.
Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen
BugsFunny schreef:Inmiddels 4e bijt incident met je hond?
Zou hem toch echt een muilkorf om gaan doen, iedere keer schuld van de andere hond maar na 4x?
DuoPenotti schreef:Waarom haar hond muilkorven?
waar leest men dat haar hond heeft gebeten dan?
Of lees ik daar overheen?
Die mevrouw had die jack russell bij moeten houden, beest staat niet onder appel.
Alleen spelen, zoek het uit met je onopgevoede mormel.
(en ja ik heb ook een jack en dat is ook een onopgevoed mormel en daarom altijd aan de lijn)
Opgetild zou ik hem ook niet hebben, dat doe ik niet bij de hond van een ander.
Maar die had eerder een voet gevoeld, optiefussen met dat gespuis, bijhouden.
Ik betaalde haar niet, zou het hele pakket bij de verzekering gooien, laat die ze het maar uitzoeken.
Anastasia24 schreef:Nou ts, ik vind dat je prima gehandeld hebt. In een stress situatie ook nog denken aan een ander hondje die zojuist de jouwe had gebeten. Die had van mij toch ook mooi een pad verder gevlogen.
Qua muilkorf, heeft je hond de andere 3 keer wel gebeten? Want zo niet, zie ik zeker niet in waarom jouw hond een korf om moet terwijl de ander bijt. Zo wel en je bent er bang voor; wel een korfje om, wel zo veilig voor iedereen, inclusief jezelf als je hond mis zou bijten. Ook een beetje omgekeerde wereld om maar niet te gaan wandelen in het bos omdat er los lopende honden lopen.
Zou niet weten hoe je anders had moeten handelen hoor ts.
Cayenne schreef:Idd, je hond zou ik echt muilkorven, want dit gaat een keer echt helemaal verkeerd aflopen, ook wanneer hij aan de riem loopt.
Een vervelende situatie idd
Isabel schreef:tita schreef:Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.
Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen
Als een loslopende hond in een aanlijngebied mijn hond beet en niet los wilde laten, dan zou ik dat hondje ook van mijn hond afgetrapt hebben hoor.
BugsFunny schreef:DuoPenotti schreef:Ja weet ik BugsFunny
Maar ook daar was de hond geen schuld maar de bijrijder.
Hier heeft de hond niet gebeten.
Dus er is geen 4e bijtincident.
Er zijn wel veel stomme mensen om haar heen, dat wel.
Hou je joekels gewoon bij.
Daarnaast vind ik wel dat TS het niet slim omschrijft, dan gaan mensen het ook beoordelen als jij oa doet.
Want ik zou het al geen bijtincident noemen.
Ik zou de titel iets maken met onopgevoede mormels vallen mijn hond aan.
dus de aandacht weg van de herder, die heeft immers niets gedaan.
Hoe je het ook wendt of keert het is een bijt incident.
Ik oordeel niet maar het is wel opvallend gedrag van de hond.
Steeds weer zijn er problemen met kleinere honden, juist ter bescherming van ts en de hond zou ik een muilkorf omdoen.
Als dit vaker gebeurd zal er uiteindelijk toch de politie of handhaving aan de deur staan.
Beter zorgen dat ts ingedekt is.