Het houdt niet op, weer een bijtincident met mijn herder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Het houdt niet op, weer een bijtincident met mijn herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 13:49

gaat lekker hier. Ben zo boos.

Vanochtend lekker aan het lopen met mijn herder door het bos Ik loop een bocht om, en er springt een jack russel tegen me aan. Mijn hond begon te blaffen, probeert op russel te springenwaarop de eigenaresse begon te schreeuwen, omdat ze dacht dat haar hond gepakt werd. Ik trok mijn hond snel omhoog(geen zin in weer hetzelfde gezeik als vorige keer met een russel dat ik mijn hond niet onder controle zou hebben). Haar hond greep echter mijn hond vol onder haar buik, geprobeerd hem weg te jagen, maar hij bleef aanvallen en ik heb dus haar hond de lucht ingetild.Sta ik daar met in 1 hand een dolgedraaide russel, en in de andere mijn herder die wild tekeerging. Haar hond hield ik niet meer, dus die sprong uit mijn armen. Is hierbij ws verkeerd terecht gekomen, want piepte toen ie viel en hinkte daarna. Ik ben met mijn hond naar dierenarts geweest. Schade viel wel mee. Vrij oppervlakkig, maar wel 3 hechtingen en antibiotica. De eigenaresse van de russel belde ook net. Haar hond was ook gewond. Pootje gekneusd en spieren verrekt. Ja, t beestje kwam ook niet heel handig terecht, maar zij wil wel dat ik de rekening betaal, want haar hond is door mijn toedoen gewond geraakt. Ik had van hem af moeten blijven. Ik heb haar gezegd dat ik niks ga betalen en graag mijn rekening bij haar wil indienen, maar volgens haar wilde haar hond alleen maar spelen, en was er niks gebeurd als ik mijn hond niet omhoog had getrokken. En ik ben zoooo kwaad nu, he. Ik heb g...domme mijn hond bij me aan de lijn. Ik zorg ervoor dat ze haar hond NIKS kan doen. Het enige wat ik deed was mijn hond beschermen die dat zelf niet kon door hoe ik haar vasthad (en nu gaan er vast opmerkingen komen: had hem dan losgelaten. Maar als ze dan van zich af had gebeten was het weer die gemene herder geweest), en nou word ik aansprakelijk gesteld voor het op de grond smijten van haar hond (Wat ABSOLUUT NIET zo was. Ik heb hem opgekapt ter bescherming van mijn hond, en een beetje voor zijn eigen, want stel dat ik mijn hond toch niet zou houden). Wegjagen hielp niet, dus hem opgekapt met het idee hem aan zijn eigenaresse te overhandigen zodra die eindelijk gearriveerd zou zijn. Madam was echter een pokkeeind weg, en dat kleine monster was sterk, probeerde mij in mijn arm te bijten (heeft ie niet gedaan, hoor) en daarbij stond ik dus met ook nog mijn herder die doordraaide, dus in al het gewoel kon ik hem niet meer houden. Hij had ook geen halsband om wat het ook nogeens lastiger maakte. Zij geeft aan dat ik het bij WA moet indienen, en ze anders een advocaat erop zet. Maar dit slaat toch nergens op?

snorkel1986

Re: Het houdt niet op, weer een bijtincident met mijn herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:53

Jij had jou hond aan de riem begrijp ik.. dan sta je vrij sterk dacht ik en kan ze er na fluiten en jij kan wel indienen ..

BugsFunny

Re: Het houdt niet op, weer een bijtincident met mijn herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:54

Inmiddels 4e bijt incident met je hond?
Zou hem toch echt een muilkorf om gaan doen, iedere keer schuld van de andere hond maar na 4x?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:56

Zij is aansprakelijk voor de schade aan jouw hond, die rekening mag zij verwachten en betalen, inderdaad via WA.

De rekening voor haar hond is denk ik inderdaad voor jou omdat het door jou toedoen ontstaan is maar het is nogal een dubieuze situatie. De hond oppakken is niet slim natuurlijk. Ik zou deze kwestie neerleggen bij jouw eigen verzekering met hetgeen wat gebeurd is en het hun laten uitzoeken. In principe ben jij qua hond niet fout want die was aangelijnd maar de ontstane schade aan het hondje komt doordat jij besloten hebt hem op te pakken en daardoor hebt laten 'vallen'.

Ohja, en je hond muilkorven, dan was dit niet gebeurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:57

Idd, je hond zou ik echt muilkorven, want dit gaat een keer echt helemaal verkeerd aflopen, ook wanneer hij aan de riem loopt.
Een vervelende situatie idd :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-11-22 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:58

snorkel1986 schreef:
Jij had jou hond aan de riem begrijp ik.. dan sta je vrij sterk dacht ik en kan ze er na fluiten en jij kan wel indienen ..

Als jouw hond aan de riem was en die andere los (dat mag toch niet eens in het bos?) dan is het de schuld van die andere persoon.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:59

Was het losloopgebied?

Persoonlijk vind ik dat je met je aangelijnde hond die blijkbaar snel naar honden uitvalt/blaft en erop wil springen er niet verstandig aan doet om in losloopgebied te wandelen.
Daar lopen nu eenmaal veel honden die voor geen meter luisteren. En nee dat hoort zeker niet maar is wel de realiteit.
Voor je eigen gemoedsrust en het stresslevel van je hond ga je dan beter naar aanlijngebied.

Als het aanlijngebied was had mevrouw aan mij een hele verkeerde gehad. Dan heeft ze wel lef om te eisen dat jij de rekening vergoed.

Desondanks denk ik zeker dat je jouw rekening bij deze mevrouw in mag dienen want haar hond heeft de jouwe verwond, en als je hem niet opgetild had was hij wellicht nog rotter terecht gekomen als je herder hem had teruggebeten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:00

Waarom haar hond muilkorven?
waar leest men dat haar hond heeft gebeten dan?
Of lees ik daar overheen?

Die mevrouw had die jack russell bij moeten houden, beest staat niet onder appel.
Alleen spelen, zoek het uit met je onopgevoede mormel.
(en ja ik heb ook een jack en dat is ook een onopgevoed mormel en daarom altijd aan de lijn :+ )

Opgetild zou ik hem ook niet hebben, dat doe ik niet bij de hond van een ander.
Maar die had eerder een voet gevoeld, optiefussen met dat gespuis, bijhouden.

Ik betaalde haar niet, zou het hele pakket bij de verzekering gooien, laat die ze het maar uitzoeken.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:00

BugsFunny schreef:
Zou hem toch echt een muilkorf om gaan doen, iedere keer schuld van de andere hond maar na 4x?

Huh maar de hond van TS heeft toch niet gebeten? Die is juist gebeten zoals ik het lees.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:01

Wauw, maar jouw hond heeft die Jack toch helemaal niet gebeten nu? Mijn hond zou dit ook niet pikken hoor. Ik zou denk ik hetzelfde gehandeld hebben als jij nu gedaan hebt. Denk ook niet dat je heel anders kon...Dus lekker jouw rekening indienen. Sterkte iig

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:03

DuoPenotti schreef:

Die mevrouw had die jack russell bij moeten houden, beest staat niet onder appel.
(en ja ik heb ook een jack en dat is ook een onopgevoed mormel en daarom altijd aan de lijn :+ )

Ik betaalde haar niet, zou het hele pakket bij de verzekering gooien, laat die ze het maar uitzoeken.

Ze heeft van de week een topic geopend dat haar hond de hond van de bijrijder gebeten had.
Daarin schreef ze ook over de eerdere incidenten.

Isabel schreef:
BugsFunny schreef:

Huh maar de hond van TS heeft toch niet gebeten? Die is juist gebeten zoals ik het lees.

Zie mijn antwoord hierboven.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:05

Nee wat kak zeg! Jouw hond heeft nu toch niks gedaan, begrijp ik dat goed? Dus opmerkingen als "geef je hond een muilkorf" lijken me niet direct op z'n plek hier en een los staande discussie.

Vind het een erg oneerlijke situatie. Die andere hond bijt, jouw hond gedraagt zich netjes door niet terug te bijten, dat ie wild wordt vind ik logisch, beestje probeert zichzelf ook maar te verdedigen :=

Ik ben het zó moe he, al die kleine fikkies zijn lekker aggressief en dat is prima want een ruk aan de riem en ze vliegen omhoog. Maar zodra mijn hond (Berner dus ook lekker groot) ook maar iéts doet om zich te beschermen, is het meteen een valse rotzak.

Ik zou m'n poot stijf houden tbh. Geen idee hoe het zit met Verzekeringen maar wilde wel even delen dat ik jouw frustratie volledig begrijp.
Waar was de eigenaar? Hoe kan het zo lang duren voordat zij bij jullie was? En belangrijk, was het een losloopgebied?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:06

Ja weet ik BugsFunny
Maar ook daar was de hond geen schuld maar de bijrijder.
Hier heeft de hond niet gebeten.
Dus er is geen 4e bijtincident.

Er zijn wel veel stomme mensen om haar heen, dat wel.
Hou je joekels gewoon bij.

Daarnaast vind ik wel dat TS het niet slim omschrijft, dan gaan mensen het ook beoordelen als jij oa doet.
Want ik zou het al geen bijtincident noemen.
Ik zou de titel iets maken met onopgevoede mormels vallen mijn hond aan.
dus de aandacht weg van de herder, die heeft immers niets gedaan.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:06

Nou ts, ik vind dat je prima gehandeld hebt. In een stress situatie ook nog denken aan een ander hondje die zojuist de jouwe had gebeten. Die had van mij toch ook mooi een pad verder gevlogen.
Qua muilkorf, heeft je hond de andere 3 keer wel gebeten? Want zo niet, zie ik zeker niet in waarom jouw hond een korf om moet terwijl de ander bijt. Zo wel en je bent er bang voor; wel een korfje om, wel zo veilig voor iedereen, inclusief jezelf als je hond mis zou bijten. Ook een beetje omgekeerde wereld om maar niet te gaan wandelen in het bos omdat er los lopende honden lopen.
Zou niet weten hoe je anders had moeten handelen hoor ts.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:09

Borisje schreef:
Was het losloopgebied?

Persoonlijk vind ik dat je met je aangelijnde hond die blijkbaar snel naar honden uitvalt/blaft en erop wil springen er niet verstandig aan doet om in losloopgebied te wandelen.
Daar lopen nu eenmaal veel honden die voor geen meter luisteren. En nee dat hoort zeker niet maar is wel de realiteit.
Voor je eigen gemoedsrust en het stresslevel van je hond ga je dan beter naar aanlijngebied.

Als het aanlijngebied was had mevrouw aan mij een hele verkeerde gehad. Dan heeft ze wel lef om te eisen dat jij de rekening vergoed.

Desondanks denk ik zeker dat je jouw rekening bij deze mevrouw in mag dienen want haar hond heeft de jouwe verwond, en als je hem niet opgetild had was hij wellicht nog rotter terecht gekomen als je herder hem had teruggebeten.

het was aanlijngebied.
mijn hond blafte toen haar hond bovenop haar sprong. Ik heb haar omhoog getrokken (of nou ja, ook ietwat overdreven, maar ze kon iig niks) De reden dat ik haar hond optilde was omdat die vol in mijn hond hing, ik hem niet weggejaagd kreeg, en zelfs toen ik hem optilde liet ie niet los (denk dat meeste verwonding daar zelfs nog ontstaan is omdat ik hem echt los moest wrikken). Beest wilde mij ook proberen te bijten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:10

Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.

Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:11

Het is een beetje dubieuze situatie, zou het als je goed verzekerd bent gewoon door de verzekering laten regelen. Als het verhaal klopt lijkt me dat jij meer in je recht staat.

Gezien dit incident zie ik geen reden voor muilkorf, maar kijk je ook naar de anderen dan is het niet eens zo'n gek idee.
Het is niet alleen voor de veiligheid van andere honden, maar ook voor die van jou en voor je gemoedsrust.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:11

DuoPenotti schreef:
Ja weet ik BugsFunny

Daarnaast vind ik wel dat TS het niet slim omschrijft, dan gaan mensen het ook beoordelen als jij oa doet.

Hoe je het ook wendt of keert het is een bijt incident.
Ik oordeel niet maar het is wel opvallend gedrag van de hond.
Steeds weer zijn er problemen met kleinere honden, juist ter bescherming van ts en de hond zou ik een muilkorf omdoen.
Als dit vaker gebeurd zal er uiteindelijk toch de politie of handhaving aan de deur staan.
Beter zorgen dat ts ingedekt is.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:13

tita schreef:
Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.

Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen

Als een loslopende hond in een aanlijngebied mijn hond beet en niet los wilde laten, dan zou ik dat hondje ook van mijn hond afgetrapt hebben hoor.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:14

BugsFunny schreef:

4x?Waar haal je dat weg?

4x een incident idd.

1x met schade door bijten waarbij fout bij mij lag.
1x incident op eigen terrein.

het 3e incident waar je over spreekt is geen hondenbeet aan te pas gekomen. Het enige contact tussen de honden was toen die loslopende hond op mijn aangelijnde hond sprong en toen ik mijn hond losliet (waar ik toen d8 verstandig aan te doen, maar uit de meningen hier bleek dat toch niet zo te zijn) rende die hond weg, riep ik mijn hond terug. Allern waren die mensen kwaad dat ik haar losliet.

en dit incident heeft mijn bond gaatjes opgelopen door de hond van een ander. De andere hond heeft niks opgelipen door mijn hond.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:16

DuoPenotti schreef:

die voet had ik geprobeerd. Het dier reageerde nergens op. Leek echt totaal door het dolle heen. Bleef maar trekken aan mijn hond. En zelfs toen ik optilde dus liet ie niet los. Tien ik hem lisgewrikt had probeerde hij mij te grijpen, wat niet gelukt is trouwens. Heb alleen schaafwondje

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:23

Anastasia24 schreef:
Nou ts, ik vind dat je prima gehandeld hebt. In een stress situatie ook nog denken aan een ander hondje die zojuist de jouwe had gebeten. Die had van mij toch ook mooi een pad verder gevlogen.
Qua muilkorf, heeft je hond de andere 3 keer wel gebeten? Want zo niet, zie ik zeker niet in waarom jouw hond een korf om moet terwijl de ander bijt. Zo wel en je bent er bang voor; wel een korfje om, wel zo veilig voor iedereen, inclusief jezelf als je hond mis zou bijten. Ook een beetje omgekeerde wereld om maar niet te gaan wandelen in het bos omdat er los lopende honden lopen.
Zou niet weten hoe je anders had moeten handelen hoor ts.

new hoor. Mijn hond heeft maar 1 keer echt gebeten.
en dus het verhaal met bijrijder waar ze wel greep maar geen wondjes te zien waren. En op eigen erf na een middag frustratie opbouwen.
verder nooit.
er zijn alleen veel mensen hier jennelijk bang voor herders, en zodra mijn herder woef zegt denken ze gelijk dat ie hun hond kilt.
1x tot nu toe toen ze dus een half jaar was ofzo.
en nu met bijrijder (toen ik er was en 1 brul gaf was het ook gelijk klaar trouwens).

ow wacht. Nee klopt. Wel 1x vaker nog. Dat was de kleine chihuaha die haar aanviel. Maar die hoefde zelfs niet gehechts, was meer een schaafwond, alleen wilde de eigenaresse voor de zekerheid ab geven (en dat was een vriendelijk mens, ze zei het ook eerlijk, dus prima).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:24

Cayenne schreef:
Idd, je hond zou ik echt muilkorven, want dit gaat een keer echt helemaal verkeerd aflopen, ook wanneer hij aan de riem loopt.
Een vervelende situatie idd :(:)

Maar in dit geval deed haar hond niks behalve gebeten worden. :? Die jack russell had gewoon niet los mogen lopen als ie zo reageert op honden.
Ik zou niks betalen hoor TS en de stappen ondernemen die nodig zijn om de rekening bij haar te verzekering te krijgen.

Bugsfunny: hoezo raar gedrag van haar hond? De hond heeft zich láten bijten door een andere hond. :? Daar gaat haar eigen hond muilkorven niks aan helpen hoor, dan had ie nog steeds draadjes nu.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-11-22 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:24

Isabel schreef:
tita schreef:

Als een loslopende hond in een aanlijngebied mijn hond beet en niet los wilde laten, dan zou ik dat hondje ook van mijn hond afgetrapt hebben hoor.

Geschopt…ik schop een hond zo hard als ik kan, echt niet dat ik met mijn armen in de buurt van zijn bek kom.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 14:25

BugsFunny schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja weet ik BugsFunny

Hoe je het ook wendt of keert het is een bijt incident.
Ik oordeel niet maar het is wel opvallend gedrag van de hond.
Steeds weer zijn er problemen met kleinere honden, juist ter bescherming van ts en de hond zou ik een muilkorf omdoen.
Als dit vaker gebeurd zal er uiteindelijk toch de politie of handhaving aan de deur staan.
Beter zorgen dat ts ingedekt is.

mijn hond is gewond, he.

ja, de hare ook door mijn toedoen. Niet dat van mijn hond. Want die deed niks (kon ze niet, wa t ik had haar onder controle)