Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Albert schreef:Wat is het doel van de muilkorf, wanneer en hoelang moet hij hem om?
Voor even bij de dierenarts volstaat een andere dan voor lange wandelingen waarbij hij ook los mag lopen.
cursebreaker schreef:Sandra,
Oh wat goed om te weten van dat extra kopbandje bij die!
Dat miste ik idd voor het gevoel nog wel ja, maar als die er nog aan gemaakt kan worden helemaal top.
Hij lijkt me idd ook echt ontzettend prettig - ik hoor er echt niks dan goeds over om me heen.
Sandra_H schreef:Ik heb deze: https://www.bambamdogtoys.nl/webshop/sport-spel-en-training/muilkorf-draadkorf/detail/112/muilkorf-draadkorf.html is als ik het goed heb dezelfde als van FD Dog gear, alleen kan deze wel teruggestuurd als het moet (dat zou overigens bij FD ook moeten kunnen, wettelijk gezien maar dat terzijde). Bij Bambam krijg je goed advies over de maat en pasvorm, deze korf is ook in heel veel maten te krijgen.
Hoewel ze met deze inderdaad best kopstoten uit kunnen delen want van metaal, dus voor jouw specifieke doel misschien minder geschikt maar dat is niet waar ik op geselecteerd heb. Wel is dit een heel comfortabele korf met genoeg ruimte om bijv te kunnen hijgen. Hij hoeft niet strak vastgemaakt te worden en hij gaat er toch ook zonder extra kopbandje, dat wel meebesteld kan worden, ook niet makkelijk af (al probeert hij dat ook niet want ik heb ruim de tijd genomen om hem eraan te laten wennen).
De onze draagt hem nu tijdens de ochtendwandeling omdat het dan nog donker is en ik niet goed kan zien of hij (aan de lange lijn) verkeerde zooi vindt en naar binnen werkt. En zo is hij er in elk geval ook goed aan gewend voor het geval hij (am. bully) toch ooit minder tolerant naar andere honden gaat worden en hem vaker om moet.
Een groot verschil in elk geval met de rubberen trixie korf die ik eerst bij de lokale dierenwinkel aangesmeerd heb gekregen.
KimD schreef:worden en hem vaker om moet.
Heb jij een foto waar de hond de korf draagt, eventueel met bek open? Ben heel benieuwd hoeveel ruimte er is.
Luca03 schreef:Hoe zwaar is die van bambam?
Ik vind de baskerville's er best lomp uitzien en vaak ook niet voldoende ruimte om te hijgen maar vraag mij af of die stalen korven niet te zwaar zijn.
Ik heb een reactieve mechelse herder geadopteerd die ik binnenkort ga ophalen en wil voor de zekerheid een korf, maar comfort staat bij mij op de eerste plaats.