Hoi

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier wat heb geplaatst. Vorig jaar had ik een volgtopic voor mijn drachtige cavia Billy: [BB-ITP] Cavia Billyoncé
De 'baby's' zijn inmiddels al bijna een jaar en niet zo klein meer. De tijd vliegt echt! Het leek mij dus wel leuk om weer eens wat foto's van de caviafamilie te delen. Afgelopen weekend was hun favoriete, volledig eetbare, decor aan de beurt
Even een korte uitleg over de cavia's. Ik heb er nu 11: Wikkie, Bobby en Alfie (bijna 4 jaar), castraten Kareltje (3) & Tommie (2), Billy (1) en de vijf 'baby's' Jackie, Ozzy, Guusje, Loekie en Bibi.
De zusjes wonen nu met zijn drieën bij (tante) Wikkie & Tommie. Kareltje & Billy wonen samen omdat Billy niet zo lief was tegen haar dochters
Ozzy woont bij vader Alfie en Jackie bij oom Bobby. Op de castraatjes na zijn ze dus allemaal familie van elkaar
Uiteraard zijn de combinaties goed doordacht, ik koop eens in de +/- 3 jaar een zeugje bij voor een nestje met een van mijn beren. Op die manier houd ik mijn favoriete lijn in stand, en mijn groep wordt meteen mooi aangevuld want ze blijven allemaal hier wonen. 02. Ik begin met een filmpje van de vreetmonstertjes. Ze lopen zelf de pompoen in en zijn dan even verbaasd, tot ze door krijgen dat het eten is. Dan lichtten de oogjes op en stoppen ze niet meer met eten tot ik ze er uit haal. Behalve Kareltje, Kareltje eet liever blaadjes
03. Dit is Bibi. Ik weet niet hoe ze het doet als kleinste van de vijf, maar ze kan erg breed zitten

04. Bibi is echt een schatje, heel zachtaardig en makkelijk richting de andere cavia's.

05. Moeder Billy. Alle cavia's zijn natuurlijk dol op eten, maar Billy een beetje extra

06. Ozzy
Ozzy is altijd vrolijk en vocaal erg aanwezig. Hij heeft een heel grappig karakter en is bijzonder opvallend met een staand en een hangend oor
Gelukkig heeft zijn vader veel geduld met hem, dus dat gaat nog steeds heel goed samen.
07. Vader Alfie
Alfie is heel zachtaardig en rustig. Soms iets te rustig voor Ozzy 

08. Guusje! Guusje is altijd al veel op de voorgrond te vinden. Ze vindt de wereld heel interessant, gluurt graag over de rand van het verblijf en is heel ondernemend.

09. Loekie. Loekie is de schuchterste van de vijf. Richting haar zusjes is ze wel fel, maar verder blijft ze vaak wat op de achtergrond. Ze vindt mij ook niet zo leuk, maar eten van me aannemen vindt ze uiteraard geen probleem

10. Knappe Tommie. Hij is heel klein voor een beertje, maar hij laat zich niet kennen en heeft gewoon de leiding over zijn dames

11. Kareltje is mijn grote vriend
Hij is dol op geaaid worden en kan daar uitgestrekt voor gaan liggen. Regelmatig laat hij zich zelfs helemaal omrollen. Dat is echt niet normaal voor een cavia, maar hij wordt er blij van
Hij is altijd vrolijk en dol op zijn vriendinnetje Billy.
12. Jackie was aan de binnenkant van de pompoen aan het rukken, daar kreeg hij grotere stukken vanaf
Jackie is heel lief en relaxed. Af en toe probeert hij een coup te plegen, maar Bobby wint altijd
De rest van de tijd kunnen ze gelukkig heel goed met elkaar overweg. 
13. Wikkie
Wikkie is ook heel tam en wordt graag geaaid of opgepakt. Ze is pas onder narcose geweest om een blaassteen te verwijderen. Sindsdien is ze wel duidelijk wat ouder, maar ze is gelukkig heel tevreden in haar groepje. 
14. Knappe Bobby, ook een heel lieve en rustige beer.

15. Tot slot nog eentje van de zusjes

Dat waren ze dan. De caviafamilie
Is ze familie van Effie of is ze van een andere lijn? Ik heb je al een tijdje niet meer zo gevolgd...