Op zoek naar een krabpaal voor 1 kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op zoek naar een krabpaal voor 1 kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:32

Ik ben op zoek naar een leuke niet al te grote krabpaal voor mijn poes.
Ze is niet al te groot en heeft nu gewoon van die enkele stammen als krabpaal, maar ik wil graag één die iets groter is met één of 2 mandjes er aan en waar ze een beetje op kan klimmen.

Als ik google kom ik vooral gelijk vrij grote krabpalen tegen of juist van die hele simpele met alleen plateaus en niet met een mandje.

Ik ben dus even benieuwd wat voor niet te grote krabpaal jullie hebben voor 1 kat en waar jullie die vandaan hebben?

Alvast bedankt

xPearl

Re: Op zoek naar een krabpaal voor 1 kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:33

Wat valt bij jou onder niet groot? Ik heb bijvoorbeeld een krabpaal die +/- 1.20 hoog is. Of vind je dat dan te groot?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:37

Wat is je budget?

Ik heb deze:
https://zooplus.page.link/6uX1

Hij is lekker hoog maar niet heel lang en breed.
En het is echt een hele stevige en deugelijke paal die makkelijk in elkaar te zetten is.
En alle stoffe delen kunnen in de wasmachine!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:46

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:45

Zooplus heeft in de Natural Paradise serie prima palen. Je zou ook kunnen kijken bij RHRQuality of Petrebels, zijn wel wat duurder.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:04

Ik heb een met bananenblad
2 mandjes en een bladvorm eraan
Fijne krabpaal alleen nu wel aan t verslijten , na aantal jaren oud te zijn met meerdere katten
Paal deel is overigens van metaal . Super sterk
Zoo plus besteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:06

xPearl schreef:
Wat valt bij jou onder niet groot? Ik heb bijvoorbeeld een krabpaal die +/- 1.20 hoog is. Of vind je dat dan te groot?

Met groot bedoel ik niet perse de hoogte, meer de grootte van het hele ding. Sommige hebben tig plateaus en mandjes zeg maar even als willekeurig voorbeeld dit ;

Afbeelding

Dat vind ik een beetje overdreven met 1 kat zeg maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:10

Jilletje schreef:
Wat is je budget?

Ik heb deze:
https://zooplus.page.link/6uX1

Hij is lekker hoog maar niet heel lang en breed.
En het is echt een hele stevige en deugelijke paal die makkelijk in elkaar te zetten is.
En alle stoffe delen kunnen in de wasmachine!

Niet te belachelijk duur maar heb niet echt een budget eigenlijk. Oh leuk inderdaad! Zoiets komt al meer in de buurt bij wat ik zoek :D thanks!

Amber_anne schreef:
Ik heb deze op marktplaats gekocht
https://zooplus.page.link/qmFcdD1FKtApDSKJ9

[ [url=m/FvKLSu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook maar is groter
https://zooplus.page.link/QGtxa7FKcu4vGMHA8
[ [url=m/0IqvI4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh zoiets is kwa formaat wel heel leuk, het is niet helemaal één die ik mooi vind kwa model maar zoiets komt al wel in de buurt. Bedankt!

Sourire schreef:
Zooplus heeft in de Natural Paradise serie prima palen. Je zou ook kunnen kijken bij RHRQuality of Petrebels, zijn wel wat duurder.

Ik zal eens kijken, bedankt! :)

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb een met bananenblad
2 mandjes en een bladvorm eraan
Fijne krabpaal alleen nu wel aan t verslijten , na aantal jaren oud te zijn met meerdere katten
Paal deel is overigens van metaal . Super sterk
Zoo plus besteld

Ik heb geen idee wat je bedoeld eerlijk gezegd, heb je een foto/linkje toevallig? :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:42

Annet_Dottie schreef:
xPearl schreef:

Met groot bedoel ik niet perse de hoogte, meer de grootte van het hele ding. Sommige hebben tig plateaus en mandjes zeg maar even als willekeurig voorbeeld dit ;

[ [url=m/NLKHYv.png]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik dus _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:25

xPearl schreef:
Annet_Dottie schreef:

Die heb ik dus _O-

Haha dat is toevallig :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:35

Ik heb er een van krabpalen & klimbomen.
https://www.krabpalenenklimbomen.nl/Collectie/
Voornamelijk omdat ik zelf absoluut niet van die pluche dingen hou. Past totaal niet in mijn huis.
Ze hebben geen mandjes maar zijn wel dekjes voor om op de planken te leggen.
Mijne staat nu buiten zonder dekjes en de katten liggen er alsnog op.
Binnen lagen ze er ook gewoon op te slapen.
Voor katten is het voornamelijk fijn als ze de hoogte in kunnen.
Voor het echte krabben heb ik krabplanken. Zowel hangend als liggend.
Ze krabben nl liefst bij bv doorgangen. Dus mijne hangt naast de tussendeur. En wordt echt heel veel gebruikt.
(Hangt al een nieuwe en moet binnenkort weer vervangen worden)

Buiten heb ik een Koko XL staan en ben bezig om een Isa te bestellen nu voor binnen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:40

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:54

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:58

Ik heb heel veel krabpalen in huis, diverse soorten en hoogtes. Ook heb ik grote en kleine katten. Ze gebruiken allemaal de grootste palen het meest. Heerlijk ondersteboven erop ravotten.

De simpele paaltjes met onderop een huisje dan een stukje krabpaal met een plankje bovenop wordt bijna niet gebruikt.
De grotere met allemaal plateaus moet ik regelmatig weer vastdraaien omdat die 'mishandeld' worden door het vele gebruik.

Een krabpaal moet voor mij een flinke grondplaat hebben en stevig staan anders ligt hij regelmatig om.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:08

Annet_Dottie schreef:
xPearl schreef:

Mijn broertje heeft deze voor hun ene kat gehaald en die zit sinds die paal er is altijd wel op de paal lekker naar buiten te kijken. Met de kleinere paal deed de kat eigenlijk niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:26

Bedankt voor alle tips en linkjes. Ik heb helaas nog altijd niet helemaal een krabpaal gevonden waarbij ik denk ja dit moet hem worden.
Goed om te weten misschien is dat mijn poes echt formaat 1 jarige poes is (ze is 9) dus een grote of super stevige krabpaal hoeft ze opzich niet als ik puur kijk naar haar bouw en gewicht.

cissy schreef:
Ik heb heel veel krabpalen in huis, diverse soorten en hoogtes. Ook heb ik grote en kleine katten. Ze gebruiken allemaal de grootste palen het meest. Heerlijk ondersteboven erop ravotten.

De simpele paaltjes met onderop een huisje dan een stukje krabpaal met een plankje bovenop wordt bijna niet gebruikt.
De grotere met allemaal plateaus moet ik regelmatig weer vastdraaien omdat die 'mishandeld' worden door het vele gebruik.

Een krabpaal moet voor mij een flinke grondplaat hebben en stevig staan anders ligt hij regelmatig om.

Bedankt voor je reactie, echter heb ik maar 1 kat en zoek ik dus specifiek een krabpaal die niet al te groot is maar alsnog wel wat klim mogelijkheden biedt :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:47

Ts wat vind je zelf mooi of zijn je eisen? Heb je wat voorbeelden van de stijl?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:54

Amber_anne schreef:
Ts wat vind je zelf mooi of zijn je eisen? Heb je wat voorbeelden van de stijl?.

Eisen heb ik sowieso niet en ik ben bang dat ik ook niet specifieker kan omschrijven wat ik zoek dan hoe ik het geprobeerd heb te omschrijven. Opzich was ik met dit topic ook vooral op zoek naar voorbeelden wat andere mensen met 1 kat voor krabpaal in huis hebben. Het moet wel een beetje te klimmen zijn maar niet al te groot dus, hoogte maakt me niet zoveel uit, met niet te veel lig plekken, 2 max. 3 in de zin van mandje/huisje.

Edit :

Afbeelding

Zoiets zag ik bij de pets place, vind ik leuk. maar dan dus het liefst wel wat hoger.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:10

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:18

Wij hebben deze:
Afbeelding

Hoog (zo'n 2 meter), niet massief. Verschillende hoogtes. Goede ligplekjes. Ze klimmen en klauteren er in en liggen ook heerlijk te slapen.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:16

kwii schreef:
https://www.zooplus.nl/customerpictured ... 0cm/291142

Ik heb een krabpaal tot het plafond. Niet deze maar wel iets wat er op lijkt. Ding word elke avond gebruikt 8-)

Thanks voor je reactie. Misschien ligt het aan mijn telefoon maar ik zie geen krabpaal ik kom op een soort home scherm..

solarpleure schreef:
Wij hebben deze:
[ [url=m/OHBZlC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoog (zo'n 2 meter), niet massief. Verschillende hoogtes. Goede ligplekjes. Ze klimmen en klauteren er in en liggen ook heerlijk te slapen.

Dankjewel voor je reactie. Ik vind zulke altijd wel leuk om te zien maar het is niet helemaal wat ik in m'n eigen inrichting vind passen ook toch..

xLiez schreef:
Ik heb deze voor mijn brits korthaar! Mijn ouders hebben hem ook gekocht voor hun kat. Super stevig ding en betaalbaar.

[ [url=m/wJDcoM.png]Afbeelding[/url] ]

https://www.amazon.nl/FEANDREA-krabpaal ... B07QL5B313

Ooh zo één is zeker leuk. bedankt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:20

Wij hebben voor 1 kat best een grote krabpaal, omdat onze poes hoog zitten en klauteren ontzettend leuk vind. Maar omdat ze een Maine Coon is en wat grotere tov de gemiddelde huiskat zijn de standaard palen sowieso veel te wankel voor haar met die dunne paaltjes die daarop zitten. Als je dan ook een hoge krabpaal hebt, is de kans op omvallen groot. Nu is dat met een lichtere kat misschien niet aan de orde, maar ook toen Sansa nog kitten was begon de oude krabpaal al vrij snel te wankelen wanneer ze klauterde met wat meer geweld haha.

Dus wij hebben geïnvesteerd in eentje van Dierenvilla en ik ben daar zoooo tevreden over. Wat mij betreft is dit ook niet teveel voor 1 kat, want ze beleeft er ontzettend veel plezier van door alle diverse dingen die erop zitten + de meeste katten vinden hoger klauteren en liggen/zitten gewoon heel prettig dus wat mij betreft zal er bij ons sowieso altijd een grote krabpaal staan, ook voor 1 kat. Maar voor Sansa is het wel extra prettig dat er dus idd stevigere palen zitten.

Deze hebben wij:
https://www.dierenvilla.nl/krabpaal-kil ... taupe.html

Super goede kwaliteit, ook bij het stof merk je echt verschil in kwaliteit tov de meeste krabpalen in de winkels. We hadden toen ze jonger was eentje van bij Cranenbroek, maar daar merk je het verschil in kwaliteit nu wel mee. Wat ik ook fijn vind bij deze krabpalen is dat alle onderdelen te vervangen zijn/los te bestellen zijn, waardoor je krabpaal als het goed is veel langer mee zal gaan omdat je niet meteen alles weg hoeft te doen als er iets kapot gaat. Echt een plus wat mij betreft. Maar hij is ook super stevig en stabiel dus ik ben helemaal blij & Sansa ook haha! Ook het sisal touw is ontzettend goed geplakt en komt gewoon niet los, ondanks de flinke kracht die Sansa kan zetten met krabben van de nagels - want ze heeft een paar klauwen erop zitten haha. Voor ons dus niks anders meer. Ook als we een kleinere kat zouden hebben, zou ik zo weer voor dit merk krabpalen gaan. Ze hebben ook kleinere palen, andere designs etc. dus er is eigenlijk keus voor iedereen.

Maar goed, het is idd net wat je wilt en denkt dat vooral je kat prettig gaat vinden. Sansa vind bv. bovenin liggen fantastisch, al maakt ze van alles gebruik op en aan de paal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:28

Heb nu een simpele van de pets place staan en een petrebels zit een jaar verschil tussen, maar die van de pets place is ouder maar ziet er beter uit. :')

Nooit meer dus. Tel daarbij mijn dames vinden dikke stammen iets minder geweldig vooral de oudste. De pets place heeft dunnere palen, maar die vinden ze ook fijner.

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:27