Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:lijkt onzekerheid. Ws doet hij het uit frustratie omdat hij niet bij de andere hond kan komen. Mijn hond doet dat ook. Ik kreeg als tip:ofwel de afstand vergroten zodanig dat hij niet reageert (bv omdraaien, zijweg in etc) of afleiden door bv snoepjes op de grond te strooien en laten snuffelen. Zodra mijn hond andere honden kent doet ze het niet meer en t is vooral bij benaderen. Loop ik voor en andere hond volgt is er niks aan de hand en idd in een groep is ze na een tijdje ook stil.
Correcties maal je hem alleen maar onzekerder van. Het blaffen is een symptoom van iets anders.
Joy_Mennings schreef:IHN schreef:lijkt onzekerheid. Ws doet hij het uit frustratie omdat hij niet bij de andere hond kan komen. Mijn hond doet dat ook. Ik kreeg als tip:ofwel de afstand vergroten zodanig dat hij niet reageert (bv omdraaien, zijweg in etc) of afleiden door bv snoepjes op de grond te strooien en laten snuffelen. Zodra mijn hond andere honden kent doet ze het niet meer en t is vooral bij benaderen. Loop ik voor en andere hond volgt is er niks aan de hand en idd in een groep is ze na een tijdje ook stil.
Correcties maal je hem alleen maar onzekerder van. Het blaffen is een symptoom van iets anders.
Ik denk inderdaad dat het onzekerheid is, echter weet ik niet zeker of het is omdat hij niet bij de andere hond kan komen. Andere honden lopen niet van hem weg, dus in principe zou hij erbij kunnen. Bij de hondenuitlaatservice blijft hij zelf ook meer op afstand (zonder te blaffen dan).
Beide tips hebben we helaas al geprobeerd. Als we omdraaien blijft hij bezig totdat de hond helemaal uit het zicht is. Dat is wanneer we één hond tegenkomen ook wel een optie, maar vaak komen we meerdere keren een hond tegen tijdens de ronde en we kunnen eigenlijk ook niet alleen door de wijk lopen want dan kan hij (en onze andere hond) zijn behoefte nergens doen. Snoepjes geven werkt totdat hij het snoepje op heeft. En uiteindelijk werd het blaffen hier alleen maar erger van helaas.
boyca schreef:Ik vindt het wel een probleem ja er lopen hier ook redelijk wat honden die al beginnen te schreeuwen terwijl ze elkaar nog nooit besnuffeld hebben. Maar als mijn hond dat zou doen dan zou daar al een aangifte voor gedaan zijn omdat ik met een rottweiler loop. Dus ja ik vindt het super als ik dan dit soort topics lees waarvan de eigenares het probleem wil verhelpen.
Omdraaien en er van weglopen is zoals ik het heb geleerd juist belonen want het probleem gaat weg. Hiermee stimuleer je juist het blafgedrag, zo heb ik het geleerd. TS heel veel succes bij het vinden van de juiste oplossing!
higgins schreef:Tuurlijk mag je dat![]()
Omdat je de emotie gaat onderdrukken
Dus de hond ervaart nog wel de stress en de emotie, maar mag zich niet meer uiten, terwijl hij of zij zich nog wel zo voelt.
Ik heb even voor je gegoogeld, omdat anderen het beter uit kunnen leggen dan ik
https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikel ... t-de-hond/
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Jennyj01 schreef:higgins schreef:Tuurlijk mag je dat![]()
Omdat je de emotie gaat onderdrukken
Dus de hond ervaart nog wel de stress en de emotie, maar mag zich niet meer uiten, terwijl hij of zij zich nog wel zo voelt.
Ik heb even voor je gegoogeld, omdat anderen het beter uit kunnen leggen dan ik
https://www.ninavantilbeurgh.nl/artikel ... t-de-hond/
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Niet persoonlijk naar jou bedoelt hoor ( of het moet je eigen website zijn) maar ik vind het een waardeloos artikel.Alleen maar een andere methode afbranden maar niet vertellen hoe het dan wel moet. Daar kan je een online (!) cursus voor doen. Online? Juist in honden gedrag is het belangrijk om te zien wat er wanneer precies gebeurd.
Amandavd schreef:Beste TS,
1. Ren weg, VER weg van Anniek. Precies at Higgins hierboven zegt en het artikel van Nina is steengoed.
Anniek, doet net als haar geliefde Cesar, emoties en behoeftes van de hond onderdrukken. Dan is uiteindelijk het symptoom weg maar je hond wordt er echt niet gelukkiger van.
Simbaa schreef:*knip*
Alvast één tip wil ik je meegeven. In dit soort gevallen is één snoepje, geen snoepje.
Om je hond af te leiden heb je een snoepjesregen nodig. Onze hond met soortgelijke problemen kreeg op een gegeven moment nog maar een heel klein beetje brok in zijn bak 's ochtends en 's avonds omdat hij dat gewend was en de rest van zijn brokken uit de hand op spannende momenten als afleiding.
*knip*