Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met katten die, net als mijn kat, wat problemen hebben met blaasgruis/blaasstenen.
Een aantal weken geleden zag ik dat er rode vloeistof bij mijn kat zijn urine zat, dus natuurlijk direct naar de DA. Hij constateerde een blaasontsteking. Kuurtje afgemaakt, alles leek prima, totdat hij na het kuurtje begon met moeilijk plassen. Het leek alsof hij niet kon plassen, dus weer direct naar de DA.
Met behulp van röntgen heeft hij de blaas bekeken. De blaas bleek niet vol te zijn, maar toch had mijn kat aandrang om te plassen. De DA zag wat blaasgruis zitten en daar hebben we nu metacam voor gekregen (kuurtje) en speciaal voer. Dit werkt hartstikke goed, de klachten zijn direct over.
Het speciale voer is van Purina en heet Pro Plan Veterinary diets Urinary. Na een weekje dit gevoerd te hebben begint hij sinds gisteren helaas met opbraken van het voer... De DA heeft me nog andere merken gegeven om te proberen, maar op internet lees ik eigenlijk superveel reviews over dat de kat er van gaat braken. Ik wil dus prima ander voer proberen voor hem, maar ben bang dat ik straks allerlei voer kan weggooien a 35 euro per zak.
Zijn er mensen die dit herkennen en misschien tips hebben? Of ervaring met goed voer?
Mijn kat is trouwens een gecastreerd mannetje van 4 jaar oud.