Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:Dagelijks gabapentine ? Sinds het ongeluk ? Of hoe lang al ?
Het is een "rustgevend " maar eigenlijk ontwikkeld voor de mens voor zenuwpijn en epilepsie.
Het maakt sloom en vermindert stress...en wordt eigenlijk gebruikt om korttijdig stress te verminderen ( bvb kat en da-bezoek ) maar bij langdurig gebruik kan ik mij best indenken dat het dan averechts werkt.
Dus wat het gabapentine betreft zou ik toch echt een second opinion inwinnen.
Kan mij best bedenken, dat juist de medicatie het probleem veroorzaakt
Nyaleti schreef:Ai dat is echt heel vervelend.. zeker als het al zo veel jaar goed gaat.
Heeft hij wel eens pijn denk je? Misschien voelt hij zich daardoor kwetsbaar en wil hij juist duidelijk maken wie er nou de baas is. Beetje omgedraaide wereld maar sproei katers zijn zó lastig.
Vrienden van me hebben zo'n kat die maar in huis bleef plassen, wel op vaste plekken (en sporadisch ergens anders). Hij plaste graag op de hoofdkussens in bedna een hele medische molen halen ze nu de kussens en dekbed van het bed af overdag en is het probleem opgelost.. (ja die kat heeft sowieso een steekje los haha)
herr_balou schreef:Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat er een nieuwe kat(in) in de buurt is komen wonen.
sasja0705 schreef:Misschien kan een gedragstherapeut helpen maar puur vanuit mijn gevoel, denk ik toch erder aan medisch en pijn - vooral wegens het bij tijden felle tegen de ander en het sproeien.
En ook dat de Gaba niet (meer) de werking heeft (of averechts)
Stoppen met zich zelf verzorgen of eten, doen ze echt alleen als ze niet meer kunnen.
En het kan best zijn dat hij niet constant pijn heeft maar mmer "scheuten"
Zoolgangster schreef:herr_balou schreef:Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat er een nieuwe kat(in) in de buurt is komen wonen.
Daar dacht ik meteen aan, toen ik de titel zag, want buurkatten kunnen inderdaad sproeigedrag veroorzaken bij de eigen kat, maar aangezien er 2 katten in 1 huishouden rondlopen, vermoed ik dat het in dit geval niet aan een eventuele buurkat ligt.