Wat voor lig plek voor beide katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Wat voor lig plek voor beide katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 14:28

Ik werk geregeld thuis en zit 's avonds graag achter de computer. Mijn twee katten willen dan het liefst in mij kruipen. Dit resulteerde in twee katten die op mij en het bureau gingen liggen. Soms best onhandig met vergaderingen en het bewerken van foto's :+

Ik heb als tijdelijke oplossing een klapstoel naast het bureau neergezet. Eevee heeft haar plekje daar opgeëist maar ze passen er niet allebei in. Nu ligt Chloe nog het liefst op mijn schoot maar dit werkt erg onhandig. Ik wil daarom graag een lage krabpaal, bankje of iets naast mijn bureau neerzetten waar ze beide naast kunnen liggen. Maar wat precies?

De situatie is nu als volgt:

Afbeelding

Ik zoek dus een paal, bankje of iets wat ik daar neer kan zetten zodat ze samen kunnen liggen. De muur is ongeveer 1,10 hoog (open keuken) en de breedte mag maximaal een meter zijn. Liefst ook niet te groot omdat ik er wel naast moet kunnen zitten.

Wie weet wat ik hier neer kan zetten?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:35

Maureen95

Re: Wat voor lig plek voor beide katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 14:37

Dankjewel! Helaas is dat een krabpaal die minimaal 1,70cm is en het plafond moet raken. Ik zoek echt iets van een bankje of een hele lage krabpaal waar ze met 2 op kunnen liggen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:43

Een lage IKEA Kallax kast? Daar kun je dan mandjes op- en inleggen. Eventueel vastmaken met dubbelzijdige tape tegen het schuiven. En als ze alleen bovenop willen, dan kun je de kast zelf nog gebruiken voor andere spulletjes ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:00

Als je Googled op “lage krabpaal” krijg je ontzettend veel opties. Je kunt het zo gek niet bedenken. Krabtonnen, banken, lage palen met meerdere ligplaatsen of een hangmat of ligdoos.

Liggen ze wel graag samen of naast elkaar?
Ik zou eerst even proberen wat er gebeurd als je twee stoelen met van die mandjes naast elkaar zet, kijken of ze überhaupt interesse hebben in bij elkaar in de buurt in een eigen mandje liggen.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:03

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:13

Een kist met 2 mandjes erop?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:15

Een wasmand met schone was neerzetten....geheid dat ze daar in gaan liggen ! :+ :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:16

Een 2e stoel met zo'n mandje ? Voor elk ééntje.
Of een kartonnen doos, al dan niet met deken erin. Dat doet hier overal wonderen :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:19

mirim schreef:
Een wasmand met schone was neerzetten....geheid dat ze daar in gaan liggen ! :+ :D

Dat. Ik hoef alleen maar iets neer te zetten en er hardop bij te zeggen "ALS DE KAT HIER MAAR NIET OP GAAT ZITTEN".

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 20:45

Dat is een goeie! Daar ga ik eens naar kijken. Thanks Roadracer :D

Hannanas slim inderdaad. Deze twee katten hebben koppelproblemen gehad en sinds kort hebben ze elkaar echt gevonden. Op de bank liggen ze wel samen en soms ook tegen elkaar aan.

@mirim geheit dat de daar inderdaad op gaan liggen _O-

Pandora een kartonnen doos vinden ze geweldig. Maar ik wil iets stijlvollers voor in huis. Eventueel 2 krukjes met een kussen erop en klittenband zodat het blijft liggen is ook een optie.

@limilou die is gaaf! Wel wat aan de prijs voor twee stuks. *D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:48

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:10

Bij ons liggen ze graag op een krabton. Die is ongeveer even hoog als m’n bureau

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:18

Je kan voor een krabpaal ook bij Zooplus kijken. Die hebben ze in alle soorten en maten en redelijk geprijsd. Wij hebben deze voor onze katten, wordt goed gebruik van gemaakt. Het koordje waarmee het mandje op de paal vast zit had ik weggestopt maar werd natuurlijk tevoorschijn getrokken.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... del/986086
Maar het zijn en blijven blijven katten, die vinden altijd weer hun eigen plekjes, vaak waar je ze eigenlijk niet wil hebben :+

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:19

https://www.bol.com/nl/nl/p/mini-hangst ... oductTitle

Wij hebben net deze besteld _O- Liet hem zien voor de grap aan ouders en vriendinnen. Iedereen zei doen. Na paar weken twijfelen en zoeken naar wat anders deze maar gedaan. Gaat wel leuk staan in huis. Ben benieuwd of ze er wel in gaat liggen _O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:19

De krabpaal is hier als bloemenstandaard door het leven gegaan. :+ Kat keek er niet naar om.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:26

Gewoon iets van een sidetable met wat mandjes/kussens er op? of de papieren die je nodig bent, daar gaan ze zeker op liggen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:15

Die van mij ligt altijd op een opgevouwen dekentje naast m’n laptop..
ze willen het liefst iets van contact met mij hebben en zo raakt ie net m’n hand met z’n rug.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:30

Roadracer schreef:
Een lage IKEA Kallax kast? Daar kun je dan mandjes op- en inleggen. Eventueel vastmaken met dubbelzijdige tape tegen het schuiven. En als ze alleen bovenop willen, dan kun je de kast zelf nog gebruiken voor andere spulletjes ;)

Ik zou ook voor zoiets gaan en misschien wel op wieltjes. Kan je het makkelijk verplaatsen.

En dit werkt ook goed :D ipv warme benen een kruik. https://www.bol.com/nl/nl/p/soozly-elek ... 073343803/

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:25

Zo'n krabton zo'n ronde met meer holletjes anders?

Zoets als dit:

https://www.bol.com/nl/nl/p/petrebels-d ... oductTitle

Je hebt ze ook goedkoper en ook met meer holletjes erbij nog, andere designs enz.
Deze specifieke is dan bv. 80cm hoog dus dat valt reuze mee nog denk ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:36

En dan hopen dat ze er überhaupt gebruik van maken :))

Ik dacht ook meteen aan een krabton, hoewel ik maar één kat heb gehad die er graag op lag. Mijn huidige kater vindt het niets en twee katers geleden stond het ding hier ook voor jandoedel.

Wel gezellig, een kat op het bureau, maar zo onhandig :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:45

Ik heb hier een fruitkist aan de muur hangen met een dekentje er in. Vinden ze echt heerlijk! Ze passen er met hun tweetjes in, soms ligt 1 van de 2 in de kist en de andere op de kist, maar je zou ook 2 kisten kunnen hangen.

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:54

Misschien een bedbankje, poef of voetenbankje? Daar passen er makkelijk meer op!

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:00

Je kunt ook ligplekjes krijgen die je aan de muur bevestigt:

Afbeelding

Afbeelding

sasja0705Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:18

Mijn tip : iets wat je makkelijk verplaatsen.
Hier leert de ervaring dat je de mooiste, leukste ,fijnste slaap en lig plekken kan creëren, die dan vervolgens maanden genegeerd worden - en ik heb er 4 ,haha.

Je schreef het muurtje is 1,10 hoog. Hoe diep is die ?
En kun je er iets over heen hangen?
Dan zou je 2 van die aardapelkistjes (of een lange maar niet te diepe) aan beugels overheen kunnen hangen .
Of zoals geopperd een sidetable.
Of... en dat help hier nu wel aardig : kartonnen dozen leuk aan-of bekleden - beetje stof omheen...
Ik werk dan niet vaak aan mijn computer maar avonds graag aan mijn naaimachines, en dat was in het begin bijna onmogelijk omdat mijn "helpers" overal bij moesten zijn...