Paspoortje:
Soort: Phidippus regius 'Apalachicola'
Geslacht: zover ze mij wijs hebben gemaakt is het een vrouwtje
Naam: Lucy
Instagram: @SpoodyLucy
De afgelopen dagen zal ik nu alvast met jullie delen.
Dag 1: terraria beurs Houten en eerste avond thuis.
Grote drukke beurs, met veel spinnen, slangen, heel veel andere reptielen en insecten en alles wat daarbij komt kijken. We gingen er speciaal heen in de hoop een springspin te vinden. Ze zijn redelijk gewild momenteel en zover ik begreep ook moeilijk te krijgen.
M'n vriend had al snel een stand gevonden waar ze verblijven speciaal voor deze spinnetjes verkochten. Handige bakjes met een lichtbron en optioneel een temp/RV metertje (voor de geïntroduceerd: eightlegged-fluffs op Instagram/marktplaats etc.). Daar een verblijf gekocht en die mensen konden me ook vertellen bij welke stands ze springpinnetjes verkochten (en bij welke stand ik ze ook niet moest kopen, omdat die te jong waren met een lagere overlevingskans). De 'goede' verkoper had nog 2 vrouwtje en 4 mannetjes. Het mooiste vrouwtje hebben we uitgekozen en meegenomen. Vrouwtjes worden over het algemeen wat ouder en gezien ze al een korte levensverwachting hebben was dat onze voorkeur.
In dit kleine buisje werd mevrouw aangeboden. Kijk hoe klein ze is in vergelijking met mijn vinger!

Eenmaal thuis snel het verblijf ingericht. Ik ben momenteel ook zwanger (34 weken) en de dag was al erg vermoeiend, dus het werd een kaal verblijf met wat substraat en wat takjes, met het idee om het de dag daarna leuker te maken. Toen dat klaar was heb ik haar overgezet en daarna even met rust gelaten (en zelf even gaan slapen haha).
Aan het begin van de avond zat ze op het bovenste takje in het verblijf, zichzelf te wassen.

Later in de avond zat ze helemaal op het plafond. Niet zo'n hele interessante foto, maar hier kun je goed zien dat haar kontje wat dun is. Dit betekend dat ze eigenlijk wel een keer wat moest gaan eten... Helaas nam ze de eerste worm die ik haar aanbood die avond niet aan.

Dag 2: Haar eerste nestje!
Toen ik wakker werd meteen naar beneden en jawel hoor, ze had gewoon al een nestje gemaakt waar ze in sliep!

In de ochtend had ik een klein glaasje met een buffaloworm in haar verblijf gezet. De worm kan ik niet los in het verblijf leggen, want die verstopt zich gelijk in de bodem. Helaas had ze hem niet gepakt gedurende de dag. Later heb ik het glaasje gewisseld met een lager bakje (gemaakt van een koffiebekertje). Hier heb ik 2 wormen ingedaan en ik had nog 2 grote fruitvliegen in het verblijf losgelaten.
Ook heb ik die dag haar verblijf opgeleukt. Je kan het bij een springspin net zo gek maken als je wilt en gezien de herfst in aantocht is (en ik nog zat andere dingen te doen heb de komende weken), ben ik maar meteen voor een herfst thema gegaan. Alle decoratie items komen van de action.

Dag 3: Eten en macro lens
Helaas waren de wormen nog niet opgegeten in de ochtend. Ik moest naar werk die dag en had besloten na werk wat ander voer te halen: kleine huiskrekels en krulvliegen. Voordat ik naar mn werk vertrok was ze wat aan het rondlopen. Ik ben er inmiddels achter dat ze nog heel voorzichtig en wat schichtig is. Ik had een filmpje gemaakt van hoe ze op een 'heel ver' blaadje probeerde te komen.. filmpje *klik*

Toen ik het filmpje naar mn vriend aan het doorsturen was en ik omhoog keek zag ik dat ze me aan het aanstaren was. Ik smelt dan helemaal van die schattige oogjes..

Toen ik terug kwam van werk (met de krekels en vliegen nog in mn hand) zie ik haar natuuuurlijk aan 1 van de wormen sabbelen..

Tweede worm moest er ook meteen aan geloven:

Dag 4: Volle buik en veel slapen.
Vandaag heb ik haar nog niet zoveel gezien, ondanks dat ik thuis aan het werk was. Eerst wilde ik het witte voederbakje wat opkuisen, toen ik die optilde kwam ik erachter dat ze daaronder sliep: ik zag ineens een dikke kont eronder vandaan wegrennen.

Een uur of 3 geleden kwam ze weer tevoorschijn en zat ze op een takje in haar eigen zon te chillen. Helaas duikt ze nu weg zodra ik een foto probeer te maken. Ze wil vandaag duidelijk even met rust gelaten worden. Ik heb deze foto nog wel gemaakt, zodat jullie goed het verschil kunnen zien met hoe groot haar kont nu is in vergelijking met de eerste dag.

Hopelijk is ze vanavond weer iets minder schuw en kan ik weer wat leuke foto's en filmpjes maken en anders is er morgen ook weer een dag.

Toch nog een redelijk lang verhaal geworden. Ik vond deze eerste dagen nog best onzeker omdat ze in eerste instantie geen interesse toonde in het eten. Gelukkig is ze dat wel gaan doen. Op dit moment ben ik vooral heel erg benieuwd wanneer ze haar volgende vervelling gaat krijgen.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat mocht je Lucy gaan volgen! Ook kun je haar volgen op instagram @SpoodyLucy.