Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nagini schreef:Ha ik vind dat zo bizar die plekken zonder opruim plicht, ik kwam dat tegen toen ik in NL op bezoek was bij mijn broer in Rotterdam en we zijn hond gingen lopen.
Ik vraag me af waarom er sommige gebieden zijn waar je poep niet hoeft op te ruimen? Is toch ranzig om door een veld vol stront te lopen? Ben benieuwd of iemand dat weet haha.
fannetje schreef:In gemeente Ede is aanlijnplicht, tenzij je in losloopgebied loopt of op bestemde veldjes.
Ook geld er opruimplicht behalve op de grote losloopgebieden, die zijn aangegeven op de kaart.
Helaas houden veel mensen zich hier niet aan de regels, waardoor er groenstroken vol stront zijn.
Wel zag ik laatst in het krantje, dat de gemeente zichzelf daar ook de schuld van geeft, omdat ze veel vuilnisbakken hebben weggehaald, waardoor je soms echt kilometers moet lopen voor je een bak tegenkomt. Ik geloof dat ze dit willen gaan herstellen en dan weer beter gaan handhaven. ben benieuwd. Bij ons betaal je 36 euro voor de 1e hond en 53,40 voor de 2e en volgende hond.