https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... a-geldnood
Bij de commentaren stond regelmatig dat je dan maar een huisdierenverzekering had moeten afsluiten.
En als die de kosten niet dekt dan heb je niet goed gekeken en vergeleken. Afijn, iedereen die weleens op FB zit weet hoe die discussies dan gaan.
Mijn hond heeft tot haar 14e nauwelijks een dierenartsenpraktijk van binnen gezien maar dat heeft ze de afgelopen twee jaar flink ingehaald.

Ze is niet verzekerd en ik vroeg me af of ik nu goedkoper uit was geweest als ik haar wel had verzekerd in plaats van een spaarpot aanhouden.
Ik ben de premies gaan berekenen en heb van een paar verzekeraars de polisvoorwaarden doorgenomen.
Daar staat oa in dat indien je “meer dan gemiddeld “ declareert de verzekeraar de verzekering kan beëindigen. Ook mag een verzekeraar aan het eind van het jaar opzeggen, ook als de looptijd langer is. Of blessures ontstaan tijdens een evenement met wedstrijd element worden niet vergoed.
Heeft iemand ooit meegemaakt dat de verzekering eenzijdig werd beëindigd of kosten toch niet werden vergoed of werden uitgesloten vanwege bijvoorbeeld het ras? Of dat een huisdier uit de verzekering werd gehaald vanwege de leeftijd? Of dat de premie hoger wordt naarmate het huisdier ouder is?
Ik zag al wel dat de premie voor een pup een paar euro hoger is dan wanneer je start als het dier een jaar of 3 is.