Gisteravond ging ik naar bed, als trotse eigenaar van 6 konijnen. 2 volwassenen en 4 jonkies.
Om 5u vanmorgen werd ik wakker door een gepiep dat door merg en been ging. Gelijk opgestaan en de dieren gecontroleerd. Kat was oke, honden waren oke, konijnen in hok 1 waren oke, dus met een klein hartje naar hok 2. Daar lag de kleinste, op haar zij naar adem te snakken. Koppie helemaal naar achter en ik wist genoeg. Haar bij mij genomen en even later is ze in mijn handen gestorven.
Toen hoopte ik nog op toeval, brute pech, want de andere 2 in het hok waren nog vrolijk, knabbelde lekker aan hun hooi en wortel.
Een paar uur later hoorde ik echter weer zo'n zelfde schreeuw, uit hetzelfde hok... Jonkie nummer 2 is nog geen 5 minuten later in mijn handen gestorven. Dit waren de 2 jongste, gedumpt en daarom opgevangen.
Naar de dierenarts gegaan met de overige 4 konijnen en gelukkig te horen gekregen dat ze allemaal in goede gezondheid leken te zijn. Longen en hartjes klonken normaal, gewicht is heel netjes, mooie vachtjes en 0,0 teken van ziek zijn.
Niks bleek minder waar. Vanavond riep mijn zoon mij ineens dat er in het andere hok een konijn heel raar lag en viezigheid uit het bekje en de neus had lopen. Konijn nummer 3 is niet lang daarna overleden, wederom in mijn handen, wederom een jonkie. Dit keer van mijn eigen nestje (heb over dit nestje een topic gehad hier op bokt).
De overgebleven konijnen (2jaar, 1 jaar en 4 maanden) lijken in orde te zijn, tot nu toe, maar wat ben ik bang dat zij ook komen te sterven. Ik vrees voor een ziekte onder de konijnen. Zo snel als het gaat, van vrolijk en gezond naar dood... Bij ieder geluidje, iedere beweging of juist het uitblijven hiervan, schiet ik naar de hokken toe. Ik heb beide hokken al een paar keer verschoond en gedesinfecteerd vandaag, na iedere dode opnieuw. Nu maar hopen dat we nog lang van onze overgebleven konijntjes mogen genieten.
Vlekkie, Knuffie en Blacky, rust zacht schatjes. Sorry dat ik jullie niet heb kunnen helpen