DE hondenmand/mat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

DE hondenmand/mat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 13:00

Goedemiddag alle,

Voor mijn lab van 11 maanden ben ik opzoek naar een nieuwe mand.
Nou komt er vanalles voorbij en overal is wel iets slechts op goeds over te lezen.
Heb een paar "eisen"

liefst formaat groot 120x?
leer / kunstleer ivm makkelijk schoonmaken

nou dan denk je zat te vinden. absoluut waar maar ben vooral benieuwd naar gebruik reviews.

Dus welke mand hebben jullie voor jullie hond(en) en welke kun jij mij echt aanraden / afraden

thnx alvast

belle_boef

Re: DE hondenmand/mat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:03

Ik heb een palletkussen maar ik weet niet of die in keer er zijn. Anders een Fatboy in leer?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:05

Ik heb een knuffelwuff. En dan de orthopedische. Mooi bed en mijn bejaarde lab slaapt er weer heerlijk in.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:08

Wij hadden voor de golden een kinder matrasje met een waterdichte hoes erom. Hoeslaken kon je zo vervangen en het lag lekker zacht!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:26

Voor onze grote, zware hond hadden we een Doggybed (Duitse makelij). Het is dat de hond inmiddels al meer dan een jaar overleden is en wij geen grote hond meer hebben, maar anders had het bed hier nog gestaan.
Zeer tevreden over, makkelijk schoon te maken en onze hond lag er super op, ook toen ze ouder werd.
Is nooit gaan vervormen, in gaan zakken, wat dan ook.

Het kost wat, maar dan heb je ook absoluut kwaliteit (vonden wij en we hebben heel veel bedjes en manden gehad).

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 13:26

Sting schreef:
Wij hadden voor de golden een kinder matrasje met een waterdichte hoes erom. Hoeslaken kon je zo vervangen en het lag lekker zacht!

hier heb ik idd ook al aan zitten denken. Ook een stuk minder prijzig als die een keer vervangen moet worden.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:37

Over een paar jaar hopen wij een Ierse wolfshond te hebben. Daarvoor wil ik ook een kindermatras kopen met een waterdichte hoes eroverheen. Matras kan gewoon van marktplaats, hoeft echt niet nieuw te zijn. Bij mijn oude stageplaats hadden ze dat ook voor de honden

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 13:38

Leandra schreef:
Over een paar jaar hopen wij een Ierse wolfshond te hebben. Daarvoor wil ik ook een kindermatras kopen met een waterdichte hoes eroverheen. Matras kan gewoon van marktplaats, hoeft echt niet nieuw te zijn. Bij mijn oude stageplaats hadden ze dat ook voor de honden

die hoop ik hier ook nog eens in huis te hebben lopen :) opgegroeid met dat ras zo geweldig.
Maar manlief vind ze te groot / lomp gewoon lelijk dus.
Kan nog een scheidingspunt worden :D :Y)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:48

Wij hebben een tijdje geleden een orthopedische sofa van MaxxNobel gekocht.
Hiervoor had onze hond een gewoon kussen van hetzelfde merk.

Wij hebben een Berner kruising en hij is gek op zijn mand met rand.
Het kussen heeft 2 kanten, teddy en kunstleer. Het kunstleer is makkelijk schoon te maken.

https://www.maxxnobel.nl/collections/or ... 4531509315

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:12

Ik neem nooit een hondenkussen, ik vind dat die altijd enorm gaan meuren en vaak slecht wasbaar en drogen nog minder. Alleen de hoes wassen vind ik niet voldoende. Ik heb dus voor alle honden een stretcher met een goed vetbed. De vetbedden was ik wekelijks.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:37

Ik heb voor onze bench een kussen opmaat gemaakt met daaromheen een hoes van pvc doek. Dat kun je met pvc lijm plakken. Het kussen is dan helemaal waterdicht en kun je dus met een sopje afnemen of onder de tuinslang zetten. Omdat er nylon in het pvc doek zit is het enorm sterk tegen honden nagels. Erin zit een stuk schuimrubber die je in allerlei soorten kan krijgen, net hoe dik, hard of zacht je wil.

Dit doek:
https://zeildoekproducten.nl/shop/categ ... zeildoek-2

Kussen gaat hier al 10 jaar mee en super handig toen onze oudere hond wel eens een ongelukje had. Neemt ook geen geur op.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:27

Mijn hond heeft een hekel aan kunstleer of dat buitenmateriaal, gaat ze echt niet op liggen. Ik heb kussens, gewone en orthopedische, met fluffy hoezen die ik iedere week was. Ook geen stank.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:33

Neonlight schreef:
Mijn hond heeft een hekel aan kunstleer of dat buitenmateriaal, gaat ze echt niet op liggen. Ik heb kussens, gewone en orthopedische, met fluffy hoezen die ik iedere week was. Ook geen stank.

Canvas vind mijn hond vervelend maar (kunst)leer is geen probleem. Ik heb er sowieso altijd een plaid in. In de winter fleece en in de zomer katoen. En dan idd elke week even in de wasmachine.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:26

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:56

Mijn lab ligt het liefst op de bank. Maar als dat even niet kan op een orthopedisch kussen van hunter. Die vond ik pittig in de prijs (180,00) maar hij is sterk en goed schoon te maken.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:26

Een ikea kindermatras, niet de goedkoopste, met een groot stuk van een oude waterdichte schoon gewassen paardendeken eromheen genaaid. Voor mijn herders. Voor een paar tientjes klaar en omdat de deken waterdicht is kan ik hem gewoon onder de tuinslang met een borstel en groene zeep wassen een paar x per jaar en de rest van de tijd stofzuigen. Als de deken echt op is door puppytandjes kan ik de deken vervangen.

Gescheurde dekens in leuke kleurtjes zijn altijd wel ergens gratis te vinden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:51

Hier ook een ledikantmatras. Een waterdichte ding erom en dan een leuk hoeslaken. Ideaal met wassen. En als hij gaat ruiken, gooi je m weg en kijk je op mp voor een nieuwe. ( volgorde andersom hihi)
Afbeelding

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:57

Mindim schreef:
Ik neem nooit een hondenkussen, ik vind dat die altijd enorm gaan meuren en vaak slecht wasbaar en drogen nog minder. Alleen de hoes wassen vind ik niet voldoende. Ik heb dus voor alle honden een stretcher met een goed vetbed. De vetbedden was ik wekelijks.

Ik heb die ook een tijdje gehad maar kwam tot de conclusie dat het (chinese) vieze synthetische troep is, nu liggen er sinds enkele jaren een aantal schapenvachten door het huis (op de grond, in een mand met rand, etc). Die schapenvachten zijn natuurlijk gelooid en naast regelmatig uitschudden plus luchten en heel soms borstelen hebben ze tot nu toe geen onderhoud nodig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:10

Wat een goede tip die matras en wat suf dat ik dat zelf nog niet bedacht had. Ik ben ook op zoek en ben me suf geschrokken van de prijs van de hondenbedden. Ledikant matras hebben we nog liggen boven.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:13

Wij hebben een biabed met kunstleer. Kost een rib uit je lijf, maar nog nooit zo’n fijne mand gehad.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:15

wij hebben koudschuimtopper van de kringloop op maat gesneden en daar zelf een hoes omheen gemaakt.
ik zocht eigenlijk een orthopedisch kussen voor honden, maar die zijn zo belachelijk duur dat we het zo hebben opgelost. Ze liggen er heel graag op. :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:00

Een kuranda stretcher.. Echt fijn

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:03

Ik maak het kussen schoon met de stoom reiniger. Dat werkt super tegen nare luchtjes.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 19:23

Ik heb via marktplaats hier in de buurt 2 matrasjes op de kop getikt. Nog even waterdichte molton erop en een hoes en coor nu is dat even goed. Meneer zit nog in zijn sloop fase af en toe. Als die wat ouder is dan geef ik er wel een fortuin aan uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 08:56

herr_balou schreef:
Mindim schreef:

Ik heb die ook een tijdje gehad maar kwam tot de conclusie dat het (chinese) vieze synthetische troep is, nu liggen er sinds enkele jaren een aantal schapenvachten door het huis (op de grond, in een mand met rand, etc). Die schapenvachten zijn natuurlijk gelooid en naast regelmatig uitschudden plus luchten en heel soms borstelen hebben ze tot nu toe geen onderhoud nodig.

Klopt, schapenvachten heb ik geprobeerd, maar die vervreten ze.